Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 havarovala během ukázky přednárazového systému

Jan Mička Jan Mička 12. 11. 2013
144
82
Zobrazit náhledy (144)
Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda
Dnešní vozy jsou plné bezpečnostních systémů. Dá se jim však skutečně věřit?

Stabilizační systém, kontrola mrtvého úhlu nebo kamery, díky kterým vidíte vůz z ptačí perspektivy. To jsou všechno systémy, se kterými se v nových vozech setkáváme dnes a denně. Takový přednárazový systém, který řidiče upozorní na možnost kolize a v krajním případě vůz sám zpomalí, už také není žádnou novinkou. Dá se mu však věřit?

Pokud si vzpomínáte na rok 2010, kdy Volvo představilo systém City Safety v modelu S60, víte, kam míříme. Automobil tehdy před zraky novinářů zcela selhal a výrobce si utrhnul pořádnou ostudu. Něco podobného se bohužel stalo znova, tentokrát Japoncům. Před jedním ze zdejších autosalonů probíhala demonstrace systému Smart City Brake v modelu Mazda CX-5, kterému se nepodařilo před připravenou překážkou dobrzdit. Zákazník, který měl o vozidlo vážný zájem, skončil s poraněným krkem. Prodejce, který seděl na místě spolujezdce, vyvázl se zlomenou rukou.

Makoto Watanabe, tiskový mluvčí automobilky, se prozatím blíže nevyjádřil a nepotvrdil, zda k případu již v minulosti došlo. Dle našich informací v České republice nic podobného evidováno není. Situací se zabývá policie, samotný výrobce hledá příčinu neočekávaného selhání. Tak jako tak platí, že je v provozu vždycky potřeba spolehnout se pouze sám na sebe. Ač mohou bezpečnostní systémy fungovat sebelíp, řidiče prozatím nahradit neumí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

TopGear
| 3. 12. 2013
A co ked zafunguje vtedy, ked nechces? Napriklad ako na autoforum.cz nejaky Lexus, ktory si pod plnym stlacenim pedalu akceleratora aj tak brzdil, pretoze vyhodnotil situaciu zle...

Stale to iste s tymi azijskymi autami. Okopiruju to na prvy pohlad dobre, no az po case sa zisti, ze to nefunguje tak, ako predloha.
Hlavní průšvih je, že se počítá s tím, že to funguje
| 13. 11. 2013
Sorry seděl sem si na vedení. Už mi to došlo. :-)
Hlavní průšvih je, že se počítá s tím, že to funguje
| 13. 11. 2013
Protoze je dost casto pouzivaji :-)
Treba jazdiť tak, ako by auto žiadne systémy nemalo
| 13. 11. 2013
Pravděpodobně uvažuje asfalt. O přesných číslech bych se nebavil. Nevím, jak to počítali. Ale čtyřkolky vyžadují jiné zacházení a na dobrém povrchu můžou být i pomalejší. Záleží také na konkrétní zatáčce. Pohon všech kol funguje hlavně při rozjezdu, kdy je na kolech ohromný točivý moment. A pak na špatném povrchu, kde není šance přenést ani rozumný moment. V praxi tě stejně omezují brzdy/ pneumatiky. Vždy mě dostává, když někdo prohlásí něco ve stylu: Pořídí si SUV (čtyřkolku) a pak s ním jezdí pomalu. To je totiž pravděpodobně ten nebezpečný člověk.
Treba jazdiť tak, ako by auto žiadne systémy nemalo
| 13. 11. 2013
4 procenta mi přijde dost málo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku