Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 havarovala během ukázky přednárazového systému

Mazda
Mazda
Mazda
Mazda
144 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (82)

Dnešní vozy jsou plné bezpečnostních systémů. Dá se jim však skutečně věřit?

Stabilizační systém, kontrola mrtvého úhlu nebo kamery, díky kterým vidíte vůz z ptačí perspektivy. To jsou všechno systémy, se kterými se v nových vozech setkáváme dnes a denně. Takový přednárazový systém, který řidiče upozorní na možnost kolize a v krajním případě vůz sám zpomalí, už také není žádnou novinkou. Dá se mu však věřit?

Pokud si vzpomínáte na rok 2010, kdy Volvo představilo systém City Safety v modelu S60, víte, kam míříme. Automobil tehdy před zraky novinářů zcela selhal a výrobce si utrhnul pořádnou ostudu. Něco podobného se bohužel stalo znova, tentokrát Japoncům. Před jedním ze zdejších autosalonů probíhala demonstrace systému Smart City Brake v modelu Mazda CX-5, kterému se nepodařilo před připravenou překážkou dobrzdit. Zákazník, který měl o vozidlo vážný zájem, skončil s poraněným krkem. Prodejce, který seděl na místě spolujezdce, vyvázl se zlomenou rukou.

Makoto Watanabe, tiskový mluvčí automobilky, se prozatím blíže nevyjádřil a nepotvrdil, zda k případu již v minulosti došlo. Dle našich informací v České republice nic podobného evidováno není. Situací se zabývá policie, samotný výrobce hledá příčinu neočekávaného selhání. Tak jako tak platí, že je v provozu vždycky potřeba spolehnout se pouze sám na sebe. Ač mohou bezpečnostní systémy fungovat sebelíp, řidiče prozatím nahradit neumí.

Vstoupit do diskuze (82)