Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Minagi: Koncept kompaktního SUV z Japonska

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 3. 2011 • 05:03
56
18
Zobrazit náhledy (56)
Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5
Japonská automobilka Mazda si pro letošní autosalon v Ženevě připravila koncept kompaktního SUV, který rozvíjí designový jazyk Kodo.

Mazda Minagi je podle tiskových materiálů automobilky předchůdcem příští generace modelů své značky a symbolizuje začátek nové éry.

První ochutnávkou této novinky se v lednu stala trojice skic, které doplňovala stručná tiskový zpráva. Ta vyzdvihovala především ladné linie karoserie konceptu kompaktního SUV. Při premiéře v Ženevě se samozřejmě představil funkční koncept vozu, ale automobilka jej opět doplnila tiskovými materiály, které se věnují prakticky jen designu.

Minagi svými tvary navazuje na loňský koncept Shinari, který japonská automobilka přivezla i na letošní autosalon v Ženevě. Právě s ním Mazda překvapila celý motoristický svět a zároveň na něm představila nový designový směr Kodo s vysvětlujícím anglickým doplňkem Soul Of Motion (duše pohybu).

Přední části konceptu SUV stejně jako u loňského čtyřdveřového kupé dominuje zalomená hliníková lišta ve tvaru křídla, která propojuje přední světla a spodní hranu masky chladiče. I zadní partie Minagi navazují na tvary použité poprvé u Shinari, ale designéři u tohoto vozu upustili od použití lišty opakující tvar použitý na přídi.

Interiér Mazdy Minagi působí na poměry panující mezi dnešními koncepty poměrně střízlivě a sází na kombinaci černého koženého čalounění sedadel s hliníkovými doplňky a kontrastní detaily v červené barvě.

Vedle evoluce designového jazyka Kodo slouží Minagi i jako nosič nové techniky a pod jeho kapotou je uložena prozatím blíže neurčená pohonná jednotka z nové generace motorů Skyactiv. Stejné označení nese i nová převodovka s menšími vnitřními ztrátami.

Pojmenování Skyactiv používá Mazda i pro novou konstrukci podvozku a karoserie s nižší hmotností. Všechny konstrukční prvky s označením Skyactiv jsou zaměřeny na snížení spotřeby paliva.

Témata
2. 3. 2011 21:09
Re: SKY
Díky Vám oběma za info. Osobně nepotřebuji bůhví jaké výkony, ale když jdou výkonové parametry třeba u nové 3 dolů (myslím zrychlení) za cenu nižší spotřeby, tak to není úplně ono. Na tu CX-5 jsem zvědavý, doufám, že finální nebude podstatně jiná než toto. Když bude stát třeba podobně jako Mitsu ASX tak budu uvažovat, hodnotím :yes:
Avatar - roman.rs
2. 3. 2011 15:27
Re: SKY
Pravděpodobně myslíš parkovací asistent.
Tak to naprosto chápu, já taky nevím, proč ho mají na Mazdě 6 GTA standartně a proč na CX-7 ne. No snad se to změní s CX-5. A za toho 6kvaltovýho automata se budeme modlit ;-\
Avatar - Ghostyx
2. 3. 2011 10:21
Re: SKY
No bohuzel vic k ty CX-5 nevim... Vsechny informace, co mam, jsem vycetl nekde z nejakeho motoristickeho casaku. ;-) Ale tam opravdu psali, ze ta automatika ma byt 6-ti kvalt, coz by bylo skvele a na danou tridu uplne dostacujici.

Co se tyce te CX-7, tak mam jednu pred faceliftem v benzinu a v te tehdy nejlepsi mozne vybave a jsem smutny z toho, ze Mazda do dneska nepochopila, co ma takovej autak mit ve vybave a hlavne co se ma u konecneho dealera do autaku montovat. Jako montovat tady predni nebo zadni PDC a rozebirat tim fungl novej autak (narazniky, palubovku) je nelogicke a neracionalni, nehlede na to, ze pri montazi muze dojit k poskrabani, namontovani nakrivo apod. ;-\ Co hur, vsimni si, ze kazdej, kdo ho ma, ma ho namontovanej jinak. Proste udes! :no:
Neco se jiz odstranilo facem, vybava se nepatrne rozsirila, ale zase tam treba soudruzi jaksi zapomneli dodelat vyvody ventilace na zadni sedacky ze stredovyho tunelu, coz je taky nepochopitelne, proc to tam neni...? Proste drobnosti (svoji vyrobni cenou), ktere zbytecne srazeji jinak skvelej autak v ocich zakazniku. :-(

Doufam, ze tahle CX-5 se jiz techto chyb vyvaruje a po vzoru soucasne M6 bude mit vse jiz od vyroby, kdy se autak na lince teprve sklada dohromady a ne obracene... :-)
Avatar - ZoomZoom
2. 3. 2011 09:40
Re: náááádhera
Jen se rozčiluj, prskej kolem a urážej... Mě tak napadá, reagoval roman.rs na tebe? Ten povýšeneckej tón zavání malým sebevědomím tvojí persony a vyskakování si v anonymní diskuzi to jen utvrzuje.
Mimochodem, co dáváš do tý tvojí sázky? :-O

Víš, nějak tu nejsme zvyklý na kolorit diskuzí alá aktualne.cz .

EDIT. podle čeho se pozná taková umolousaná nula?
Rád bych se vzdělal
;-)
2. 3. 2011 09:22
Re: náááádhera
Budu si psát kam budu chtít a co budu chtít budu reagovat na co budu chtít ty umolousaná nulo! Já zase nejsem zvědav na takový paka jako seš ty, takže si zjus vypláchnout hubu a zpátky do práce k lopatě tydýte.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku