Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 2015: Výstavní premiéra v L.A. Co je nového?

Michal Fokt
Diskuze (5)
Roadster Mazda MX-5 si v Los Angeles odbyl svůj americký autosalonový debut. Pojďme si tedy při té příležitosti shrnout všechny dosud známé informace a prohlédnout nové fotografie.

Mazdě se povedlo představení čtvrté generace roadsteru MX-5 připravit do roku, v němž si připomíná pětadvacáté výročí jeho vzniku. Nejprve byl vůz staticky představen simultánně v Evropě, Japonsku a Americe, pak přišel na řadu pařížský autosalon a nyní si odbývá na L.A. Auto Show svou severoamerickou výstavní premiéru. Jedná se tedy už o druhý autosalon, kde je MX-5 vystavena a společným jmenovatelem obou prezentací je až překvapivý ...nedostatek konkrétních informací.

Tajnůstkářství Mazdy naznačuje, že auto ještě ani zdaleka není dokončeno, ostatně původní plány počítaly s premiérou až v Chicagu (kde měla premiéru první generace) na jaře příštího roku a tak Japonci nejspíš stále ještě přesně neví, kolik bude auto vážit a jasno patrně není ani co se výkonů vpředu podélně uložených motorů 2.0 a 1.5 Skyactiv-G týče. A co je tedy dodnes vlastně známo?

Čtvrtá generace má mít svým pojetím nejblíž k té původní první, což má přinést více než 100kg snížení váhy oproti dosavadní verzi (tedy kolem 900 kg ve verzi s motorem 1.5) a sporťáček se také zmenší - na délku má 3915 mm (-105 mm), na šířku 1730 mm (+10 mm) a na výšku 1235 mm (-10 mm) a to při zmenšení rozvoru o 15 mm na 2315 mm. To znamená, že je dokonce kratší než první generace, jen o 5 mm vyšší, o 5,5 cm širší a s rozvorem delším o 50 mm.

Zavěšení předních kol zajišťují dvojité příčná ramena, vzadu je víceprvek a v závislosti na výbavě a motorizaci bude MX-5 obouvat pneumatiky 205/45 R 17 nebo 195/50 R 16. Zpomalení mají na starosti kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Řízení poprvé dostává elektrický posilovač a nová má být také šestistupňová manuální převodovka.

Pokud se mám postavit na tenký led spekulací, základní benzinová patnáctistovka s ještě vyšším kompresním poměrem by měla být naladěna na výkon v rozmezí 130-140 koní (96-103 kW), co se dvoulitru týče, panuje stále obrovská nejistota. Jisté je, že bude mít více, než 165 koní (121 kW), jestli ale Mazda pokoří hranici 200 koní, které dnes roztáčí zadní kola Toyoty GT 86, nelze s jistotou říci. Pokud ovšem Mazda chce předvést svůj technický potenciál, lepší příležitost, než motorem v MX-5 už asi mít nebude...

Michal Fokt
Diskuze (5)
21. 11. 2014 08:09
Re: MX-5
No, zmenšit interiér by už byl přešlap. Už do NC se nevejde zdaleka každej. Já se svejma 177cm to mám ještě docela OK, ale kolega se 190cm už v tom jezdit nemůže. Sedadlo úplně vzadu, holeně opřený o palubku a hlavu o střechu...
Avatar - TeeJay
21. 11. 2014 06:22
Re: MX-5
Zatím jsem neseděl, ale nemyslím, že by se auto mezigeneračně zmenšilo uvnitř, spíš se zlepšilo obestavění prostoru, kabina bude stejná nebo větší, vnější rozměry by na to vliv mít nemusely. ;-)

Navíc tohle auto se bude už kvůli vzhledu prodávat po tunách. >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
20. 11. 2014 22:59
Re: MX-5
Pokud nepřijdou revoluční motory, tak se obávám, že hvězda zvaná miata začíná pohasínat, NCéčka budou ještě oprašovaná, protože jsou aspoň větší.
Avatar - chetoos
20. 11. 2014 19:14
Kultovní roadster
Mazda Mx-5 je mezi roadstery opravdu legenda. Jedná se o jedno z nejhezčích a výborně jezdících aut, dané kategorie. Nová generace je vzhledově moc hezká a červená barva ji moc sluší. I jízdní vlastnosti budou bezpochyby špičkové.
Avatar - TeeJay
20. 11. 2014 17:00
MX-5
Taže vlastně není nového vůbec nic, čekal jsem, že z nich už něco vypadne v Paříži a když už ani v LA, to je trošku zvláštní. Asi bude něco na tom, že snažili stihnout rok 2014. tak jsem zvědavý, jestli nás Skyactiv posadí na zadek, když už je to tak tajné. :-| Alespoň těch pár nových fotek :yes: