Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 je Japonským autem roku 2015-2016

Michal Fokt Michal Fokt 8. 12. 2015 • 22:58
96
2
Zobrazit náhledy (96)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Lítý souboj dvou japonských roadsterů ve finále JCOTY vyzněl lépe pro hirošimskou automobilku, na pódium se ale dostal také sporťák z Evropy.

Dívám se na právě zveřejněné výsledky ankety Japan Car of the Year 2015-2016 a musím s politováním konstatovat, že v Japonsku je asi podíl automobilových entuziastů mezi členy odborné poroty mnohem větší než v jiných částech světa, kde nakonec vyhraje nikoli to nejlepší, ale to, co má nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty.

Japonci si zvolili auto roku pro období 2015-2016 a stalo se jím čtvrté vydání malého sportovního roadsteru Mazda MX-5, a to i přesto (nebo možná právě proto), že v Nipponu se tohle auto prodává pouze s patnáctistovkou. S výsledkem jury nelze, než se plně ztotožnit, Mazda dokázala překonat samu sebe, a to v případě "Miaty" představuje kus sakra dobré práce.

Ovšem ještě sympatičtější je zjištění, že o vítězství musela tvrdě zabojovat s dalším sportovním roadsterem - Hondou S660, s níž bohužel Evropané žádné zkušenosti nemají a ani mít nebudou. Jedná se totiž o příslušníka kategorie miniaut kei, vybaveného přeplňovanou tříválcovou sedmistovkou. MX-5 nakonec od poroty získala 442 hlasů, zatímco S660 o 41 méně. To sice nevypadá úplně jako nejtěsnější výsledek, nicméně pokud se podíváme, jak skončil poslední finalista, bylo to opravdu o prsa japonské sprinterky - třetí totiž skončilo BMW M2 se 177 hlasy... I to ovšem v patriotické zemi vycházejícího slunce představuje velký úspěch a ocenění kvalit mnichovského sporťáku.

A když už je řeč o Mazdě - šéf automobilky Masamichi Kogai potvrdil to, co se zatím probíralo pouze v kuloárech. Koncept Koeru se bude vyrábět, půjde o sportovně laděný crossover s vlastnostmi asi nejbližšími kompaktním kombi a se světlostí menší, než mají modely CX-3 a CX-5. Rozměrově přitom bude na úrovni CX-5, kterou tedy doplní, nikoli nahradí. Vůz už se testuje a sériový model by tedy mohl být představen už napřesrok.

Související články

Témata
Avatar - Kamilac
9. 12. 2015 08:07
Re: Opravdu můžeme jen závidět...
Myslíš tím to ouplně nejlepšejší auto celýho vesmíru? ;-)
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 17:48
Opravdu můžeme jen závidět...
...že to nevyhrál chrochták v kombajnu se škrabkou pod víčkem nádrže...

:yes: :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud