Mazda opět vylepšila model MX-5, nabídne ještě lepší podvozek
V rámci modernizace pro modelový rok 2022 nabídne MX-5 vylepšený podvozek, nové barvy a na japonském trhu bude dostupná také v odlehčené verzi.
Automobilka Mazda představila na svém domácím japonském trhu modernizovanou verzi populárního roadsteru MX-5, který s modelovým rokem 2022 nabídne několik zajímavých novinek. Po stránce designu exteriéru nebo interiéru se přitom nezměnilo prakticky nic, velkou změnou ale prošel podvozek.
Ten totiž nově nabídne technologii KPC, tedy Kinematic Posture Control, která na základě porovnávání rozdílu mezi rychlostí otáčení zadních kol na pravé a levé straně sleduje, kdy vůz projíždí zatáčkou.
Během rychlého průjezdu zatáčkou pak systém velmi jemně přibrzďuje vnitřní zadní kolo, čímž potlačuje náklony, přitlačuje karoserii vozu dolů a roadster by tak měl ve výsledku působit při rychlé jízdě zatáčkami stabilněji a stále naprosto přirozeně.
Další zajímavou novinkou, určenou ale nejspíš pouze pro Japonsko, bude speciální edice 990S, jejíž název je odvozen od pohotovostní hmotnosti 990 kilogramů. Nejnovější generace MX-5 v této speciální verzi tak bude o pouhých 30 kilogramů těžší, než ikonická první generace s výklopnými světlomety.
Speciální edice 990S vychází z verze S a je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, současně ale dostala upravené tlumiče, pružiny, cívky, systém řízení a určité změny se měly odehrát také pod kapotou. Auto stojí na 16“ litých kolech RAY, díky kterým shodilo 3,2 kilogramu. O brzdění se pak starají ventilované kotouče Brembo.
Přední čtyřpístkové třmeny jsou lakované černou barvou s modrými nápisy, vzadu jsou pak černě lakované třmeny. Kabina dostala speciální koberečky a doplňky lakované v kombinaci modré a klavírní černé.
Nabídka by se měla navíc rozrůst o elegantní verzi Terracotta Selection s hnědým koženým interiérem, určenou pro karosářskou verzi RF, a obě karosářské verze by navíc měly dostat nový metalický lak Platinum Quartz Metallic. Roadster by pak měl nabídnout tmavě modrou látkovou střechu v kombinaci s černým koženým interiérem.
Na domácím trhu bude modernizovaná MX-5 ve verzi roadster nabízena i s 1,5litrovým motorem, zatímco verze RF jen s 2,0litrovým motorem. Na japonském trhu by se měla modernizovaná verze objevit v prodeji zhruba od půlky ledna, o úpravách pro evropské nebo americké modely bohužel zatím nemáme žádné bližší zprávy.