Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda sází na upsizing. V CX-3 nahradí patnáctistovku novým 1.8 Skyactiv-D

David Bureš David Bureš 17. 5. 2018 • 12:53
37
24
Zobrazit náhledy (37)
Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3
Letošní modernizace Mazdy CX-3 neznamená jen lehkou evoluci vzhledu, ale především nový motor pod kapotou.

Mazda CX-3 se světu představila již na podzim roku 2014, a tak letos nastal čas jejího faceliftu. Při jeho jarní premiéře na autosalonu v New Yorku automobilka zdůrazňovala kosmetické změny, při blížícím se zahájení prodeje na domácím trhu ale oznámila i další novinky. Nejdůležitější je příchod nového turbodieselu 1.8 Skayctiv-D.

Nově vyvinutý vznětový čtyřválec nahrazuje dosavadní patnáctistovku, přičemž automobilka již potvrdila, že s tímto agregátem můžeme počítat i na evropských trzích. Stejně jako dosavadní 1.5 Skyactiv-D poskytne osmnáctistovka točivý moment 270 N.m, její výkon však i díky většímu objemu vzroste ze 77 na 85 kW.

Motor o objemu 1756 cm3 technicky vychází ze známé jedna pětky, s níž sdílí i na poměry turbodieselů nezvykle nízký kompresní poměr 14,8:1. Vyvíjen byl podle Mazdy tak, aby poskytl nízkou spotřebu i v reálném prostředí.

Vybaven je účinným vstřikováním a turbodmychadlem s proměnnou geometrií, které zajišťuje vysoký točivý moment i ve vyšších otáčkách. Zapracovalo se i na tepelné účinnosti nebo snížení vnitřního tření, které má rovněž vliv na snížení spotřeby. Zajímavostí 1.8 Skyactiv-D je pak fakt, že navzdory většímu objemu má osmnáctistovka vážit skoro stejně jako dosavadní 1.5 Skyactiv-D.

Vylepšení se přitom v rámci modernizace dočká také benzinový čtyřválec 2.0 Skayctiv-G. Dvoulitr se dočkal úprav z větší CX-5, konkrétně pístů s nízkým třením a hlavami se seříznutými okraji a nových vstřikovačů s vysokým rozptylem. Výsledkem mají být nejen rychlejší reakce na pokyn řidiče a zvýšený točivý moment v celém spektru otáček, ale také méně škodlivých částic ve výfukových plynech a nižší spotřeba v reálném prostředí.

Jestliže na domácím japonském trhu se modernizovaná Mazda CX-3 ukáže ještě na konci tohoto měsíce, v Evropě si na auto máme počkat do podzimu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

vysoký točivý moment i ve vyšších otáčkách
| 24. 5. 2018
Niečo sa ti na tom nepozdáva?
Upsizing & Diesel, bravo Mazda !!!
| 24. 5. 2018
jhamil, ten dvojliter u CX-3 je celkom dobrá stratégia. Chlapík kúpi babe pekné auto a keď sa chce vyblázniť, tak si ho od nej požičia a užije si to. ;-)
Upsizing & Diesel, bravo Mazda !!!
| 24. 5. 2018
Aký pán, taký krám. Pardon,aká pani, taký krám. Zamilovať sa do Fabie, je naozaj povážlivý stav! :'-(
Avatar - Lackey
Upsizing & Diesel, bravo Mazda !!!
| 18. 5. 2018
...prečo je taká drahá ?

Lebo pracovitý ľud, kvôli zamestnaniu nemá čas uvažovať a je ochotný zaplatiť viac peňazí za vozidlo, ktoré má namontované plasty na blatníkoch .....

Že diesel?
| 18. 5. 2018
Koho to trápi? 1% potencionálnych majiteľov? Žiaľ keď to odjazdia tak to k nám z Nemecka dovezú a bude tu samí diesel napriek tomu, že ako nové sa u nás skoro žiadny diesel nepredá ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku