Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda uvažuje o ostré verzi 2 MPS

Michal Fokt Michal Fokt 21. 8. 2014
60
5
Zobrazit náhledy (60)
Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2
Kompaktní hot-hatch Mazda3 by mohl mít v blízké době menšího sourozence, odvozeného od nové Mazdy 2.

Zdá se, že na sportovní sedan Mazda 6 MPS můžeme poté, co chybí ve dvou po sobě jdoucích generacích hirošimského modelu, zapomenout, vypadá to však, že Mazda Performance Series nezůstane vyhrazena pouze kompaktní řadě 3.

General Manager divize Global Sales and Marketing Mazdy Yasuhiro Aoyama řekl webu Car Advice, že Mazda potřebuje udržovat konkurenceschopnost svých aut i poté, co jsou uvedeny do prodeje a "na některých trzích by sportovní verze mohly fungovat", přičemž "v případě Mazdy 2 je taková možnost zvažována".

Mazda už komunitě příznivců rychlého svezení brnká na nervy několik let představováním různých "hot" konceptů dvojky, zatím ale vždy zůstalo pouze u vize. Nyní, s příchodem vzhledově zatím nejatraktivnější Mazdy 2, by to tedy nakonec mohlo dopadnout. Auto, které by se podobalo výchozímu konceptu Hazumi, konkurující Fiestě ST a Corse OPC, by tak konečně vyrazila na silnice. To ale bohužel neznamená, že se tohoto hot-hatche dočkáme i v tuzemsku...

Evropa se však určitě může těšit na novou generaci modelu Mazda 3 MPS, o ní ale zatím všechny informační kanály mlčí, s výjimkou spekulací, že se v Japonsku pracuje na přeplňovaném dvoulitru. Přitom lze její příchod očekávat už v průběhu příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

radsej M3 combi verziu
| 22. 8. 2014
Europsky trh by skor uvital M3 v combi verzii ako taketo male nadupane auto. Mazda by sa mohla nad tym zamysliet a verim ze zarobia na combiku niekolko nasobne viac ako na MPS M2.
2 vs. 3 vs. 6
| 21. 8. 2014
Cital som o 2,5 ale turbo s 325k pre MPS3 - co by realne vedeli vyuzit aj vo vacsich autach - CX9 nevinimajuc...to by bola slusna davka vykonu :-)
2 vs. 3 vs. 6
| 21. 8. 2014
Naprostý souhlas, že 6ka by potřebovala silnější motor. Hlavně v Evropě, kde většina zdejších automobilek má ve střední třídě motor přes 200k.

Jinak tu 3 MPS čekám jako AWD a doufám, že se nebude opakovat to šílenství z předešlých generací!
vyzerá to reálne
| 21. 8. 2014
K tej dvojke by bohate stačil ten atmo dvojliter 165k, čo majú v trojke a bol by to slušný nárez s hmotnosťou pod tonu. Alebo tam dajú ten nový 1.3 turbo, čo chystajú do novej MX-5... Mazdu to veľa stáť nebude a myslím, že by sa to dobre predávalo. Nie je dôvod aby 2-ku MPS neurobili.
Avatar - iudex
2 vs. 3 vs. 6
| 21. 8. 2014
Tak ono je fajn, že v Mazde "uvažujú" o verzii MPS pre dvojku, ale ešte lepšie by bolo, keby uvažovali o 3 MPS a 6 MPS a úplne najlepšie by bolo, keby aspoň tú 3 MPS aj reálne spravili a pustili na trh.
6 MPS je už asi naozaj pasé, v princípe chápem, že hot-sedan strednej triedy už v mainstreame nemajú ani silnejší výrobcovia, ale mať ako vrchol atmosférický štvorvalec je bieda a dynamickému image 6ky by silnejší motor sadol; nemusí to byť hneď 300k a 4x4, stačilo by aj niečo do 250k s predným pohonom á la Mondeo 2,0EB; s ohľadom na nízku hmotnosť 6ky by to mohlo byť zaujímavé zvezenie.
No a trojka, tam niet o čom debatovať: silné turbo so samosvorom, inak pojem MPS odíde do histórie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku