Mazda6: Motory pro Evropu potvrzeny
Japonská automobilka hodlá na letošním autosalonu v Paříži představit ve světové premiéře model Mazda6 kombi a navázat na představení Mazdy6 sedan na autosalonu v Moskvě. Obě karosářské verze budou v Paříži vystaveny společně.
Mazda oficiálně oznamuje, že její nová vlajková loď bude, využívající kompletní balíček techniky Skyactiv a designový směr Kodo, bude na Evropském trhu nabízena se vznětovým motorem Skyactiv-D 2,2. Ten má být k dispozici se standardním nebo vysokým motorem a obě verze budou samozřejmě splňovat emisní normu Euro 6.
Kromě toho bude nová Mazda6 k dispozici se zážehovými motory Skyactiv-G 2,0 a Skyactiv-G 2,5 s přímým vstřikováním. S těmito pohonnými jednotkami se Mazda6 sice představila již na autosalonu v Moskvě, ale v provedení pro ruský trh, které splňuje emisní normu Euro 4 a je tedy více než jisté, že pro evropské trhy budou tyto motory upraveny a stejně jako turbodiesely splní emisní normu 6.
Japonská automobilka prozatím neuvádí výkony, jakými budou motory evropského provedení Mazdy6 disponovat. Podle neoficiálních informací mají mít vznětové motory Skyactiv-D 2,2 stejný výkon jako v modelu CX-5, kde disponují výkonem 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k). V případě zážehových motorů mají zůstat stejné výkony jako u verzí pro ruský trh, ale je možné, že Skyactiv-G 2,0 nabídne 121 kW (165 k).
Kromě představení dvojice karosářských verzí nové generace Mazdy6 v Paříži a jejich pohonných jednotek oznámila japonská automobilka i plánované zahájení prodeje této novinky na českém trhu, které se má odehrát v únoru roku 2013.