Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazzanti Evantra Pura: Exotický supersport z Pisy je lehčí a modernější

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 10. 2021 • 07:16
30
2
Zobrazit náhledy (30)
Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura Mazzanti Evantra Pura

Mazzanti Automobili neustále inovují svůj supersport Evantra. „Čistá“ verze Pura zhubla a dostala modernizovaný kokpit. Stává se základním modelem značky...

Evantra je tu s námi vlastně už dekádu. Italský malovýrobce používá po většinu tohoto období americkou techniku od General Motors. Svou filozofií trochu připomíná dávné Iso Renza Rivolty z Bressa, které položila první palivová krize. Společnost Lucy Mazzantiho navazuje na původní firmy Faralli & Mazzanti (2002) a F&M by Mazzanti (2010). První se společníkem Walterem Farallim vznikla coby renovátorská dílna. Jenže signore Luca chtěl vyrábět supersporty, takže se po několika pokusech osamostatnil.

Evantra se v roce 2011 ještě jmenovala Mugello a poháněl ji tříapůllitrový kapalinou chlazený šestiválcový boxer se dvěma turby. Za deset let však ušla pěkný kus cesty včetně změny jména (Evantra byla etruská bohyně nesmrtelnosti) a koneckonců i tovární značky. Unikátní dozadu otevírané dveře jí zůstaly po celou dobu, základní tvary také.

Mazzanti Evantra s uprostřed umístěnými americkými „svaly“ debutovalo na Top Marques Monaco v dubnu 2013. Od té doby vznikly verze Millecavalli a 771 (2016), které se hodí více na okruh, byť mají silniční homologaci. Dále následovaly ještě extrémnější 781 a Millecavalli R. Už Millecavalli měla tisíc koní, jak hlásal hrdý název, tedy 736 kW. Z motoru GM LS7 objemu 7,2 l se dvěma turby. Stále prodávané „erko“ má ještě větší převrtaný osmiválec 7,4 l a obludných 824 kW (1121 k).

Nová základní verze Pura je oproti osm let staré Evantře odlehčená, váží jen 1290 kg. Byla představena coby na bienále ve Florencii, uměleckém festivalu v sobotu 23. října 2021. Nepřeplňovaný sedmilitrový vidlicový osmiválec nahradil motor stejné konfigurace o objemu 6,2 l. S kompresorem. Jistě, opět je jeho dárcem Corvette, kromě minulé generace C7 se objevuje i v základním Stingrayi C8. 560 kW, tedy 761 koní a 910 N.m vypadají působivě, i když porce je o dvacet koní menší než u stále nabízené verze 781 s totožným „srdcem“. O zrychlení z klidu na stovku za 2,9 s a maximálce přes 360 km/h to platí rovněž. Porci síly posílá na zadní kola sedmistupňová sekvenční převodovka.

Podvozek pořád kombinuje ocel s chrom-molybdenovými trubkami. Na všech čtyřech kolech najdeme vzpěry McPherson, za příplatek se dá hýbat s nastavením odpružení. Karbon-keramické kotouče od Bremba mají vpředu průměr 380 mm a šestipístkové třmeny, vzadu pak 360 mm a čtyřpístky. Kola OZ Racing obouvají pneumatiky od Michelinu s rozměry 255/35 R19 a 315/30 R20.

Video se připravuje ...

Dvoumístný kokpit je modernější než u předchozích verzí. Digitální přístrojovka nemá daleko k závodním autům, na středové konzole trůní větší dotykový displej. Další malý příplatkový nalezl své místo ve volantu, zobrazuje se na něm třeba aktuálně zvolený rychlostní stupeň a ideální čas k přeřazení. Použité materiály kombinují umělý semiš, uhlíková vlákna a kůži, jsou ale čistě zákaznickou volbou, stejně jako barvy. Karbonové řadicí páčky se modelují dle prstů řidiče, i obě sedačky jsou schopni u Mazzanti dodat na míru. Prostě manufaktura...

Na okraji toskánské Pisy se vozy rodí v limitovaných počtech. Evanter má dohromady vznikat jen pět ročně. Při ceně v přepočtu minimálně 17,7 milionu korun za jeden kus Pury není divu. Millecavalli R stojí ale ještě mnohem více: přes 26,5 milionu. Sumy jsou samozřejmě orientační, každý postavený kus je do značné míry originálem.

Zdroje: Mazzanti Automobili, Carscoops, Motor1, Wikipedia, Auta 5P, Carbuzz, MotorAuthority

Foto: Mazzanti Automobili

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barry Lyndon
29. 10. 2021 16:13
tohle že vzniklo v Itálii?
Byli tu indické (a možná i indiánské :D ) supersporty, co vypadaly daleko líp. Tohle je strašný zvenku i uvnitř, brrr :no: :D