Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

F&M Mugello: Moderna nahrazuje retro

David Bureš
Diskuze (0)
F&M Mugello je lehký italský sporťák s uprostřed uloženým motorem.

Italská karosárna Faralli & Mazzanti zveřejnila první snímky své nové kreace nazvané Mugello. Ročně vznikne maximálně pět exemplářů tohoto sporťáku.

Na rozdíl od dřívější práce této značky, modelu Antas V8 GT, se Mugello pyšní moderními křivkami. Tvary předních nasávacích otvorů se podobají řešení u Ferrari F430 Scuderia, ve světlometech jsou použity dnes oblíbené diody. Vzadu zaujme mohutný difusor a centrálně umístěná koncovka výfuku. Autory designu jsou Luca Mazzanti, jeden ze zakladatelů firmy, a Zsolt Tarnok, hlavní designér F&M.

Jak naznačují otvory na boku vozu, Mugello bude poháněno uprostřed uloženým motorem. Jaký agregát bude použit, zatím není jasné, Antas V8 GT má pod kapotou 4,2litrový vidlicový osmiválec z dílny Maserati.

Podle tvůrců bude Mugello lehkým sporťákem, inspirovanými závodními vozy pro jejich výkon a dynamiku. Každý vyrobený exemplář má být upraven podle individuálních požadavků každého zákazníka. Práce na designu auta trvaly tři roky.

Firma Faralli & Mazzanti se původně zabývala restaurováním historických automobilů, v roce 2006 pak představila vlastní vůz, zmíněný Antas V8 GT. Kvůli novému projektu, sporťáku Mugello, a kvůli vzrůstajícímu počtu aut, které Faralli & Mazzanti v poslední době restauruje, jsou od loňského roku aktivity firmy rozděleny do dvou ateliérů, které však spolu úzce spolupracují.

Walter Faralli bude dále pokračovat v restaurování veteránů, zatímco Luca Mazzanti se zaměří na vývoj modelu Mugello, který bude probíhat pod záštitou nové společnosti Mazzanti Automobili. Ta bude sídlit v italském městě Pontedera, které leží nedaleko Pisy. Tato změna byla také důvodem vzniku nového loga firmy.

David Bureš
Diskuze (0)