Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren extrémně odlehčil model 720S a výsledkem je šokující 765LT

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

McLaren765LT se představuje jako nejnovější příspěvek do řady modelů Super Series a zároveň i její nejradikálnější zástupce, který doplňuje modely 720S a 720S Spider.

McLaren 765LT se na první pohled liší od výchozího modelu 720S agresivnější vizáží a dále propracovanější aerodynamikou své karoserie. Novinka se vedle samotného vzhledu od svého staršího příbuzného liší i řadou změn v konstrukci, jejichž výsledkem je výrazné snížení hmotnosti a zároveň i navýšení výkonu motoru.

Základem pro McLaren 765LT je skelet karoserie pojmenovaný Monocage II, který je kompletně vyroben z uhlíkových vláken. Ze stejného materiálu jsou rovněž povrchové panely karoserie, přitahující pozornost především řešením zadních partií. Ty svým provedením zlepšují proudění vzduchu kolem vozu a zároveň přispívají k lepšímu chlazení pohonné jednotky.

Samostatnou kapitolou může být rozměrné křídlo na zádi, které v závislosti na svém nastavení přispívá k lepšímu proudění vzduchu, zvyšuje přítlak nebo působí jako aerodynamická brzda.

McLaren se při vývoji modelu 765LT snažil minimalizovat jeho hmotnost. Výsledkem má být 1229 kg suché hmotnosti, což je o nezanedbatelných 176 kg méně než v případě modelu 720S. Za tímto výrazným rozdílem má stát mimo jiné titanový výfukový systém, zasklení s menší tloušťkou, karbonová sedadla, odstranění klimatizace i audio systému a řada dalších úprav.

Před zadní nápravou je uložený vidlicový osmiválec M840T s úhlem rozevření válců 90°, který z objemu 3994 kubických centimetrů za pomoci dvojice twin-scroll turbodmychadel poskytuje v modelu 765LT nejvyšší výkon 563 kW (765 k) při 7500 otáčkách za minutu a točivý moment 800 N.m při 5500 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky SSG.

Podvozek využívá zavěšení všech čtyř kol na dvojitých lichoběžníkových ramenech, která doplňují adaptivní tlumiče a samozřejmostí je armáda asistenčních systémů, zahrnující kontrolu trakce i stabilizaci, kterou zastřešuje Proactive Chassis Control II a možnost volby z přednastavených jízdních režimů Comfort, Sport a Track.

Brzdový systém využívá karbon-keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu. Kontakt se zemí udržují u této novinky pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 305/30 R20 vzadu.

McLaren 765LT s celkovou délkou 4600 mm, šířkou 1930 mm bez vnějších zrcátek, výškou 1157 mm, rozvorem náprav 2670 mm a pohotovostní hmotnostní 1339 kg s palivovou nádrží naplněnou na 90 % zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 7,2 s. Sprint na čtvrt míle trvá méně než deset sekund. Maximální rychlost je 330 km/h.

Výroba bude omezena na 765 kusů a dodávky prvních exemplářů šťastným majitelům jsou naplánovány na začátek září. Cena novinky prozatím nebyla zveřejněna.

Zdroj: McLaren Automotive Limited

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - BecquerelV8
3. 3. 2020 18:10
hmm
nema tohle ted nahodou tavarish zboreny na dilne?