Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren MP4-12C GT3: Nová verze, nové fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na tradičním Festivalu rychlosti v Goodwoodu se o víkendu představila nejnovější evoluce závodního McLarenu MP4-12C GT3.

Poprvé se McLaren MP4-12C GT3 představil na jaře letošního roku na anglickém okruhu v Silverstone. V květnu pak byly uvolněny nové informace i série fotografií z testování ve Španělsku. První červencový víkend přinesl premiéru nejnovější evoluce závodního McLarenu MP4-12C GT3 v Goodwoodu.

Nejnápadnější změnou je přepracovaný přední nárazník s novým centrálně umístěným vstupem vzduchu. Upraven je i tvar a velikost spoilerů na přídi. Pozměněny jsou prahy, přibyly výdechy v přední kapotě a zvětšily se výdechy v předních blatnících nad koly. Nové je i zadní přítlačné křídlo, vstup vzduchu umístěný před ním i difuzor.

Všechny nové komponenty jsou samozřejmě vyrobeny z uhlíkových vláken. Cílem provedených změn je další zlepšení aerodynamických vlastností vozu a úpravy přední části mají přispět k lepšímu chlazení.

Vývoj McLarenu MP4-12C GT3 je nadále v plném proudu. Na plánovaném vstupu do okruhového šampionátu v sérii GT3 v příští sezóně se nic nemění. Během letošního roku bude pokračovat průběžné testování v sérii Blancpain Endurance.

Závodní verze McLarenu MP4-12C GT3 se od sériového provedení liší vedle karoserie upravené podle regulí šampionátu GT3 i svou technikou. Výkon 3,8litrového V8 twin-turbo je kvůli technickým předpisům snížen ze 441 kW (600 k) na 373 kW (500 k).

Novinkou je šestistupňová sekvenční převodovka Ricardo, která nahrazuje sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Graziano ze sériového vozu. Přednostní převodovky Ricardo je její hmotnost, váží totiž o 80 kg míň než dvouspojkový systém sériové verze.

Řídicí jednotka TAG-400 pochází od McLaren Electronic Systems, která elektronické systémy dodává i pro formuli 1. Brzdové kotouče pochází od firmy Akebono. I ta spolupracuje se stájí McLaren ve formuli 1. Martin Whitmarsh, generální ředitel McLarenu,

tvrdí, že vzhled volantu bude totožný s tím v monopostu formule 1 Lewise Hamiltona.

CRS Racing McLarenu poskytuje především své dlouholeté zkušenosti z vedení závodní stáje. Ta McLarenu navrhla, aby byly pedály a volant v jedné rovině, což vylepšuje jízdní pozici řidiče.

Automobilka pro příští sezonu vyrobí 20 exemplářů MP4-12C GT3 a stejný počet vznikne i v dalších dvou letech. O MP4-12C GT3 je podle slov McLarenu velký zájem, ale kvůli udržení hodnoty auta jich nevznikne více.

McLaren se vrátí k okruhovým závodům cestovních vozů po 12 letech. MP4-12C GT3 se stane duchovním nástupcem McLarenu F1 GTR, který se může pochlubit mimo jiné vítězstvím v Le Mans 1995. McLaren F1 GTR byl tehdy pilotován J. J. Lehtem, Yannickem Dalmasem a Masanorim Sekiyou.

Přestože McLaren v současné době neplánuje účast v závodě v Le Mans, technici automobilky tvrdí, že je pro ně McLaren F1 GTR dodnes zdrojem inspirace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)