Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 upraven ve stylu legendárního F1 HDK, motor poladil Cosworth

Filip Melich
Diskuze (0)

Výroba McLarenu P1 skončila v roce 2015, přesto se stále těší velké oblibě. To dosvědčuje i úprava od britské společnosti Lanzante, která zkombinovala vzhled F1 HDK s P1 GTR a přidala převrtaný motor jako třešničku na dortu.

Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder. Trojice hybridních supersportů – či hypersportů, chcete-li – znamenala zlom v automobilové historii. A jak se na správné ikony sluší a patří, dokáží stále inspirovat, přestože se již nevyrábí. Na druhou stranu však ještě nenabyly takového historického významu, aby se jejich majitelé zdráhali přizpůsobit si je dle svého vkusu. Například vlastníkům McLarenů P1 s úpravami pomáhá britská společnost Lanzante.

Video se připravuje ...

O společnosti Lanzante Limited, založené v roce 1988, jsme ve spojení s McLarenem P1 naposledy psali v době, kdy se souhlasem McLarenu připravila pět okruhových P1 GTR ke schválení do silničního provozu. Vznikl tak bestiální McLaren P1 LM, ale tím v Lanzante neskončili. Od té doby se na přání zákazníků k modelu P1 pravidelně vrací a připravují speciální, zakázkové úpravy. Své nejnovější dílo nazývají P1 HDK, kdy zkratka HDK znamená High Downforce Kit.

Inspirací pro úpravu je stejnojmenný kit, který byl nabízen majitelům legendárního McLarenu F1. Účelem kitu bylo spojit prvky úspěšného závodního speciálu F1 GTR-01R s komfortními prvky a použitelností silničního McLarenu F1. V Lanzante se také inspirovali okruhovým P1 GTR, proto P1 HDK využívá i několika jeho detailů. Nechybí ani úpravy mechanických částí vozu a interiéru.

Jako první byl v tomto stylu postaven zelený exemplář na fotografiích. Nyní se ale zaměřme na ten druhý, který je o něco speciálnější. Jeho stavba začala zhruba před rokem a prvním krokem bylo kompletní rozebrání auta. Ve své petersfieldské dílně pak Lanzante nainstalovalo posílené zavěšení kol, které si bude muset poradit se zvýšeným přítlakem. Poté na své místo přišla upravená zadní část vozu, včetně křídla a vnějších zpětných zrcátek z P1 GTR, a přední blatníky s otvory nad koly. Změnila se rovněž loga na přídi a na zádi a nainstalován je nový keramický výfukový systém a pětipaprsková kola z uhlíkových vláken.

Co ale tento kousek odlišuje od předchozího zeleného, je pohonná jednotka. Zákazník totiž požádal o její vylepšení, takže se v Lanzante obrátili na dalšího specialistu – společnost Cosworth. Technické detaily nejsou známy, ale objem motoru byl prý převrtán z původních 3,8 litrů na rovné čtyři litry. Celkový výkon hybridní pohonné soustavy má nyní dosahovat zhruba 1000 koní, tedy přibližně o 100 koní více proti standardnímu McLarenu P1. Po vzoru F1 v motorovém prostoru nechybí ani tepelná izolace ze zlata.

V interiéru přibyl nápis HDK na hlavových opěrkách sedadel, která připomínají ta z původního F1 HDK. Na něj odkazují také nové pedály. Instalován je dále dekor z uhlíkových vláken nebo ovladače v novém leskle černém provedení. Logo stylizovaného sídla McLarenu na tlačítku multimediálního systému nahradilo logo společnosti Lanzante.

Hotové jsou zatím dva exempláře McLarenu P1 HDK, které vidíte na fotkách, přičemž třetí je momentálně ve výrobě a jeho dokončení se předpokládá letos v létě. V Lanzante přijímají objednávky na další, ale cenu neuvádí. Nízká rozhodně nebude.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme