McLaren P1: V Paříži jako designová studie, v prodeji příští rok (nové fotografie)
Doplněno 26.9. - Do galerie na konci jsme přidali nově uvolněné fotografie supersportu P1
McLaren se poprvé ve své historii chystá na tak velký autosalon, jakým je ten v Paříži, a tak si na něm nechce udělat žádnou ostudu. Na svém stánku ukáže studii chystaného hypersportu P1, který se může stát jednou z nejvýraznějších premiér pařížské autoshow.
Konstruktéři při vývoji P1 dostali jasně zřetelný, avšak náročný úkol – postavit to nejlepší řidičské auto na světě určené pro jízdu na silnici i na závodní trati.
McLaren P1 nemá soupeřit s Bugatti Veyron o titul nejrychlejšího sériového auta světa, chce však být nejrychlejším a „nejvíce obohacujícím“ sériovým vozem na závodních okruzích. „Naším cílem je postavit McLaren P1 tak, aby bylo nejvíce vzrušujícím, nejschopnějším, technologicky nejvyspělejším a nejdynamičtějším superautem, které se kdy vyrábělo," tvrdí výkonný ředitel McLarenu Antony Sheriff.
Automobil se neubrání srovnání s ikonickým McLaranem F1, což ví i samo vedení továrny. „Před dvaceti lety jsme s McLarenem F1 zvýšili výkonovou laťku supersportů a naším cílem s McLarenem P1 je předefinovat ji znovu,“ říká sebevědomě předseda představenstva automobilky Ron Dennis.
Některými detaily se tento kocept podobá modelu MP4-12C, celek je ale mnohem agresivnější, a to především při pohledu na záď. Zde se objevuje mohutný difusor, centrálně umístěná koncovka výfuku a úzké, „skryté“ koncové svítilny tvořené diodami.
P1 se začne prodávat v příštím roce. Co se týče výkonů i ceny, bude stát nad již prodávanými modely MP4- 12C a MP4-12C Spider. Bližší informace o autě budou zveřejněny na pařížském autosalonu.
Připomeňme, že má být P1 hybridním superautem, podobně jako Porsche 918 Spyder. O pohon se dle spekulací zahraničních médií postará 3,8litrová V8 twin-turbo z MP4-12C vyladěná až k hodnotě 588 kW (800 k), kterou doplní systém KERS (tedy setrvačník). Ten krátkodobě zvýší výkon o dalších 119 kW. Díky rozsáhlému použití karbonu bude P1 velice lehký.