Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren s kufrem jako v Octavii má novou speciální edici. Odkazuje na slavnou minulost

Lukáš Volšický
Diskuze (1)

Jeden z nejpraktičtějších supersportů všech dob se představuje v nové speciální edici. Exkluzivnější McLareny GT odkazují na slavnou minulost automobilky a odhalují se v unikátních barevných specifikacích. Všechny si přitom zachovávají obrovský kufr.

Víte, že McLaren pořád vyrábí supersport se zavazadlovým prostorem větším, než jaký má druhá Škoda Octavia? Už v roce 2019 nás Britové překvapili novým McLarenem GT se dvěma kufry o celkovém objemu 570 litrů, o deset litrů větším než u Octavie. Současně jej vybavili přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o 456 kW (620 koních) a vyvinuli tak jeden z nejpraktičtějších supersportů všech dob.

A teď jej odhalují v novou speciální edici pojmenovanou „Special Edition“. Vzácnější McLaren GT se představuje ve čtyřech nových malosériových specifikacích od individualizační divize McLaren Special Operations. Budou se prodávat výhradně ve Spojeném království a všechny se vyznačují jedinečnou barvou i interiérem. Každá varianta bude vyrobena pouze ve dvou kusech, celkem tak vznikne jen osm unikátních McLarenů.

Čtveřice speciálních verzí McLarenu GT odkazuje na slavnou minulost značky. V jakých barvách tedy vznikne? Modrá Cerulean Blue debutovala na hypersportu P1, zelená XP Green je charakteristická pro prototyp supersportu F1, stříbrná Sarigan Quartz se poprvé ukázala na hypersportu Speedtail XP2 a žlutá Cyber Yellow zakládá na už existujícím odstínu Volcano Yellow.

Video se připravuje ...

Divize McLaren Special Operations (MSO) všechny specifikace doplňuje černým balíčkem MSO Black Pack zahrnujícím střechu, kola, exteriérová zrcátka, orámování oken i výfukové koncovky. V kabině se objevuje prošívání diamantovým vzorem v barvě exteriéru a na opěrkách hlavy najdeme logo MSO. Na loketní opěrce i přívěsku na klíče pak je embosovaná britská vlajka Union Jack.

McLaren GT zakládá na nejmodernější technice supersportů značky a spojuje karbonový monokok MonoCell II-T s osmiválcovým srdcem vycházejícím z purističtějšího modelu 720S. V McLarenu se při vývoji „GTčka“ zajímali hlavně o jízdní komfort a vybavili jej aktivním podvozkem ProActive Chassis Control II, který sleduje silnici před vozem a reguluje nastavení tuhosti.

Dokonce i s velkým zavazadlovým prostorem dosahuje pohotovostní hmotnosti pouhých 1530 kilogramů, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a jezdí elektronicky omezenou maximální rychlostí 326 km/h. Osvěžení základních technických údajů jistě není na škodu, protože na našich silnicích příliš McLarenů GT nepotkáváme.

Lukáš Volšický
Diskuze (1)

Doporučujeme

21. 9. 2023 21:40
Kufry v hicu
https://youtu.be/svTtyyZ1ML0

Ja si vzdycky rikam jakej to je asi hic kdyz polozis zavazadla 10cm nad poradnea 600 konovej motor … ale to je asi detail :-!