McLaren testuje elektrický hypersport. Má to však své ale…
Automobilka McLaren sice nemůže mít radost z počínání si vlastního týmu v šampionátu Formule 1, v oblasti vozů pro běžné silnice je to ale o poznání lepší. Hypersporty se dobře prodávají, legendární model P1 letos oslavil pět let existence a na sklonu roku nám Britové ukázali novinku McLaren-Senna pojmenovanou po legendárním brazilském závodníkovi. Hádáte správně, je zcela vyprodán.
Společnost se však nesoustředí jen na současnost, myslí na aktuální trend elektromobility a pohrává si s myšlenkou stavby elektrického hypersportu. Nebylo by to ostatně nic revolučního, vzpomeňme třeba projekt Vanda Dendrobium, jenž byl odhalen na letošním autosalonu v Ženevě. I s ním pomáhali experti se zkušenostmi z Formule 1, konkrétně od Williamsu.
„Na elektrickém autě skutečně pracujeme. Nyní se sami sebe ptáme, jak řidiče zapojit do plně elektrického světa,“ říká Dan Parry-Williams, šéf inženýrství v automobilce McLaren. „K prvním produkčním kusům ale vede ještě dlouhá cesta,“ řekl dále s tím, že i přes nemalé investice do vývoje jsou největším problémem současné nedostačující technologie, zejména pak akumulátory.
„Řekněme, že řidič chce na okruhu jezdit alespoň půl hodiny plným tempem. Pokud by to bylo v elektrickém voze, musel by disponovat certifikovaným dojezdem nějakých 800 kilometrů,“ vysvětluje Parry-Williams, proč jsou největší slabinou právě baterie.
Na čistě elektrický model si tak ještě nějaký čas počkáme. Dříve z Wokingu dorazí elektrifikované vozy, jak naznačuje strategie McLarenu zvaná Track 22. V té stojí, že do roku 2022 bude polovina portfolia značky používat hybridní jednotky v útrobách.