Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren testuje elektrický hypersport. Má to však své ale…

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Ani britský výrobce sporťáků nechce zůstat v oblasti elektromobility pozadu, k prvnímu produkčnímu McLarenu na baterky ale vede ještě dlouhá cesta.

Automobilka McLaren sice nemůže mít radost z počínání si vlastního týmu v šampionátu Formule 1, v oblasti vozů pro běžné silnice je to ale o poznání lepší. Hypersporty se dobře prodávají, legendární model P1 letos oslavil pět let existence a na sklonu roku nám Britové ukázali novinku McLaren-Senna pojmenovanou po legendárním brazilském závodníkovi. Hádáte správně, je zcela vyprodán.

Společnost se však nesoustředí jen na současnost, myslí na aktuální trend elektromobility a pohrává si s myšlenkou stavby elektrického hypersportu. Nebylo by to ostatně nic revolučního, vzpomeňme třeba projekt Vanda Dendrobium, jenž byl odhalen na letošním autosalonu v Ženevě. I s ním pomáhali experti se zkušenostmi z Formule 1, konkrétně od Williamsu.

„Na elektrickém autě skutečně pracujeme. Nyní se sami sebe ptáme, jak řidiče zapojit do plně elektrického světa,“ říká Dan Parry-Williams, šéf inženýrství v automobilce McLaren. „K prvním produkčním kusům ale vede ještě dlouhá cesta,“ řekl dále s tím, že i přes nemalé investice do vývoje jsou největším problémem současné nedostačující technologie, zejména pak akumulátory.

„Řekněme, že řidič chce na okruhu jezdit alespoň půl hodiny plným tempem. Pokud by to bylo v elektrickém voze, musel by disponovat certifikovaným dojezdem nějakých 800 kilometrů,“ vysvětluje Parry-Williams, proč jsou největší slabinou právě baterie.

Na čistě elektrický model si tak ještě nějaký čas počkáme. Dříve z Wokingu dorazí elektrifikované vozy, jak naznačuje strategie McLarenu zvaná Track 22. V té stojí, že do roku 2022 bude polovina portfolia značky používat hybridní jednotky v útrobách.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
22. 12. 2017 21:58
Re: zajimave
Jasne suhlasim, ale ja som zrovnanim len pokracoval v tvojej myslienke, kde si pisal o tom ako dlho vydrzi model S P85+ na okruhu a riesil dojazd resp. kapacitu baterii.

Chcel som ti tym ukazat, ze to porovnanie nema ziaden zmysel, pretoze sucasne McLareny su proste vykonovo a jazdne uplne inde ako cokolvek od Tesly (existujuce), takze logicky aj ich predpoklady budu ine - z kategorie supersportov cim su :-)

Buducu Teslu Roadster by som rad bral vazne, ale vzhladom k ich novej obsesii v predaji ideii jej zacnem verit az ju vyrobia a niekto realne otestuje. Papier znesie vela, aj cisla, ktore by fyzikalne nemali byt uplne mozne :-)
22. 12. 2017 18:56
Re: zajimave
sam si zklapni :-!

az tu budou radove miliony BEV, tak vsichni budem nekde v hrobce bud ozirany cervikama a nebo v urne ;-)
Avatar - praděda7
22. 12. 2017 18:05
Re: zajimave
Neodpovídáš na moji otázku tak zklapni.......... :-!
22. 12. 2017 17:08
Re: zajimave
pripravovany elektrycky McLaren ktery by mel bejt nekdy v budoucnu, takze proc to srovnavat se sedanama ktere ted Tesla dela? v te dobe zrejme bude jiz delsi dobu na trhu Tesla Roadster 2 generace, tedy auto u ktereho slibujou parametry jako 2 sekundy na 100km/h, maximalka prez 400km/h a dojezd dalnicnima rychlostma (118km/h) okolo 1000 kilometru, baterii 200kWh, navic precijen Tesla Roadster bude mit k supersportum krapet blize nez soucasne sedany, to je jak srovnavat McLaren treba s SR5, M5 nebo E-AMG [odkaz]

22. 12. 2017 17:01
Re: zajimave
tam kde se bere elektrina pro rafinaci paliv? instalovany vykon elektraren v CR stoupa rychleji nez spotreba, navic pokud CEZ do vyrocni zpravy napise ze jiz dnes je pripraven na priblizne 1 milion elektrickych aut, tak to asi bude relevantnejsi informace nez od pradedy7 kdesi na foru ;-)