Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mechanik podcenil výkon ikonické Toyoty Supra a při zkušební jízdě málem zahynul

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Prošlápnutí plynu předcházelo smyku a výletu do kolejiště. Podmanivý zvuk výfuku vystřídala rána a skřípění plechů památeční Toyoty.

Toyota Supra Turbo z roku 1997 vyškolila servisního technika, který nezvládl smyk a málem přišel o život v železničním kolejišti. Dramatická havárie na rovné silnici proběhla poblíž Denveru v Coloradu, nebýt virálních důkazů, snad by se absurdní situaci nedalo věřit.

Sociální sítě plní sdílená videa i fotky chování neschopného automechanika, který v Englewoodu podnikl málem poslední testovací jízdu. Blízkost smrti řidič zažil za volantem ikonické Supry Mk4, když se nechal unést vysokým výkonem podpořeným parádním zvukem výfukové soustavy. Přítomnost rudé legendy donutila svědky tasit mobil a zapnout natáčení, díky snaze zachytit jedinečný projev vznikl důkaz o zbytečné likvidaci symbolu Rychle a zběsile a japonského sportovního jezdění 90. let.

Video se připravuje ...

Na kameře je nejdříve slyšet podřazení s meziplynem, po chvíli motor zaburácí a Supra sebou cukne. Rozhození stability následuje mírným levým vybočením s následným překlopením do pravostranného přetáčivého smyku, který zřejmě pomalé ruce šokovaného mechanika nezvládly podchytit. Po zakroucení zadkem krásná Toyota zmizela ze záběru, protože vyletěla ze široké silnice rovnou mezi koleje.

Autentické záběry končí vzhůru nohama, přesto se vyděšený svědek nehody postaral o dotočení nepovedené ekvilibristiky. Zkušební jízda totiž skončila v kotrmelcích a jen zázrakem nebyl nikdo vážně zraněn. Potrestaný mechanik hazardoval bez pásu, takže vlivem silných rotací vyletěl ze sedadla řidiče. Viník přežil na rozdíl od pečlivě udržované Supry v momentě nominované do šrotu – těžko by se hledal jediný nepoškozený díl nebo panel karoserie.

Přivolaná policie potvrdila, že řidič není registrovaným vlastníkem zdemolované Toyoty. Pravá jména nezazněla, ví se jen o autodílně Bespoke Motorsports, která měla na starost servis památečního kupé. Firma se horší reklamu nemohla představit, majitel logicky odmítl věc komentovat bez konzultací s právníkem.

Sériové kusy Supry čtvrté generace ždímaly z šestiválcového motoru okolo 300 koní, zničený kus mohl mít třikrát tolik, jak naznačují spekulace na internetu. Zvýšený výkon by napovídal osudovému protočení studených gum po neuváženém přidání plynu. Dále kolují zvěsti o nájezdu necelých 28 tisíc kilometrů, což by v případě potvrzení prohloubilo smutek nad červeným vrakem.   

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme