Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG A 35 4Matic – Vstupní brána mezi ostré šípy

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 11. 2019 • 13:49
38
87
Zobrazit náhledy (38)
Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic Mercedes-AMG A 35 4Matic

Stát se součástí sportovního AMG je dnes snazší než kdy dřív. Vyzkoušeli jsme vstupní bránu, na kterou vám stačí milion a čtvrt.

Design, interiér


Automobily se štítky AMG už dávno nejsou jen zbožím pro vyvolené. Jejich počet rok co rok roste a rozrůstá se do dalších a dalších segmentů. Před šesti lety se součástí sportovní rodiny stříbrných šípů stala i třída A a slavila mimořádný úspěch. Není divu, že Mercedes připravil ostrou verzi i pro nejnovější generaci. A ne jednu, na výběr totiž máte hned tři varianty. Nejcivilnější z nich nese označení A 35 4Matic a jak správně tušíte, je to cenově nejdostupnější cesta do světa AMG.

Nenápadný ďáblík

Byť je A 35 dílem jedné z nejznámějších sportovních divizí, na první pohled byste to možná ani nepoznali. Že tady jde o něco „mimořádného“ vlastně napoví až pečlivější zkoumání.Všimnout si můžete ostřeji tvarovaných nárazníků, širších blatníků, zadního spoileru, odznáčků AMG či devatenáctipalcových kol, která jsou vyhrazena jen sportovním verzím. Celkovou nenápadnost tak nejvíce rozbíjí jen žlutý lak, který je, světe div se, bezpříplatkový.

Z výčtu příplatkové výbavy stojí za zmínku LED High Performance světlomety s diodovým denním svícením. Pro všechny „áčka“ je tato technika k dispozici za 26.413 Kč, varianty AMG ji ale dostávají standardně. Pokud byste chtěli dát koníky pod kapotou více na obdiv, můžete sáhnout po sadě AMG Aerodynamics za 49.326 Kč. Ta obsahuje podstatně výraznější zadní křídlo a větší difuzor v zadním nárazníku.

Sportovněji střižený je také interiér, kde najdeme multifunkční volant potažený kůží nappa, bezpečnostní pásy a další detaily v červené barvě či elektronicky nastavitelné sportovní sedačky. Samotné pracoviště řidiče jsme si pochvalovali už při testu klasické verze – měkčené plasty, jemná kůže, vše přesně tak, jak od prémiové automobilky očekáváte. Tehdy nám vadily snad jen lesklé černé plasty, na kterých okamžitě zůstávají otisky prstů.

Kabina je skvělá nejen díky materiálům, ale i celkovém uzpůsobení. Posez za volantem je vynikající, sportovní sedačky mají dostatečné boční vedení, aby vás v zatáčkách podržely. Na poměry kompaktních hatchbacků nás překvapuje prostornost nejen v šířce, ale i na zadní lavici, kam se klidně posadí i urostlejší cestující. Ti si mohou stěžovat snad jen na nízko ukotvené sedáky, což může být na dlouhých cestách poněkud nekomfortní.

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Mezigeneračně narostl i zavazadelník, jenž pojme 370 litrů, případně 1210 litrů při sklopení zadní lavice. Potěší jeho pravidelný tvar, navíc je vcelku hluboký, nakládací hrana je vysoko tak akorát. Větší nádrž na 51 litrů paliva je pro ostrou verzi „áčka“ standardem.

Alespoň na chviličku se ještě vrátíme k multimediálnímu systému MBUX. Pokrokové řešení sází na dvě obrazovky, stejně jako v jiných mercedesech, tady si s vámi ale povídá plynule česky. Je tedy jen na vás, jestli funkce nastavíte dotykem, pomocí touchpadu, nebo hlasově. Touchpad sice na oko vypadá dobře, co do funkčnosti se nám ale více líbilo řešení s intuitivnějším otočným ovladačem. Hlasová asistence toho umí opravdu hodně: nastavit teplotu, adresu navigace, vybrat hudbu, dokonce i zašprýmovat na adresu konkurence. Navigace rovněž prošla evolucí, nabízí prvky rozšířené reality, když vám do obrazu z přední kamery vkládá pomocné šipky či popisná čísla domů. Samozřejmě můžete zrcadlit chytrý telefon, při spojení s kabelem ale myslete na to, že Mercedes už počítá pouze s konektory USB-C.

Motor, jízdní vlastnosti


Vypiplaný standard

Když vám řekneme, že pod kapotou tohoto AMG tepe dvoulitrový čtyřválec, jehož základ najdeme i v klasickém „áčku“, asi vás to na zadek neposadí. Nedělejte ale unáhlené závěry. Nejenže disponuje podstatně zajímavějšími parametry – výkonem 225 kW (306 k) a 400 newtonmetry točivého momentu, ale prošel i celou řadou jiných úprav. Ostřejší verze dostává turbo typu twin-scroll, jiné je rovněž sání, výfuk a také software řídící jednotky. V praxi to znamená zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a elektronicky omezenou maximálku 250 km/h.

Agregát se páruje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Její základ pochází z dřívějšího AMG A 45, také tady ale došlo na úpravy včetně zcela nové skříně. A 35 nepořídíte jinak než s automatem a čtyřkolkou, která je tady řešena pomocí vícelamelové spojky ovládané elektromotorem.

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Obrovskou proměnou prošel podvozek. Základem jsou standardní (avšak sportovně laděné) tlumiče, které mají kromě jízdního požitku poskytnout i komfort pro každodenní povinnosti. Pro náročnější zákazníky jsou připraveny adaptivní tlumiče s volitelným režimem za 31.505 Kč, kterými byl vybaven i náš exemplář. Vzadu dostanete vždy víceprvkovou nápravu, jejíž pomocný rám je připevněn ke karoserii napevno bez silentbloků.

Jako z praku

Papírové parametry jasně naznačují, že i když do rukou dostáváme „jen“ základní AMG, o rychlost nebude nouze. Prozrazuje to už první nastartování, které doprovází líbivá akustika a brumlání aktivního výfuku, jenž je součástí standardní výbavy. Ve sportovním jízdním režimu je akcelerace v přímce opojná, obzvlášť z místa, kdy vám může pomoci systém Race Start. Motor se s chutí nechává vytáčet, sportovně naladěná převodovka sází jednotlivé kvalty bleskurychle a logicky, čtyřkolka zase dodává maximální jistotu s minimem prokluzů.

Líbí se nám, že v „běžnějších“ jízdních režimech auto zkrotne a opravdu umí být společníkem i při každodenní rutině. Snad jen kombinace devatenáctipalcových kol a už tak tuhých adaptivních tlumičů vám na českých okreskách bude místy připadat příliš tvrdá, což při volbě sportovního režimu a ostřejším tempu platí dvojnásob.

Jinak je ale A 35 maximálně neutrální. Netrpí nedotáčivostí, ale ani přetáčivostí, zkrátka jistě a bez zaváhání jede volenou stopu, ať už úsek projíždíte sedmdesátkou, nebo dvojnásobnou rychlostí. Líbí se nám přesné řízení s tuhým naladěním, stejně jako výkonná brzdová soustava, která vmžiku dokáže zmírnit tempo a působí neúnavně. Pro rychlé průjezdy zatáček je to bezpochyby ideální kombinace. Kdo ale za volantem hledá trochu více vzrušení a emocí, ten možná ve výsledku bude celkovým projevem neuspokojen.

Mercedes-AMG A 35 4Matic

A spotřeba paliva? Hodně záleží na stylu jízdy. Když se budete snažit, můžete se s lehkou nohou pohybovat okolo osmi litrů. Spíše ale počítejte, že se průměr bude povalovat někde kolem deseti. Stačí ale pár ostřejších průjezdů a apetit auta roste na podstatně vyšší hodnoty. Mercedes moc dobře věděl, proč větší 51litrovou nádrž nabídne už ve standardní výbavě.

Závěr


Závěr

Mercedes-AMG A 35 je vstupní branou do světa rychlých stříbrných šípů a určitě vás nezklame. Samo o sobě je to hezké auto, jemuž můžete dodat sportovní vzezření příplatkovým paketem. Navíc je pekelně rychlé nejen v přímce, ale i v zatáčkách, kde potěší skvělým řízením a výkonnými brzdami. Jen těch emocí nenabídne tolik, kolik by si možná fandové sportovního svezení představovali.

Kolik za to všechno, ptáte se? Na nejdostupnější AMG si připravte milion a čtvrt. To není moc, zohledníme-li fakt, že takový Golf R je jen o 86.150 Kč levnější. Navíc už si nemusíte za mnoho prvků připlácet, všechno důležité je součástí standardní výbavy. Včetně toho líbivého žlutého laku, který nenápadnému ďáblíkovi dodává šmrnc.

Nejlevnější verze modelu 635.250 Kč (A 160/80 kW)
Základ s testovaným motorem 1.216.050 Kč (A 35 4Matic/225 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 1.216.050 Kč (A 35 4Matic/225 kW)
Testovaný vůz s výbavou 1.320.500 Kč (A 35 4Matic/225 kW)

Plusy

  • Svižný dvoulitr
  • Slušná pořizovací cena
  • Řízení, které poslouchá na slovo
  • Spotřeba paliva

Minusy

  • Příliš tuhý podvozek
  • Nenabídne tolik emocí

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Cena základní sestavy 1 216 050 Kč
Výbava základní sestavy 18“ kola AMG z lehké slitiny, multifunkční sportovní volant AMG Performance potažený kůží nappa, audiosystém Burmester, bezpečnostní pásy v červené barvě, aktivní asistent jízdy v pruzích, stěrače s dešťovým senzorem, tempomat, LED High Performance světlomety s LED denním svícením, AMG bodystyling, rozšířené blatníky AMG, palivová nádrž s větším objemem, sada komfortního nastavení sedadel Kč
Cena testované sestavy 1 320 500 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 8000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 3000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 6.5 / 7.4
Emise CO2: 167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210
Objem nádrže (l): 51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 575
Rozměr pneu: 235/35 R19
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2729
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testy
| 19. 11. 2019
Některé zdroje uváděly 3dv. 1er jako příklad aktuálního shooting brakeu, podobně jako u Scirocca III, nebo C30.
K tomu má 1er blíž, než ke kombíku, přičemž i kombi si může vystačit se třemi dveřmi, dříve to nebylo nic extra výjimečného, resp. nebyl to zdaleka jen případ Trabantu. ;-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: A 35
| 19. 11. 2019
Tak to tady ale nefunguje, viz kolik aut dostalo jen v poslední době 5*. A právě vzhledem k tomu, bych v tomto případě čekal spíš 4,5*. Jinak bych ale neměl problém ani s těmi 4*.
Re: Re: Re: A 35
| 19. 11. 2019
Korando je podle hvězd lepší než průměr a navíc s pěknou cenou.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testy
| 19. 11. 2019
Však píšu, že 1er nazvat kombíkem (ať už v TP nebo kdekoliv jinde) chce mít hlavu řádně vymaštěnou. To nebylo na tebe.

Btw A3 SB je hatchback, lift má záď á la Octa.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Re: A 35
| 19. 11. 2019
Tož AMG A45S jsem hodil do konfigurátoru a přehoupl jsem se přes 2 mil. (Macan S s podobnou výbavou 2.1 mil.) U A35 jsem se zastavil na 1.6 mil. Pokud by se brala v potaz VFM, tak nevím nevím..... :-! Jo, A45/S má agresivnější masku chladiče..... ;-) Dalo by se říct, že celou přední partii. Co se týče ochrany chladiče před létajícími kameny z vozovky, tak honeycomb řešení u A35 mě přijde efektivnější.
http://gtspirit.com/…/19C0579_066.jpg
http://media.caradvice.com.au/…6qqvtngc7dcm.jpg

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku