Mercedes AMG chce vsadit na pohon 4x4
Krok ohledně značného rozšíření portfolia se znakem náprav 4x4 je poměrně logický, protože obzvláště silné vidlicové osmiválce přenesou svůj výkon a hlavně masivní točivý moment na asfalt lépe. Přece jen, zadní pohon má i při využití nejmodernější elektroniky stále své limity a příval newtonmetrů je v mnoha případech ještě krocen.
V současnosti disponují čtyřkolkou jen terénní mercedesy se zkratkou AMG, tedy nesmrtelná třída G a velká SUV ML a GL. Dostane ji také malý hatchback A 45 AMG a z něj odvozený chystaný sedan CLA. V běžných osobních vozech s trojcípou hvězdou najdeme systém 4Matic, který se vyvíjí již tři desítky let, byť se od té doby v mnohém změnil. Připomeňme, že AMG letos slaví 40 let od svého založení.
Friedrich Eichlers, šéf vývoje motorů a převodovek továrního úpravce stuttgartské firmy, dle australského deníku Sydney Morning Herald řekl: „Nebudeme mít pohon čtyř kol jen u SUV a kompaktních aut, ale také u výkonných sedanů. První koncept představíme již příští rok. Je to nutné, konkurence ho má, my jej tedy musíme mít také. Jste-li členem klubu aut se zrychlením z nuly na 100 km/h za 3 s, pak čtyřkolku potřebujete i pro sportovní vozy.“
Eichlers dále pokračoval: „Více než 900 Nm prostě nemůžete přenést na silnici. Naše auta ztrácejí přilnavost i s kontrolou trakce. Použití 4x4 je tak dobrou myšlenkou, protože s ním můžete rychle akcelerovat.“
Neznamená to, že by zadokolky zmizely úplně. Běžné osobní vozy a sportovní kupé SLS jsou jimi vybaveny dosud. „Myslím, že budeme mít obojí,“ řekl Eichlers a dodal: „Někteří lidé mají rádi vozy s pohonem jedné nápravy, protože jejich řízení je lehčí a užijí si s nimi více zábavy při driftování, kdy ujíždí záď“ A co přední pohon? „Ten je pro děti,“ prohlásil kategoricky.