Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes AMG chce vsadit na pohon 4x4

Aleš Dragoun
Diskuze (164)
V Affalterbachu se chystá revoluce. AMG chce výrazně rozšířit nabídku modelů s pohonem všech kol.

Krok ohledně značného rozšíření portfolia se znakem náprav 4x4 je poměrně logický, protože obzvláště silné vidlicové osmiválce přenesou svůj výkon a hlavně masivní točivý moment na asfalt lépe. Přece jen, zadní pohon má i při využití nejmodernější elektroniky stále své limity a příval newtonmetrů je v mnoha případech ještě krocen.

V současnosti disponují čtyřkolkou jen terénní mercedesy se zkratkou AMG, tedy nesmrtelná třída G a velká SUV ML a GL. Dostane ji také malý hatchback A 45 AMG a z něj odvozený chystaný sedan CLA. V běžných osobních vozech s trojcípou hvězdou najdeme systém 4Matic, který se vyvíjí již tři desítky let, byť se od té doby v mnohém změnil. Připomeňme, že AMG letos slaví 40 let od svého založení.

Friedrich Eichlers, šéf vývoje motorů a převodovek továrního úpravce stuttgartské firmy, dle australského deníku Sydney Morning Herald řekl: „Nebudeme mít pohon čtyř kol jen u SUV a kompaktních aut, ale také u výkonných sedanů. První koncept představíme již příští rok. Je to nutné, konkurence ho má, my jej tedy musíme mít také. Jste-li členem klubu aut se zrychlením z nuly na 100 km/h za 3 s, pak čtyřkolku potřebujete i pro sportovní vozy.“

Eichlers dále pokračoval: „Více než 900 Nm prostě nemůžete přenést na silnici. Naše auta ztrácejí přilnavost i s kontrolou trakce. Použití 4x4 je tak dobrou myšlenkou, protože s ním můžete rychle akcelerovat.“

Neznamená to, že by zadokolky zmizely úplně. Běžné osobní vozy a sportovní kupé SLS jsou jimi vybaveny dosud. „Myslím, že budeme mít obojí,“ řekl Eichlers a dodal: „Někteří lidé mají rádi vozy s pohonem jedné nápravy, protože jejich řízení je lehčí a užijí si s nimi více zábavy při driftování, kdy ujíždí záď“ A co přední pohon? „Ten je pro děti,“ prohlásil kategoricky.

Aleš Dragoun
Diskuze (164)
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 22:54
Re: Super. Opravdu.... (?)
:yes: :-)
Avatar - MarTin1
22. 11. 2012 01:14
Re: Super. Opravdu.... (?)
Tak sem se trošku u tebe inspiroval: [odkaz]

C-klasse těžší, horší převodovka... 7 let starej model. Audi po FL, lehčí, 4x4 ale zase nižší výkon, dvojspojka, BMW úplně novej model, lehčí, lepší převodovka..

Takže je to plus mínus vyrovnaný no a tady se mi nezdá, že by 350cdi byl sračka motor... prostě není :-)))
Avatar - Hammunasakra
21. 11. 2012 12:18
Re: Super. Opravdu.... (?)
No (bez urážky) myslím že tu moc "vhodnějších" diskutujících (majících s vozy AMG a jinými ještě "sportovnějšími" vozy letitou PRAXI) spíš NEbude... ;-)
..a pokud VÍME že výkon 525 PS 630 Nm a zadní pohon není nejmenší problém = PROČ "vymýšlet" že "by měl být". Ostatně JEDNOZNAČNĚ to vyznívá i z textu - 4x4 je vhodnější až ca od 900 Nm = i v nabídce AMG jde prodejně spíš o "okrajové" modely. TAM jistě pohon všech kol již smysl má - tyto doslova EXTRÉMní výkony už je opravdu lepší přenášet na všechna kola (ani to není NUTNÉ - viz vpodstatě VŠECHNY supersporty - ale musí na to být postaven celý vůz - což "civilní" základy MB přeci jen nejsou..
PS: Chápu že se vám mé (a to vlastně nejsou jen mé) názory opírající se o teorii i praxi "nehodí" - nicméně TAK to v reálu prostě je (masové rozšíření pohonu 4x4 je daleko více "móda" než "nutnost"
21. 11. 2012 11:45
Re: Super. Opravdu.... (?)
Ale proč do toho taháš každé auto a každý motor. Diskutujeme pod článkem o AMG a vzhledem k výkonům, které AMG nabízí je právě ta otázka 4x4 velmi relevantní. Když se nedržíš tématu a souvislostí, nedá se diskutovat.
Avatar - Hammunasakra
20. 11. 2012 22:34
Re: Super. Opravdu.... (?)
Ale já také nejsem "principielně" PROTI (občas to smysl MÁ - u opravdu VELMI silných motorů, viz oněch AMG zmiňovaných 900 Nm apod.) - ale představa lidí že KAŽDÉ auto KAŽDÝ motor je "lepší" když má 4x4 je prostě (naprosto TOTALní) "bubost"