Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT Black Series oficiálně představen, dostal V8 a 730 koní

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Po zhruba šesti letech čekání přijíždí další novinka s označením Black Series a opět slibuje velice zajímavé zážitky za volantem.

O vývoji nového Mercedes-AMG GT Black Series se mluvilo již delší dobu a koncem minulého týdne se k nám dokonce dostaly první uniklé fotografie, které odhalovaly tohle výkonné monstrum v celé kráse. Teprve dnes se však dozvídáme detaily o jeho modifikované technice.

A kde jinde začít, než u motorového prostoru. Jak naznačovaly již dřívější spekulace, pod kapotou je uložen 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který posílá na zadní kola 730 koní. Základem je všem dobře známý motor, který však prošel rozsáhlými úpravami pod taktovkou AMG.

Starší motorizace dostala plochou klikovou hřídel a řadu dalších úprav, díky kterým si vysloužila pozici nového motoru s vlastním interním označením M178 LS2. Dvojice turbodmychadel tlačí do motoru vzduch pod tlakem až 24,6 psi a nechybí ani nové intercoolery, které zajišťují nižší teplotu vzduchu.

Nejvyšší výkon 537 kW (730 k) motor nabízí v rozmezí 6.700 až 6.900 ot/min. Omezovač pak zasáhne až u 7.200 ot/min. Nejvyšší točivý moment má hodnotu „pouze“ 800 N.m, je však dostupný od 2.000 po 6.000 ot/min.

Motor je spojen se zesílenou sedmistupňovou převodovkou DCT, která je schopna měnit rychlosti v řádu milisekund. Nové GT Black Series by tak mělo být schopno pokořit stovku z klidu během 3,1 sekundy a na 200 km/h se dostane za necelých 9 sekund. Maximální rychlost je ovšem omezena pouze na 325 km/h.

Podvozek AMG GT Black Series dostal nastavitelné coil-overy z modelu AMG GT R. Součástí výbavy je také systém AMG Ride Control, který dokáže elektronicky kontrolovat a automaticky upravovat pružení na každém kole podle potřeby. Podvozek Black Series byl ovšem vybaven ještě několika drobnými vylepšeními, jako jsou upravená nastavení odklonů kol a stabilizátorů.

Video se připravuje ...

Automobilka chce řidičům Black Series opět nabídnout intenzivní zážitky za volantem, a to především na okruhu. I proto najdeme v podbězích pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, speciálně upravené pro Black Series, které jsou vpředu obuty na 19 a vzadu na 20 palcových discích.

Po stránce designu pak není příliš co rozebírat, neboť mnohé odkryl již únik z minulého týdne. Jak je již na první pohled dobře patrné, novinka se v mnohém inspirovala u závodních strojů ze stáje AMG, jako jsou modely AMG GT3 a GT4.

Na přídi si můžeme všimnout ručně nastavitelného splitteru, zvětšené masky chladiče, křidélek na bocích nárazníku a několika funkčních výdechů na kapotě i blatnících, které optimalizují chlazení a pomáhají s aerodynamikou. Při pohledu z boků vynikají výše zmíněná kola s deseti paprsky a výrazné nástavce prahů.

Zadní části pak bezesporu dominuje masivní dvoudílné křídlo s elektronicky ovládanou klapkou a dvojitý difusor s dvojicí koncovek po obou stranách. Výsledkem úprav by měla být dokonce ještě lepší aerodynamika, než jakou nabízí závodní model GT3 (podléhající závodním regulacím).

Většina nových doplňků Black Series je vyrobena z karbonu, který našel své uplatnění na karoserii i pod ní. Z uhlíkových vláken je totiž vyrobena střecha, víko kufru nebo přední stabilizátor. Z karbonu jsou ale i úchyty převodovky nebo komponenty, které byly použity pro zpevnění celé karoserie vozu.

I přes oficiální představení však stále zůstává několik nezodpovězených otázek. Automobilka totiž prozatím nezveřejnila cenu dosud nejvýkonnějšího silničního modelu AMG ani očekávaný počet vyrobených kusů. Zatím tak pouze víme, že dostupný by měl být od začátku příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - mrha
15. 7. 2020 21:23
Svetla
Jako darek bych to neodmítl. Jen bych brblal nad těmi předními světly. Nelíbí se mi. Už aby je udělali hranatější jako u jiných modelů...