Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejmenší Mercedes-AMG umí po úpravě pelášit 324 km/h. A to není všechno

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Mercedes-AMG nasazuje do svých nejmenších modelů nejvýkonnější čtyřválec planety. Německému úpravci to ale nestačilo a jeho možnosti ještě posunul.

Určitě už víte, že nejsilnější čtyřválec světa v sériovém autě nabízí Mercedes-AMG. V nejnovějším “áčku” se dvoulitr s interním označením M139 nabízí ve dvou výkonnostních variantách - se silou 285 kW (387 k) a točivým momentem 480 newtonmetrů, respektive 310 kW (421 k) a krouťákem 500 newtonmetrů. Působivé!

Německý úpravce Posaidon se ale rozhodl, že je to pořád málo, a tak parametry čtyřválce posunul na úplný nesmysl. Vůz má nyní výkon 386 kW (518 k) a rovných 600 newtonmetrů točivého momentu.

To samozřejmě zacvičilo s jednotlivými parametry. Zatímco sériové A45 S umí stovku za 3,9 sekundy a pokračuje na maximální rychlost 270 km/h, po výše zmíněné úpravě umí vůz akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost je stanovena na 324 km/h!

Připomeňme, že motor se pojí s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic+. Aby technika tu porci koní navíc vydržela, dostává “áčko” třeba jiné turbodmychadlo, stejně tak se zapracovalo na řídicí jednotce a softwaru osmistupňového automatu.

To už jsme z dvoulitru vydolovali absolutní maximum, řeknete si. Ale kdepak. Posaidon totiž na svých sociálních sítích láká na ještě výživnější balíček Plus. Zatím neprozrazuje žádné konkrétní informace, ale lze předpokládat, že výkon ze současných 386 kW ještě povyroste. No, techniku pod kapotou Němci rozhodně nešetří.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Doporučujeme

28. 4. 2020 23:10
Re: Extrém
To ťa s tým autom nepustia na okruh na verejné jazdy? To je jediné miesto, kde môžeš dlhšiu dobu využiť výkon toho auta a tam by sa ukázalo koľko to vydrží. Ak sa s tým motkáš po prepchatých diaľniciach, tak technika nie je nijak zaťažená a vlastne máš predimenzovaný dvoj liter, ktorý nikdy nepôjde naplno.
Avatar - Alf1k
28. 4. 2020 21:29
Re: Extrém
And what? Co má společného wrc speciál s A45? WTF? představuješ si, jak na silnicích jedeš rzetu nebo co vlastně tím příspěvkem chceš říct? :D
28. 4. 2020 21:20
Re: Extrém
V AMG asi vedia, že tí čo s tým najazdia 300 tisíc ich neodjazdia na plný plyn. Motor pre WRC má podobný litrový výkon a neviem či vydrží sezónu bez výmeny niektorých dielov. A určite to nie je preto, že by sa na dieloch pre WRC šetrilo.
Avatar - Alf1k
28. 4. 2020 16:43
Extrém
Nejsem si úplně jistej, že by mě lákalo a měl jsem zrovna koule na to letět s malinkým Áčkem skoro 330, možná někde na kvalitním širokém asfaltu bych to hecnul :D
Nevim co všechno úpravce provedl, ale Áčko s 421ps je opravdu rychlé, moc mi to nedává smysl, ale je fakt, že RS3jky s hodně přes 500ps nejsou například v bavorsku v komunitách top-hothatch nic neobvyklého.
U předchozího A45 všichni proroci věštili jak se to bude sypat, že to nikdy nemůže vydržet a světe div se, starší A45 (najeto přes 300tis.km) jsem už viděl a majitel byl spokojenej v AMG asi ví co dělaj :yes: Otázka je jestli to ví i úpravci, když vymění jen turbo a software..