Nejmenší Mercedes-AMG umí po úpravě pelášit 324 km/h. A to není všechno
Mercedes-AMG nasazuje do svých nejmenších modelů nejvýkonnější čtyřválec planety. Německému úpravci to ale nestačilo a jeho možnosti ještě posunul.
Určitě už víte, že nejsilnější čtyřválec světa v sériovém autě nabízí Mercedes-AMG. V nejnovějším “áčku” se dvoulitr s interním označením M139 nabízí ve dvou výkonnostních variantách - se silou 285 kW (387 k) a točivým momentem 480 newtonmetrů, respektive 310 kW (421 k) a krouťákem 500 newtonmetrů. Působivé!
Německý úpravce Posaidon se ale rozhodl, že je to pořád málo, a tak parametry čtyřválce posunul na úplný nesmysl. Vůz má nyní výkon 386 kW (518 k) a rovných 600 newtonmetrů točivého momentu.
To samozřejmě zacvičilo s jednotlivými parametry. Zatímco sériové A45 S umí stovku za 3,9 sekundy a pokračuje na maximální rychlost 270 km/h, po výše zmíněné úpravě umí vůz akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost je stanovena na 324 km/h!
Připomeňme, že motor se pojí s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic+. Aby technika tu porci koní navíc vydržela, dostává “áčko” třeba jiné turbodmychadlo, stejně tak se zapracovalo na řídicí jednotce a softwaru osmistupňového automatu.
To už jsme z dvoulitru vydolovali absolutní maximum, řeknete si. Ale kdepak. Posaidon totiž na svých sociálních sítích láká na ještě výživnější balíček Plus. Zatím neprozrazuje žádné konkrétní informace, ale lze předpokládat, že výkon ze současných 386 kW ještě povyroste. No, techniku pod kapotou Němci rozhodně nešetří.