Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT C i jako kupé a modernizace ostatních členů rodiny

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 1. 2017
24
5
Zobrazit náhledy (24)
Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT
Mercedes-AMG GT se pro letošní rok dočkal faceliftu a dalšího rozšíření nabídky verzí. Navíc zahajuje rok oslav 50. výročí značky AMG.

Mercedes-AMG GT se od svého představení v roce 2014 dočkal první výraznější úpravy designu napříč kompletní paletou verzí. Touto změnou je provedení předních partií s maskou nazvanou AMG Panamericana.

Tato novinka je inspirována závodním GT3 a navazuje na provedení přídě ostrého GT R i prozatím posledního rozšíření řady v podobě GT C Roadster z loňského podzim, na nějž nyní navazuje GT C Coupé.

Nové tvary předních partií mají přispět k lepšímu chlazení přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce u všech verzí a nejsou jedinou novinkou modelové řady pro začátek letošního roku. Mírné změny se odehrály i v motorovém prostoru.

Základní provedení Mercedes-AMG GT se dočkalo zvýšení výkonu o 10 kW (14 k) na 350 kW (476 k) při 6000 min-1, zatímco točivý moment se zvýšil ze 600 na 630 N.m dostupných od 1700 do 5000 min-1. I přes vyšší výkon se dynamické schopnosti nemění a GT akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,0 s, zatímco maximální rychlost je 304 km/h, resp. 302 km/h u roadsteru.

Mercedes-AMG GT S, který je v nabídce jen jako kupé, se dočkal zvýšení výkonu o 9 kW (12 k) na 384 kW (522 k) při 6250 min-1 a točivého momentu o 20 N.m na 670 N.m od 1750 do 4750 min-1. Ani u tohoto modelu se nemění jeho dosavadní zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s a maximální rychlost 310 km/h.

Letošní rozšíření nabídky v podobě modelu Mercedes-AMG GT C Coupé má stejně jako v loňském roce představená verze GT C Roadster nejvyšší výkon 410 kW (557 k) při 5750 až 6750 min-1 a točivý moment 680 N.m při 1900 až 5750 min-1. Z 0 na 100 km/h vystřelí kupé i roadster shodně za 3,7 s a mají i stejnou maximální rychlost 316 km/h.

Mercedes-AMG GT C se od dvojice níže postavených provedení vedle svých výkonů odlišuje i agresivnějším zevnějškem a rozšířením o 57 mm v oblasti zadních blatníků nebo zadní nápravou s elektricky ovládaným diferenciálem a aktivním natáčením kol.

Navíc vstupuje Mercedes-AMG GT C s pevnou střechou na trhu ve speciálním provedení Edition 50, oslavujícím 50. výročí značky AMG. Standardem pro toto výroční vydání jeden ze dvou exkluzivních laků karoserie v bílé či šedé barvě, který vždy doplňují prvky v černém chromu, jenž je použit i na kola. Interiér pak sází na kombinaci šedé s černou.

Vrcholem nabídky pak i nadále zůstává Mercedes-AMG GT R, který se nijak nezměnil a nadále disponuje výkonem 430 kW (585 k) při 6250 min-1 a točivým momentem 700 N.m při 1900 až 5500 N.m. Z 0 na 100 km/h tato verze zrychlí za 3,6 s a dosahuje rychlosti až 318 km/h.

Vedle lehké úpravy designu i výkonů základních provedení a rozšíření nabídky verzí se Mercedes-AMG GT dočkal i nových prvků individualizační výbavy od sady chromovaných prvků pro exteriér přes paket Night pro interiér a nová litá kola až po aplikaci AMG Track Pace, umožňující zaznamenávání podrobných telemetrických dat a jejich sdílení na sociálních sítích.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - maxi!
Prémiový športiak
| 12. 1. 2017
bohuzial mas pravdu.... :-!
Avatar - iudex
Prémiový športiak
| 12. 1. 2017
Nadupaný športiak jednoznačne patrí k prémiovej značke, najmä takej, ktorá má vlastnú športovú divíziu. AMG GT ide nepokryte po krku 911ke, Audi R8 s technikou Lamborghini mieri ešte vyššie, na klasické superšporty a avizovaný 1000-koňový AMG Project One má byť konkrentom hyperšportovej svätej trojice LaFerrari, P1 a 918.
Iba BMW, "najšportovejšia" značka z D3, nemá nič (a nie, i8 s trojvalcom naozaj nie je športiak) a tvrdohlavo odmieta oživiť M1, svoj jediný skutočný športiak a znak ///M lepí na všelijaké SUV a crossovery. 8-s
Avatar - maxi!
Medved
| 12. 1. 2017
:yes:
Avatar - Zappa
Medved
| 11. 1. 2017
a čo ešte také AMG Project One?
to bude riadna dobrotka!
zabudol si aj na Vision Maybach
Avatar - maxi!
Medved
| 11. 1. 2017
no na nudnu firmu, co robi auta pre starych paprdov to celkom ujde....
pacia sa mi tie ich sialenosti, ako bolo SLR ( a ten zvuk!), aj SLS bolo fajn a teraz AMG GT je tiez pekny divoch. A co na to odpovie ciste sportova znacka BMW? :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku