Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT pomalu končí. Nástupce však nebude jen nové SL se střechou

David Bureš
Diskuze (0)

Nová generace kupé Mercedes-AMG GT použije stejný technický základ jako letos představené Mercedes-AMG SL. Novinka ale nemá být jen SL se střechou.

Mercedes-AMG není už jen úpravce vozů s trojcípou hvězdou na přídi, nabízí i vlastní svébytné modely. Konkrétně od roku 2014 je součástí jeho portfolia supersporťák Mercedes-AMG GT, který nepřímo nahradil dřívější superauto Mercedes-Benz SLS AMG. Sedm let je však dnes nějaká doba i ve světě sportovních automobilů, a tak se začíná rýsovat nástupce.

Automobilka už dokonce postupně ukončuje příjem objednávek na současné provedení, a tak se nabídka verzí postupně zužuje, spolu s blížícím se ukončením výroby. Poslední možnost objednat vůz podle svých představ má nastat v prosinci.

Mercedes-AMG každopádně čile pracuje na druhé generaci GT, kterou však čekají zásadní změny. Automobil vyvíjený s interním označením C192 má být dostupný už výhradně ve formě kupé, roadster skončí – jeho roli totiž převezme letos představený Mercedes-AMG SL, jehož vývoj už zajišťovala divize z Affalterbachu.

Právě s novým SL bude druhá generace GT sdílet svůj technický základ, v podobě nové platformy MSA (Modular Sports Architecture). Z automobilky však zaznívají hlasy, že nové GT rozhodně nebude jen kupé variantou SL.

Oba modely se mají odlišit i svým charakterem. SL má být i díky otevřené karoserii zaměřeno více na jízdu po silnicích a komfort, zatímco GT bude díky uzavřené karoserii ostřejším strojem, velice schopným i na závodních tratích.

„Jezdci našeho GT jsou lidé, kteří rádi jezdí se svým vozidlem na závodní dráze. Vidíme to každý víkend a vidíme to, když pořádáme naše akce a řidičské akademie. Toto je místo, kde se scházejí jezdci GT. Majitelé klasických SL na závodních tratích tolik nejsou, ale více se zajímají o brázdění sem a tam," naznačuje Philip Schiemer, že se nové GT a SL svým naladěním více přizpůsobí svým cílovým klientelám.  

Nabídka motorů bude každopádně pro oba vozy stejná. SL zatím debutovalo s dvojicí vidlicových osmiválců o objemu čtyř litrů s dvěma turbodmychadly. SL 63 4Matic+ má 430 kW, SL 55 4Matic+ 350 kW. Nový technický základ navíc umožňuje i zástavbu plug-in hybridního pohonu, který je pro oba modely avizován.

Na nový Mercedes-AMG GT si každopádně ještě počkáme. Vyrábět se má totiž začít až v lednu 2023. Příští rok tak bude patřit primárně SL, které se začne prodávat v první polovině roku 2022.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme