Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-AMG Project ONE
Mercedes-AMG Project ONE
Mercedes-AMG Project ONE
Mercedes-AMG Project One
33 Fotogalerie

Mercedes-AMG One se konečně chystá na Nürburgring, dojede si pro rekord?

Technici z Mercedes-AMG se konečně poprali se všemi potížemi a konečně vyrážejí testovat v plné parádě. A to i na Nürburgring.

Úchvatný Mercedes-AMG One byl sice představen již v roce 2017, jeho vývoj však navzdory očekávání stále neskončil. Techniky totiž hodně potrápila hybridní pohonná soustava, která využívá motor původně určený pro Formuli 1. A jeho adaptace pro silniční využití byla náročnější, než se očekávalo.

Zákulisní informace hovořily především o problémech s emisemi a spolehlivostí, jenže to už by všechno mělo být minulostí. Technici z AMG už měli motor o výkonu přes 1000 koňských sil, který kombinuje šestiválcovou přeplňovanou šestnáctistovku se čtyřmi elektromotory, konečně vyladit k dokonalosti, což umožnilo zahájit důkladné testy na testovacím okruhu Immendingen v Německu.

Video placeholder
Nový Mercedes-AMG One během testování na okruhu Immendingen • Zdroj: Mercedes-AMG

Jak takové testování monstra s výkonem přes 1000 koňských sil si můžete prohlédnout na videu, které zveřejnila sama automobilka. Karoserii vozu sice zakrývá maskovací folie, přesto si můžeme prohlédnout funkční prvky jeho aktivní aerodynamiky a poslechnout úžasný zvuk.

Automobilka navíc dodala, že se po ukončení testů na domácí testovací dráze Immendingen vydá na Nürburgring.  A prý by se tak mělo stát již brzy. Podobný krok není u modelu jako je Mercedes-AMG One nijak překvapivý, nabízí se ovšem otázka, zda půjde pouze o testování.

Dosluhující šéf divize Mercedes-AMG Tobiar Moers měl totiž před lety zmínit, že s trochou úprav by mohl Mercedes-AMG nahánět na Ringu i absolutně rekord stanovený závodním speciálem Porsche 919 Hybrid Evo (čas 5:19.546). Mezi potřebnými úpravami mělo být jmenováno například odstranění klimatizace, úprava nastavení aerodynamiky a instalace kvalitních pneumatik.

Bez jakýchkoliv úprav, tedy v silniční konfiguraci, pak bude Mercedes-AMG bojovat o rekord mezi produkčními auty, který drží s časem 6:44.97 Lamborghini Aventador SVJ. A docela bychom se divili, pokud by tenhle čas nepadl.