Mercedes-AMG S 63 E Performance oficiálně: V8 do zásuvky s výkonem 802 koní!
Automobilka prý použila technologie odvozené z F1, díky čemuž je nový Mercedes-AMG S 63 E Performance dosud nejvýkonnější verzí třídy S.
Mercedes představil vrcholné provedení své vlajkové lodi, tedy Mercedes-AMG třídy S s motorizací S63 E Performance. A zatímco třída C s novou generací přišla o polovinu válců i objemu, třída S zůstává věrná dvakrát přeplňovanému osmiválci, jehož schopnosti ještě zdůrazňuje elektrifikace.
Základem pohonného ústrojí je opět 4,0litrový motor V8 biturbo, který stejně jako u minulé generace po faceliftu nabízí nejvyšší výkon 450 kW (612 k) a 900 Nm točivého momentu. Elektromotor plug-in hybridního systému E Performance, umístěný na zadní nápravě, ovšem přidává dalších až 140 kW (190 k) a 320 Nm točivého momentu.
Systémový výkon tak dosahuje maximálně 590 kW (802 k) a 1430 Nm točivého momentu, díky čemuž by měl vůz s pohotovostní hmotností bezmála 2,6 tuny akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. Jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, volitelně ji však lze zvýšit až na 290 km/h.
K elektromotoru na zadní nápravě se sluší dodat, že výkon 140 kW je maximální, zatímco kontinuální výkon je 70 kW. Elektromotor je integrován s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. O zpracování výkonu spalovacího motoru se pak tradičně stará devítistupňová převodovka AMG Speedshift.
Napájení elektromotoru zajišťuje výkonná AMG baterie HPB 150 s kapacitou 13,1 kWh, uložená nad zadní nápravou. Baterie by měla zajistit čistě elektrický dojezd až 33 kilometrů a standardně je vybavena palubní nabíječkou o výkonu 3,7 kW pro nabíjení ze zásuvky či wallboxu. Vůz nicméně nabízí i čtyři stupně rekuperace (Level 0 – 3), díky čemuž lze baterii průběžně dobíjet za jízdy.
Nejspíš netřeba zmiňovat, že vůz je vybaven systémem pohonu všech kol. Kromě toho ale nabízí také vyztuženou karoserii s vyšší tuhostí, vzduchové odpružení s elektromechanickými stabilizátory, adaptivní tlumiče, systém natáčení zadní nápravy, karbon-keramické brzdy a další standardní drobnosti, které slibují maximálně komfortní i dynamickou jízdu.
Úpravami ale prošel i exteriér. Automobilka se chlubí, že třída S AMG poprvé dostala specifickou mřížku chladiče s vertikálními lamelami a velkou hvězdou uprostřed. Automobilka také tradičně upravila tvary předního nárazníku, který měl být inspirován tvary jet-wingu a má zvětšené nasávací tvary po stranách.
Z profilu zaujmou například 21“ kovaná kola AMG nebo specifické AMG nástavce prahů. Vzadu vidíme výrazný difuzor nebo dvojici zdvojených koncovek výfukového systému. Nechybí však ani patřičné označení AMG S 63. Vrcholná verze vlajkové lodi tak elegantně kombinuje extrémní výkon s luxusem a elegancí. To je ostatně dobře patrné i při pohledu do kabiny.
Čtyřmístná kabina nabídne specificky čalouněná sedadla s výraznějším bočním vedením a prošíváním, loga AMG na opěrkách nebo MBUX Infotainment systém a digitální přístrojový štít se specifickou AMG grafikou a unikátními displeji - zaměřenými na výkon. Nechybí nový AMG volant s otočnými voliči rekuperace a jízdních režimů. Samozřejmostí je pak standardně široká paleta bezpečnostních a asistenčních systémů, díky kterým zůstává i nejvýkonnější třída S prostorným a komfortním společníkem na jakékoliv cesty.