Mercedes-Benz A220D po nájezdu 100.000 kilometrů. Jakou známku si odvezl?
Kompaktní Mercedes třídy A s výkonným vznětovým motorem absolvoval u německých kolegů z AutoBild test odolnosti na 100.000 kilometrů. Jak dopadl?
Mercedes-Benz třídy A, poprvé představený v roce 1997, začínal jako kompaktní vůz s poměrně vysokou stavbou, jež se mnohým zapsala do paměti především svými problémy s rovnováhou při losím testu. Od té doby se však mnohé změnilo a dnes se třída A - podstatně plošší a modernější - stala pro Mercedes skutečným úspěchem.
Aktuální generace W 177 se po roce 2025 nástupce nedočká, což německé kolegy po 102.507 testovacích kilometrech s jupiterově červeným modelem A 220 d nesmírně mrzí. S kompaktním Benzem toho totiž hodně zažili, prý si užili spoustu legrace a bude jim chybět. Ostatně už při první cestě v říjnu 2019 prohlásil jejich kolega Joachim Staat, který je nyní v důchodu: "Zapomeňte na GTD, 220 d je lepší."
Spotřeba: 6,3 litru i méně
Toto hodnocení v následujících dvou a půl letech málokdo popíral. Dvoulitr s působivou nonšalancí vytřásl ze čtyř válců svých 190 koní a 400 Nm točivého momentu, rozhýbal nejmenší třícípou hvězdu na 100 km/h za zhruba sedm sekund a se zvláštní oblibou se proháněl po německých dálnicích za hranicí 200 km/h. Skutečně působivé.
Ani při vší své dynamice přitom neměla třída A nikdy tendenci dělat vír v nádrži. Právě naopak: po celou dobu jízdy, i během svižných přesunů a velkém náběhu kilometrů na dálnicích, se vůz držel přesně na hodnotě 6,3 l/100 km. A díky vynikající osmistupňové dvouspojkové převodovce zůstával vždy akusticky v pozadí.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.