Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Arocs pomáhá s odklízením sněhu soustavou pluhů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz představuje výjimečného zástupce modelové řady Arocs s konfigurací náprav 8x4 a trojicí pluhů pro odklízení sněhu ze silnic.

Mercedes-Benz Arocs se veřejnosti poprvé představil začátkem roku 2013 a v nabídce své značky představuje modelovou řadu, která je určena především pro využití ve stavebnictví. Vedle klasických tahačů návěsů nebo valníků jsou zástupci modelové řady Arocs často osazování účelovými nástavbami a využíváni i při údržbě silnic.

Ukázkovým příkladem může být Mercedes-Benz Arocs 3258 s konfigurací podvozku 8x4 a trojicí pluhů, za jehož volant usedá Jonas Vykander ve Švédsku a od října do května s ním odklízí sníh ze silnic.

Vozidlo je osazeno přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem OM 473 Euro VI, poskytujícím z objemu 15,6 litru nejvyšší výkon 425 kW (578 k) při 1600 min-1 a maximální točivý moment 2800 N.m při 1100 min-1. Tyto hodnoty míří na kola druhé a třetí nápravy.

Tento konkrétní Mercedes-Benz Arocs mnohem více než svou konfigurací podvozku či pohonnou jednotkou zaujme výzbrojí pro boj se sněhem. Vedle tradičního sněhového pluhu na přídí je totiž osazen ještě jedním pluhem s radlicí o délce zhruba 1,80 m na boku a jedním mezi první a druhou nápravou. Cílem tohoto řešení je co nejlépe očistit silnici a zároveň odhrnout sníh k jejím krajům.

Jonas Vykander a jeho Mercedes-Benz Arocs jsou v pohotovosti pro boj se sněhem vždy od října do května a jsou připraveni čistit silnice na trase severozápadně od Åre ve střední Švédsku.

Standardem je trasa o délce 91 km ve směru na Norsko a následně odklízení sněhu v opačném směru při návratu. Na jednu cestu tam a zpět potřebuje Jonas Vykander zhruba čtyři hodiny a během pohotovosti může být na silnice vyslán skutečně prakticky kdykoliv během dne i noci. Během svých jízd ovšem není v kabině vozu zcela sám a má věrného psího společníka jménem Saika.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)