Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště
Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště
Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště
Mercedes-Benz Arocs – autonomní sněhové pluhy pro letiště
25 Fotogalerie

Podívejte se na sněhové pluhy Mercedes-Benz Arocs s autonomním řízením v akci

Norská společnost Yeti Snow Technology představila vozidla Mercedes-Benz Arocs s vlastním autonomním systémem řízení, která již nyní slouží k údržbě vzletové a přistávací dráhy na letišti Fagernes Leirin Airport.

Mercedes-Benz na podzim loňského roku představil svou skupinu čtyř sněhových pluhů s tahači Arocs, k jejichž ovládání postačí jeden člověk, kterou si můžete prohlédnout v galerii.

Yeti Snow Technology, dceřiná firma společností Semcon a Øveraasen, jejíž kořeny sahají do roku 2015, jde ve spolupráci se státem vlastněnou firmou Avinor, provozující většinu civilních letišť v Norsku, ještě dál.

Výsledkem vývoje norské firmy je totiž autonomní systém řízení tahačů Mercedes-Benz Arocs se sněhovými pluhy, který je již nyní testován při údržbě vzletové a přistávací dráhy na letišti Fagernes Leirin Airport bez přítomnosti řidičů v kabinách vozidel.

Testování bylo zahájeno 19. března letošního roku a Yeti Snow Technology je mezi prvními společnostmi na světě, pracujícími na vývoji autonomních systémů pro ovládání těžkých nákladních vozidel. V souvislostí s tím lze připomenout společnost Volvo Trucks, která svá vozidla s automatickými systémy řízení testuje při sklizni cukrové třtiny, svozu odpadu nebo v dolech.

Yeti Snow Technology k testování svého autonomního systému řízení v současnosti využívá soupravy s celkovou délkou 20 metrů a šířkou 5,5 metru, které pochází z vozového parku společnosti Avinor. Vozidla se po letišti pohybují za pomoci dat z RTK GPS a díky 4G modenu mohou být ovládána na dálku z řídicí věže.

Podle oficiálních materiálů norské společnosti mají dvě spolupracující soupravy tahačů se sněhovými pluhy zvládnout vyčistit 357.500 čtverečních metrů vzletových a přistávacích drah během jedné hodiny a to za téměř jakéhokoliv počasí.

Pokud bude následující testovací provoz úspěšný, pak je údajně velmi pravděpodobné, že bude společnost Avinor v blízké budoucnosti využívat sněhové pluhy s autonomním řízením na svých pětačtyřiceti letištích.