Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Citan představen v Amsterdamu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Mercedes-Benz odhalil první výsledek spolupráce s francouzským Renaultem. Lehký užitkový model Citan vychází ze známého Kangoo.

Mercedes-Benz v Amsterdamu odhalil podobu svého nového nejmenšího užitkového modelu Citan. Velká světová premiéra, při níž bude novinka představena i široké veřejnosti, je stále naplánována na zářijové IAA užitkových vozidel v Hannoveru.

Německá automobilka uvolnila první tři skici modelu Citan začátkem února a ty tehdy naznačily, že základem novinky bude Renault Kangoo. Odhalení podoby sériového Citanu jen potvrzuje skutečnost, že tento model je prvním výsledkem spolupráce Mercedesu s aliancí Renault-Nissan, což potvrzuje samotná automobilka prostřednictvím svých tiskových materiálů.

Od svého staršího příbuzného z Francie se Citan v případě exteriéru odlišuje především designem předních partií s typickou maskou chladiče, kterou doplňují rozměrné hlavní světlomety.

Od A-sloupku až po záď je Citan s Kangoo až na detaily jakými je například tvar vnějších zpětných zrcátek prakticky identický. Na zádi pak hlavní odlišnost představuje tvar a grafika koncových svítilen.

Stejně jako Kangoo bude i Citan nabízen v řadě karosářských verzí. Zákazníci mají mít možnost volby mezi čistě nákladní verzí nebo provedením umožňujícím převoz pěti osob i nákladů a k dispozici má být i čistě osobní verze, která se má důkladně představit až na podzimním IAA v Hannoveru.

U užitkových verzí má být při uvedení na trh možnost volby ze tří celkových délek. Nejkratší verze má 3,94 m, střední je dlouhá 4,32 m a nejdelší má 4,71 m.

Příbuzenskou vazbu s Renaultem odhaluje kromě karoserie i interiér Citanu. Palubní deska je sice navržena nově, ale například výplně dveří nebo konzole s madlem ruční brzdy jsou převzaty z Kangoo.

Paleta pohonných jednotek Citanu nabídne trojici turbodieselů s přímým vstřikováním paliva s výkony od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 k) a přeplňovaný zážehový motor s výkonem 84 kW (114 k). V závislosti na motoru bude použita pětistupňová nebo šestistupňová manuální převodovka, jejímž prostřednictvím budou poháněna kola přední nápravy.

K ekonomičtějšímu provozu má přispět paket BlueEFFICIENCY, který bude standardem pro Citan s benzinovým motorem a na přání jim lze vybavit i verze se vznětovými motory. Součástí paketu je mimo jiné start/stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem a dílčí rekuperace kinetické energie pře alternátor při brzdění.

Součástí standardní bezpečnostní výbavy modelu Citan má být Adaptive ESP spolu se systémy ABS, VDC, TCS a ASR. Pasivní bezpečnost řidiče a předního spolujezdce mohou zvyšovat kromě čelních i boční a hlavové airbagy.

Prodej Mercedesu Citan se má na evropském trhu rozběhnout na podzim letošního roku. Produkce tohoto modelu bude probíhat ve francouzském Maubeuge, kde se vyrábí i Renault Kangoo.

Mercedes-Benz chce s Citanem získat 5% podíl na evropském trhu v kategorii kompaktních užitkových a multifunkčních vozů. Podle údajů automobilky od poloviny 90 let dvacátého století tato kategorie narostla na 700.000 prodaných automobilů.

Mercedes-Benz.auto.cz: Vše o značce Mercedes-Benz na Auto.cz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
14. 8. 2012 13:42
Re: He?
Souhlas, taky mi připadá, že značka Mercedes v posledních cca 20-ti letech ztratila hodně ze své původní výjimečnosti a třícípá hvězda na Renaultu Kangoo je jen další krok směrem k její volkswagenizaci... zřejmě dospěli k opačnému závěru než Rolex a místo na exkluzivitu hodlají sázet na masovou produkci, viz nové A jako konkurent Golfu.
Avatar - boost.
18. 4. 2012 10:27
Re: He?
Prodávat co nejvíce aut chce každý, tak proto MB vyrábí A i B-klasse. Ostatně kdo by si představil před 15 lety, že BMW bude mít čtyři X modely? Bohužel, s tou kvalitou máte pravdu. Jenže poslední roky se to snad lepší, už aspoň S-klasse nerezaví a Áčko se nepřevrací. Problémy má každá automobilka. ;-)

Design je subjektivní záležitost. Mercedes v prodejnosti ten třetí (v ČR). A to je, imho, zdůvodněno tím, že MB stále není pro každého. Mně se líbily modely jak před tou "dnešní érou", která se vyznačuje sportovnějším desginem, kterým chtějí dostat mladší lidi.

Jakkoliv miluji MB (moje nejoblíbenější značka), tak Citan se teda fakt nepovedl. To si fakt radši koupím Kangoo...
18. 4. 2012 09:23
Re: He?
Tak ono jestli bereš úžitkové MB jako stejnou prémii alá osobáky, tak to je pak těžký....

jenže realita je jiná - užitkové MB nejsou žádná jiná liga proti ostatním výrobcům a jediné co je spojuje s osobáky je znak na kapotě. Stačí se podívat i na ceny, což je velice dobrý indikátor "prémiovosti" ;-)
Avatar - shamal
18. 4. 2012 09:07
He?
Demontáž legendy Mercedes pokračuje! Mercedes to byly vždycky kvalitní auta. V dobách kdy ještě slovo prémie neexistovalo platil Mercedes za něco víc. Hvězda na kapotě znamenala nejen o něco vyšší cenu než konkurence, ale také výrazně vyšší kvalitu. Od 90. let ale MB pracuje na likvidaci tohoto image - problémy se rzí u C a E Klasse, naprosto trapná příhoda s první generací A, brzdy poslední E Klasse, problémy s motory, průnik do nižší třídy s A a B Klasse, úplně nešťastný model Vaneo, prapodivný design posledních typů, hloupé dobrodružství s Hyundai a Mitsubishi, neúspěch projektu Daimler/Chrysler... Navíc přehršel modelů ve všech třídách sice asi generuje zisk, ale image mercu to nepřidá. V diskuzi tady někdo před časem napsal "...každý si vybere" a o tom to podle mě je, Mercedes by neměl být pro každého. Stejně jako správně napsal kuchařský démon Polreich "Rolex by mohl vyrábět tisíce hodinek měsíčně a snížit tak jejich cenu, aby si je mohl každý dovolit, ale pak by je nikdo nechtěl." Dnes už Mercedes neprodává kvalitu, ale bohužel jen jakési image, které žije z minulosti. Naše generace ještě vnímá Mercedes jako kvalitní auto tak trochu nad veškerými ostatními značkami (luxus, který si budu moci, když na tom zapracuju někdy alespoň jako ojetý dovolit, většina lidí třeba o RR nebo Bentley takhle uvažovat nemůže), mladí už vidí Merc jako značku mezi BMW a Audi a ti nejmladší budou Merc už vnímat jako jednu z mnoha značek. A tím nechci říct, že Renault dělá špatná auta, Kangoo je určitě jedna z nejlepších dodávek na trhu, ale Mercedes?
18. 4. 2012 08:32
Re: Možnosti
Klaudius neni namachrovaný týpek, ale určitě ho to potěší... >:D Btw Citan vypadá výrazně líp než Kangoooooooooooo....

Nicméně si pánové od MB mohli na tomhle Rencedesu dát trochu víc práce :-( Je to v podstatě Kastle z Kangoo s nalepeným jiným předkem, jiné jsou i zadní svítílny a pak samozřejmě vnitřek, jinak nejspíš nic, takhle na první pohled ;-\