Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLA je úspěšný, prodalo se jich už sto tisíc

Aleš Dragoun
Diskuze (68)
Trojcípá hvězda neustále rozšiřuje svou modelovou paletu. A vyplácí se jí to, třeba sedanů CLA už prodala 100 tisíc kusů.

Pryč jsou doby, kdy Mercedes-Benz vyráběl tři řady osobních aut, jeden roadster a jeden terénní vůz (dodávky, nákladní auta a autobusy tentokrát nechme stranou). Rozšiřování portfolia a vyplňování skulinek na trhu mu ale až na komerční propadák jménem třída R nese očekávané zisky. Pomyslná untertürkheimská kasička se plní potřebnými financemi Nejinak tomu je i u sportovního sedanu CLA na základě hatchbacku třetí generace třídy A (W176).

Celá řada kompaktů s primárně předním pohonem si už našla přes 800 tisíc klientů, jen od začátku roku se celosvětově prodalo na čtvrt milionů vozů tříd A, B, CLA a crossoveru GLA. Auto s rozvorem těsně pod 2,7 m patří ještě stále do nižší střední třídy, i když čtyřdveřové provedení předchozí třídy C (W204) bylo dokonce celkově kratší (!). Světovou výstavní premiéru si „áčko s kufrem“ odbylo na detroitské NAIAS loni v lednu, na trhu se pak objevilo v dubnu 2013, takže dosažení mety mu trvalo necelých 17 měsíců. Slušný komerční úspěch, že? Nevzniká však v Německu, nýbrž v maďarském Kecskemétu. Zhruba za rok jej doplní i druhá stylová karosářská varianta Shooting Brake.

Západní Evropa se na odbytových číslech samotného CLA podílí necelou třetinou. Pochopitelně se mu daří nejlépe „doma“ v Německu a verze s řízením na opačné straně si kupují hodně i Britové. Trojcípá hvězda s ním vtrhla také za Atlantik. Dřívější obavy, že Američané takhle malé mercedesy kupovat nebudou, rychle vzaly zasvé, prestiž značky láká, i když vozy pochopitelně levně nejsou ani pro ně. A místo světového debutu nebylo zvolenou úplnou náhodou, že? Mercedes-Benz prostě do amerického trhu vkládal velké naděje.

Do svých garáží si tamní klienti dosud postavili 27 tisíc „čtyřdveřových kupé“, jak vůz prezentují tvrdošíjně marketingoví experti automobilky. CLA má být pro mladé, Spojné státy však vykazují průměrný věk zákazníků 45 let. Na byť menší model s proslulým emblémem prostě ve třiceti našetří jen málokdo... Osm z deseti lidí přesedá do sedanů z podobných aut jiných konkurenčních značek, na starém kontinentu je to pak jen polovina.

Aleš Dragoun
Diskuze (68)
1. 9. 2014 15:31
Re: Nerozumím ...
Ale jo rozumím .... prostě řídit Mercedes je něco extra.
Avatar - Magister
1. 9. 2014 12:08
Re: Nerozumím ...
Každý podle svého. Já mám starší C Klasse a jsem s ní spokojený. Pokud na to budu mít, do jiné značky bych asi hned tak nešel. :-!
1. 9. 2014 11:53
Re: Ani se nedivím.
Kolik jsi toho najezdil se zadolkou? Já skoro 250 tis. Takže si myslím, že vím o čem mluvím. Teď mám 120 tis se čtyřkolkou a další auto bude zase s pohonem všech. Kámoš, který si ode mne koupil C, si nakonec koupil ještě i ojeté ML na zimu, protože sám po roce pochopil.
1. 9. 2014 11:13
Re: Ani se nedivím.
je to golf od mercedesu s kufrem... co bys cekal, kvalitu jak u S klasse?
Myslim si, ze ucel perfektne plni. To auto az na kretensky predni svetla vypada moc dobre, i na 18kach je pohodlny, v dobre kombinaci ma (az na priplacly tablet) krasnej interier (treba hneda kuze udela zazraky). Co vic si prat? Jasne, idelani sedan je minimalne C klasse, je to uplne jiny svet, vic mista i vzadu, a je to uz klasicky sedan, prvni opravdovy mercedes, ale ze by CLA bylo nekvalitni, to bych nerekl.
1. 9. 2014 11:09
Re: Ani se nedivím.
Vsichni co navstevujou tento server, maji radi predevsim auta. A mozna tak 10-15% se povazuje za Ridice, krale serpentinu... z techto lidi ovsem valna vetsina placa o nesmrtelnosti zadniho pohonu ze sedacky sve rozlitane e36ky treba...
Vetsina lidi to ma u * kde to bude hrabat, co vic, jak vidis i to jim je uprdele, ze v kupecku od BMW maji nafty... aspon to cisla potvrzujou... Tak se s tim smir, ze lidi si z valne vetsiny vyberou auto, ktere se jim v dane cenove relaci, na ktere maje finance, libi, anebo v dane kategorii, kterou potrebujou nebo nepotrebujou at uz z jakehokoli duvodu, a pak si to odvezou domu, a jezdi, ve meste, mimo mesto a po dalnici... z bodu A do bodu B, tak max 150-160 po dalnici... proc by se ale nemohli zajimat o auta?