Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Mercedes-Benz odhalil CLS Shooting Brake před pouhými devíti dny. S prvními informacemi o ostré verzi AMG si rozhodně nedával nijak načas.

I premiéru už má vlastně za sebou. Předprodukční prototyp byl představen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Kombi CLS je samo o sobě koncipováno jako vůz s lehkým sportovním nádechem. CLS 63 AMG představuje jeho nejvýkonnější verzi. Jako mnoho jiných modelů značky s tímto označením, je i ono poháněno vidlicovým osmiválcem o objemu 5461 cm 3 přeplňovaným dvěma turbodmychadly. V základní verzi nabízí 386 kW 525 k/5250-5750 min -1. Má přímé vstřikování paliva pomocí piezo injektorů, mezichladiče stlačeného vzduchu i vody a proklínaný start-stop. Hodnotu kombinované spotřeby benzinu udává výrobce poměrně nízkou: 10,3 l/100 km. Ale realita se určitě bude lišit.

Sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT s funkcí Race Start (launch control) přenáší na zadní kola točivý moment 700 Nm/1750-5250 min -1 a umožňuje vozu vystřelit z klidu na stovku za 4,4 s. Maximální rychlost je limitována tradičními 250 km/h. Transmise nabízí čtveřici režimů: manuální, úsporný Controlled Efficiency, Sport a Sport Plus.

Zavěšení AMG Ride Control má elektronicky ovládané tlumiče. Zatímco vpředu jsou klasické ocelové vzpěry a pružiny, vzadu najdeme vzduchové odpružení se samočinnou kontrolou výšky. Samosvorný diferenciál je pouze v seznamu „extras“. I podvozek je nastavitelný tlačítkem v módech Comfort, Sport a Sport Plus, „hrát“ se dá také s ESP. Rozchod kol je vpředu o 56 mm širší než u základního Shooting Brake. V základu vůz jezdí na devatenáctipalcových litých kolech s trojitými paprsky a deceleraci pomáhá čtveřice brzd s perforovanými kotouči o průměru 360 mm. Za příplatek je možno koupit keramické, jakož i další dva druhy litých ráfků o stejném průměru s pěti respektive deseti paprsky.

CLS 63 AMG se i coby Shooting Brake od běžnějších verzí liší jinými nárazníky a maskou chladiče. Na širších blatnících najdeme logo V8 Biturbo, vzadu je pak difuzor. Karbonové spoilery a další aerodynamické prvky ve standardu nehledejme, i za ty se dávají peníze navíc. A v interiéru? Klasika s logy AMG: sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, taktéž kožený volant a doplňky v klavírním laku. Nechybí hodiny IWC. Zavazadelník nabídne po sklopení zadních sedadel až 1550 l. Může mít i luxusní podlahu z třešňového dřeva, prahy pod dveřmi zase mohou zářit do tmy. Další obnos lze vydat za audio Bang & Olufsen BeoSound s výkonem 1200 W a čtrnácti reproduktory.

Nejvýkonnější CLS Shooting Brake s logy AMG se začne prodávat v říjnu. Cena není dosud známa.

Například Bitové ji odhadují na zhruba 2,7 milionu korun. V souvislosti s uvedením na trh bude k mání i výkonnější omezená série Edition 1, která nabídne 410 kW (557 k) a 800 Nm/2000-4500 min-1. Oproti základu přidává tedy 24 kW (32 k) a 100 Nm a ve sprintu z 0 na 100 km/h je díky tomu o desetinku rychlejší. Dvě dvojice chromovaných koncovek výfuku produkují vždy ten správný „sound“.

Uvnitř limitovanou edici charakterizuje bílá kůže, bez příplatku pak černá, která pokryje i přístrojovou desku. Zvenčí se pak Edition 1 liší speciálním šedostříbrným lakem, který má také vůz na fotografiích.

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
10. 7. 2012 16:03
Re: Sice pěkné...
asi tak.
Avatar - Stejsn
10. 7. 2012 14:56
Dneska jsem ho opět potkal zamaskovanýho
v Praze na Karláku. Zakrytý přední znak a zadní část.
10. 7. 2012 11:01
Re: coze to chce audi?
Odhadovat majetkové poměry na základě jedné recenze na internetu, to chce kuráž! ;-)
Avatar - Machýrek
10. 7. 2012 05:35
Re: coze to chce audi?
Nikde nepisu, ze interier petky je teply a rozverny :-)

V cem dnes MB ztraci, je predevsim uroven zpracovani, v pripade vnitrku jsou to zejmena slicovani jednotlivych dilu, konzistentni odpor ovladacu/tlacitek a jake zvuky vydavaji pri pouzivani, intuitivnost a ergonomie.
Avatar - MarTin1
10. 7. 2012 02:29
Re: coze to chce audi?
Jako já nevím jak bych ti to asi měl jinak napsat.... je snad křišťálově nejjasnější, že auto, který je o 7 let modernější nežli odcházející model konkurence je lepší. To by byl hodně velkej průser kdyby nebyl. Jako jak můžeš napsat "se podívej jak ted zaostává".... no ty nejsi prostě snad normální... znovu opakuji ten model je starej 7-8 let a ty to srovnáváš s nějnovějším přírůstkem do segmentu!!!!! Jo a zaostává o 18!!! Strašnej průser, víš ono těch 18 aut je možná tolik co jezdí na vládě a co vozí lidi na IFF Karlovy Vary :-)))) Snažím se ti tu vysvětlit to, že auto který je o 7 či skoro 8 let starší a tudíž technicky zaostalejší nežli konkurence tak stále je o něj takový zájem jako je, protože má své neoddiskutovatelné kvality. Já totiž narozdíl od tebe jsem s tím autem měl pár dní tu čest... a né v nějaké chcíplé naftě, ale v 500 s 320kw a 700Nm. TO samé u BMW jsem měl čest s 730D... jistě je to velmi kvalitní auto, ovšem a to není jen můj názor má pro tento segment trochu "nemístný podvozek", já osobně si pod pojmem limuzína představuju plovoucí komfortní koráb a to se na mě nezlob 7ma není!! Je to ze své podstaty prodloužená 5tka... jízdníma vlastnostma hodně vysoko, ale já když si koupím limuzínu tak jí nechci na drcení zatáček. S A8 jsem tu čest neměl, jistě je to velmi kvalitní auto... ale to nová S-klasse bude taky a já ti tady říkám, že bude jako vždy na špicy at se ti to líbí nebo ne, protože to auto má daleko větší historii než nějaká A8 či dejme tomu bmw 7. Jo a já tu mluvím o nové S-klasse a né o nějakém faceliftu, kterej byl před skoro 2 lety. Navíc S-klasse je a vždy byla průkopníkem nových technologií, což se zrovna o AUDI či BMW 7 říct nedá, ono je totiž vždy levnější si počkat a pak to okopírovat že :-) A faktem je to, že Audi doted nema odpoved na S63 či S65 a to si vyvracej čím chceš ale nemá.. směšnou starou W12??

Já narozdíl od tebe nejsem demagog, kterej vypustil dogma "Audi už před více jak dvěma roky měla RS6 s motorem o výkonu jaký nemá žádný Mercedes. Říká ti něco 5.0 TFSI??? Třeba 580 koní?! Nejvýkonnější sériově vyráběné kombi všech dob. A u vozu jde hlavně o MOTOR, vzhled je na druhém místě... Apropó co třeba A7 nebo lehce futuristická R8?!"

Pokud nejsi ignorat tak uznáš že si napsal kravinu prostě a to bez debat, takže mi tady neříkej nic o tlachách... buhví jestli si aspon s něčím takovým jel. Vyvrať mi tohle !! Ted ukaz ty agrumenty, nejde to co protože je nemáš prostě si napsal totální chujovinu a já jsem na to zareagoval, možná až moc emotivně ale prostě mě to vyhecovalo, protože tyhle experty, který se pak obouvaj do ostatních a neuměj uznat svou omylnost těch na webu člověk potká dost. Takže znovu 420kw a více mercededes nikdy neměl?? Aha takže 65 AMG je co?? (mimochodem motor, kterej se vyrábí už asi víc jak 10 let) 55 AMG, který měl výkové rozpětí 460 až 650 koní taky mi k tomu nic neřekneš?? Ať si AUDI ten motor z RS6 strčí někam, kdyby to byla pecka jak o tom básníš tak by ho nevyřadili a kecy že to udělaj kvůli emisím ani nezkoušej protože 65 AMG se taky stále prodává a bude. Ten motor byl nesmysl a RS6 sama o sobě taky.. kombík s váhou SUV... Prostě si přestřelil a víš to, ale nechceš to uznat a nevíš jak z toho.

Hele to kde je MB a kde není je mi celkem jedno, akcie jsem prodal se ziskem 41% takže no problemo a momentálně mám v BMW, takže se na nějaký prodejní čísla dívám spíš z hlediska růstové udržitelnosti atd. Každopádně v USA zase hraje třetí housle AUDI. Každá automobilka má své lepší a horší období, fakt je ten že MB je tu přes 100 let a můžeš mu děkovat za to, že vůbec nějaké AUDI existuje.

A o tom jestli si budu či nebudu myslet, zda je či neni S-klasse uberwagen či ne, tak te muzu ujistit, že já narozdíl od tebe (soudím dle tvého vozového parku) vycházím z praktických zkušenosti, protože díky mé práci a známostem jsem se v těchto autech svezl.....a ne jen na sedadle spolujezdce.