TEST Mercedes-Benz E 350 CGI Cabrio - Talentovaný exhibicionista
…teď už jen zjistit, zda schopnosti tohoto kabrioletu nezaostávají tradičně trochu za vzhledem.
Kupé Mercedes-Benz třídy E je, když pomineme okrajovou záležitost v podobě supersportu SLS, rozhodně nejhezčím autem s trojcípou hvězdou ve znaku. Navíc už při prvních jízdách v Itálii předvedlo, že dokáže nadchnout i sportovněji založeného řidiče. Zvládne ale totéž i jeho otevřená verze?
Žádné velké překvapení
Co se designu týče, není co řešit. Kupéčku to sice sluší trochu více, ale kabrio je opravdu kus krásného auta. Designově (a materiálově) trošku fádnější §teemeeca02 kabině dnešních mercedesů dodává šmrnc béžové kožené čalounění, příplatková sedadla disponují nejen nízkým posazem a dobrým bočním vedením, ale i funkcí větrání, což je v každém autě báječná věc. Nechybí ani „šála“ v hlavové opěrce, která na krk „dýchá“ teplý vzduch.
mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
Volant větších rozměrů se dobře drží, takže dohromady nelze mít vůči zevnějšku ani kabině žádné velké výhrady, prostě slušný standard prémiové třídy.
Jenže jako takový by měl umět jak hýčkat posádku při klidné jízdě slušným komfortem a současně obstát při potřebě ostřejšího svezení.
Vyvážený podvozek
Nebudu vás napínat – E 350 Cabrio umí po vzoru svého zavřeného sourozence obojí. Podvozek je dostatečně poddajný na to, aby zajišťoval ve své kategorii asi nejplavnější cestování a zajistil slušnou schopnost tlumení rázů, i když tu bych si dokázal představit ještě lepší. Současně je ale dost tuhý na to, aby si nechal líbit i agresivnější jízdní styl. Ten se děje za asistence jen mírných náklonů. Inženýři Mercedesu dokázali naplno využít potenciál koncepce s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou.
V zatáčkách to znamená především to, že éčko prakticky nezná nedotáčivost, pokud tedy řidič náhodou není příliš optimistický, co se nájezdové rychlosti týče. Neutralita šasi v kombinaci s minimálními změnami těžiště při změně směru jízdy zajišťuje tomuto kabrioletu až nečekaně dobrou obratnost.
mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
Pocitu velmi slušné kontroly nad autem prospívá i opravdu hodně strmé řízení, na jehož povely reaguje auto přesně a rychle, takže ani nijak zvlášť nevadí, že postrádá zpětnou vazbu, jak se ostatně na správný Mercedes sluší a patří.
Kultivovanost i výkon
Dobrý dojem z ovládání „éčka“ ostatně nekazí ani sedmistupňový automat. Není sice nejrychlejší na světě, ale dost bryskní na to, aby ve sportovním režimu měnil kvalty v rychlém sledu, a to i v případě, že to bylo někdy až o tři stupně níž.
Nejlepší je ale stejně řadit si pádly pod volantem. To přijde vhod zejména před zatáčkou nebo při předjíždění, kdy si tak připravím ideální rychlostní stupeň, jenž bývá vždy o jeden až dva nižší, než považuje za vhodné elektronika. Následná akcelerace, doprovázená občas i laškovným vlněním zadní partie, je pak díky 215 kilowattům a 365 Nm velmi slušná a rozhodně tak nezaostává za důstojně dravým vzhledem auta.
Jsme ale u Mercedesu, takže ani manuální režim není úplně manuální a pokud zapomenu přeřadit, což se kvůli omezovači v 6800 otáčkách občas stávalo, elektronika se neptá a přeřadí. Stejně tak automat podřazuje při kickdownu, pokud si řidič sám nezvolí dostatečně nízký kvalt.
mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
Přímovstřikový šestiválec je velmi dobře odhlučněn, jeho kultivovanost je na velmi vysoké úrovni a v nízkých otáčkách jen decentně hučí. Dokáže být ale taky dobrým společníkem i při adrenalinovější jízdě, ve středních otáčkách přechází jeho zvuk do příjemného kovového vrčení, kterým dává motor najevo, že v tomto režimu není spokojenější o nic méně.
Tehdy přijde vhod i možnost vztyčit nad čelním sklem přídavný větrný štítek, jenž by měl ochránit před turbulencemi i cestující vzadu. Při jízdě rychlostmi nad 70 km/h už to tam ale i tak začíná být nepříjemné.
Drobné nedostatky
Dynamice jízdy bohužel příliš neodpovídá naladění brzdové soustavy. V tomto případě dostal přednost sametový nástup a pozvolný účinek a při sportovní jízdě se na pedál musí dost dupat, což znesnadňuje dávkování účinku, nicméně i přesto brzdy dokáží auto vcelku spolehlivě zpomalit. Tedy ke zkouškám toho, zda se na okresce dají nebo nedají „utahat“, nedošlo, protože s tímhle autem se sice dá jet ostře, ale svezení vysloveně na krev se mu už příliš nezamlouvá.
Značný podíl na tom má tuhost karoserie. Tak nějak se stalo pravidlem, že otevřené mercedesy (a nejen otevřené, vzpomeňte na kupé CLK) jsou vždy o něco méně tuhé, než jejich nejbližší německá konkurence, a tak se i současný E Kabriolet kroutí o něco více, než na co jsme od špičky ve třídě zvyklí. Nejde pochopitelně o žádnou tragédii, ale je třeba s tím počítat, pokud se zhorší povrch vozovky. Pak totiž může mít podvozek tendenci znervóznět, ztrácet přilnavost a počastovat posádku nepříjemnými rázy.
Multitalent
Je úplně jedno, jestli budete v E cabrio se slunečními brýlemi bartoškovsky nad obočím při jízdě krokem pomrkávat na Riviéře na krásky v bikinách, nebo se vydáte do horských průsmyků užít si zatáčky – tohle auto zvládne s grácií obojí a přestože se mu stále ještě bude o trochu víc zamlouvat ta Riviéra, nezklame ani divocha ve vás.
mercedesbenz premioveznacky testy strednitrida kabriolet
První cena vozu | 1 182 000,- Kč (E 200 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 125 kW) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1 464 000 (E 350 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 215 kW) |
Základní cena testovaného vozu | 1 464 000,- Kč (E 350 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 215 kW) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1 799 427,- Kč (E 350 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 215 kW) |
Plusy
- Dobrá ochrana před větrem
- „Šála“ teplého vzduchu na krk
- Slušné jízdní vlastnosti a ovladatelnost
- Dobrý komfort jízdy
- Dynamický a kultivovaný motor
- Přesné řízení
Mínusy
- Poněkud tupější brzdy
- Lehké kroucení karoserie
- Zásahy automatu do manuálního režimu
- Rázování podvozku a neklid na špatném povrchu
- Zbytečně velký volant