Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E brzy dorazí v modernizované podobě. Nabídne více asistentů a zcela nové motory

David Bureš David Bureš 22. 1. 2020 • 11:35
16
19
Zobrazit náhledy (16)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E uvidíme již na březnovém autosalonu v Ženevě. Změny budou opravdu rozsáhlé, byť to prý na první pohled nebude vidět.

Mercedes-Benz třídy E i v době rostoucí popularity SUV patří mezi klíčové modely trojcípé hvězdy. Z tohoto důvodu si tento vůz vyšší střední třídy žádá důkladnou péči, a tak se čtyři roky po zahájení prodeje dočká aktuální generace s interním označením W213 intenzivní modernizace. Ta se zaměří především na elektronické systémy.

„Možná to tak nebude vypadat, ale je to jeden z nejkomplexnějších faceliftů, jaký jsme kdy provedli. Prošli jsme každý jednotlivý díl a ptali se, zda lze nějakým způsobem vylepšit,“ tvrdí projektový šéf třídy E Michael Kelz.

Konkrétně největší změnou prošel elektronický systém auta, díky němuž bylo možné přidat nové asistenční systémy. Modernizovaná třída E tak využívá nejnovější pomocníky pro zajištění autonomní jízdy na úrovni 2 a komunikace Car-to-X, tedy komunikace mezi vozidlem a infrastrukturou. „V některých ohledech bude vyspělejší než třída S,“ říká o faceliftu E-Klasse Kelz.

Na první pohled ale tak rozsáhlé změny vidět ani nebudou, design má totiž projít jen evoluční změnou. Změní se nárazníky, maska chladiče se rozšíří a úpravou projde také kapota nebo světlomety, které budou standardně diodové.

To uvnitř se objeví nejnovější varianta multimediálního systému MBUX. K dispozici tak má být pokročilé hlasové ovládání rozpoznávající příkazy od řidiče a spolujezdce nebo dokonce ovládání gesty, uvedené v GLE. S tím souvisí také nový touchpad na středovém tunelu. Vedle nových dekorů uvnitř najdeme i přepracovaný multifunkční volant s výhradně dotykovými plochami nebo nové bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Změny rovněž čekejme pod kapotou. Počítá se totiž s nasazením nové generace benzinového čtyřválce s interním označením M254, který nahradí stávající generace M274. Nový dvoulitr byl vyvíjen již s ohledem na budoucí emisní normy Euro 7, které vstoupí v platnost v polovině této dekády. Postupně se rozšíří napříč portfoliem Mercedesu, přičemž jej bude možné kombinovat i s mildhybridním nebo plug-in hybridním ústrojím.

K dispozici bude také turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec M256, který bude spárován s 48 V elektrickým ústrojím. Tento mildhybrid poskytne 266 kW a 500 N.m, přičemž elektromotor mu zvládne dodat dalších 15 kW.

To na straně turbodieselů bude nasazen vylepšený naftový plug-in hybrid, který se dočká větší lithium-iontové baterie pro prodloužení dojezdu v čistě elektrickém režimu nad rámec dnešních 52 kilometrů.

Na podvozku pak očekávejme jen minimální změny v reakci na nasazení nových pneumatik pro nižší valivý odpor. Základní verze pak má být snížena o 15 mm, pro lepší aerodynamiku a s tím souvisejícím snížením spotřeby paliva.  Zachováno má být každopádně komfortní naladění jako dosud. 

Mercedes-Benz E v modernizované podobě si budeme moci poprvé prohlédnout na letošním ženevském autosalonu. Do prodeje následně vstoupí během léta 2020. To však mluvíme o sedanu a kombi, kupé a kabriolet dorazí se zpožděním.

Související články

Témata

Autosalon Ženeva 2020

Seznam premiér  Zájezdy  Historie  Kia Sorento  Renault Mégane 2020  Seat Leon  Škoda Kamiq Scoutline  Toyota Yaris 

Jubilejní 90. ročník autosalonu Ženeva se koná mezi 2. březnem a 15. březnem 2020. V pondělí 2. března odpoledne bude na výstavišti Palexpo vyhlášeno evropské Auto roku 2020 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají novinářské dny, pro veřejnost je otevřeno od čtvrtka 5. března.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Dinar
23. 1. 2020 13:14
Re: Cesta do elektronického pekla pokračuje
Všechny mercedesy to mají už nějakou dobu řešeno eletromechanicky, tlačítko vlevo od volantu pod spínači světel.
23. 1. 2020 13:12
Re: Cesta do elektronického pekla pokračuje
Nove modely E od roku 2016 maju uz elektronicku rucnu brzdu , predch. modely mali ako pises zatlacit pedal dole a uvolnit potiahnutim P madla pod pristrojovkou. Bol to divny system ale nastastie to pipalo a svietilo pokial si neuvolnil rucnu.
Avatar - Dinar
23. 1. 2020 13:10
Re: snížení podvozku?
Éčko před faceliftem s 4maticem, což je většina, pokud nebylo na vzduchu, mělo zvýšený podvozek, úplně stejně jako verze all terrain. Zvlášť u sedanu to vypadalo komicky, jak autíčko na chůdách, takže standardní snížení o 1,5 cm je spíše návrat k normálu.
23. 1. 2020 12:05
Re: Cesta do elektronického pekla pokračuje
Výš že ani nevím? Klasické Mercedesy (tedy samozřejmě vč. třídy E) měly vždy ovládání P brzdy mechanické, pomocí zvláštního pedálku zcela vlevo pod přístrojovou deskou. Jak je to u současné třídy E nevím...
Avatar - C30AMG
23. 1. 2020 11:54
Re: minimální změny?
V těchto dnech jezdí v Praze S-classe.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku