Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E brzy dorazí v modernizované podobě. Nabídne více asistentů a zcela nové motory

David Bureš
Diskuze (19)

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E uvidíme již na březnovém autosalonu v Ženevě. Změny budou opravdu rozsáhlé, byť to prý na první pohled nebude vidět.

Mercedes-Benz třídy E i v době rostoucí popularity SUV patří mezi klíčové modely trojcípé hvězdy. Z tohoto důvodu si tento vůz vyšší střední třídy žádá důkladnou péči, a tak se čtyři roky po zahájení prodeje dočká aktuální generace s interním označením W213 intenzivní modernizace. Ta se zaměří především na elektronické systémy.

„Možná to tak nebude vypadat, ale je to jeden z nejkomplexnějších faceliftů, jaký jsme kdy provedli. Prošli jsme každý jednotlivý díl a ptali se, zda lze nějakým způsobem vylepšit,“ tvrdí projektový šéf třídy E Michael Kelz.

Konkrétně největší změnou prošel elektronický systém auta, díky němuž bylo možné přidat nové asistenční systémy. Modernizovaná třída E tak využívá nejnovější pomocníky pro zajištění autonomní jízdy na úrovni 2 a komunikace Car-to-X, tedy komunikace mezi vozidlem a infrastrukturou. „V některých ohledech bude vyspělejší než třída S,“ říká o faceliftu E-Klasse Kelz.

Na první pohled ale tak rozsáhlé změny vidět ani nebudou, design má totiž projít jen evoluční změnou. Změní se nárazníky, maska chladiče se rozšíří a úpravou projde také kapota nebo světlomety, které budou standardně diodové.

To uvnitř se objeví nejnovější varianta multimediálního systému MBUX. K dispozici tak má být pokročilé hlasové ovládání rozpoznávající příkazy od řidiče a spolujezdce nebo dokonce ovládání gesty, uvedené v GLE. S tím souvisí také nový touchpad na středovém tunelu. Vedle nových dekorů uvnitř najdeme i přepracovaný multifunkční volant s výhradně dotykovými plochami nebo nové bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Změny rovněž čekejme pod kapotou. Počítá se totiž s nasazením nové generace benzinového čtyřválce s interním označením M254, který nahradí stávající generace M274. Nový dvoulitr byl vyvíjen již s ohledem na budoucí emisní normy Euro 7, které vstoupí v platnost v polovině této dekády. Postupně se rozšíří napříč portfoliem Mercedesu, přičemž jej bude možné kombinovat i s mildhybridním nebo plug-in hybridním ústrojím.

K dispozici bude také turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec M256, který bude spárován s 48 V elektrickým ústrojím. Tento mildhybrid poskytne 266 kW a 500 N.m, přičemž elektromotor mu zvládne dodat dalších 15 kW.

To na straně turbodieselů bude nasazen vylepšený naftový plug-in hybrid, který se dočká větší lithium-iontové baterie pro prodloužení dojezdu v čistě elektrickém režimu nad rámec dnešních 52 kilometrů.

Na podvozku pak očekávejme jen minimální změny v reakci na nasazení nových pneumatik pro nižší valivý odpor. Základní verze pak má být snížena o 15 mm, pro lepší aerodynamiku a s tím souvisejícím snížením spotřeby paliva.  Zachováno má být každopádně komfortní naladění jako dosud. 

Mercedes-Benz E v modernizované podobě si budeme moci poprvé prohlédnout na letošním ženevském autosalonu. Do prodeje následně vstoupí během léta 2020. To však mluvíme o sedanu a kombi, kupé a kabriolet dorazí se zpožděním.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
23. 1. 2020 13:14
Re: Cesta do elektronického pekla pokračuje
Všechny mercedesy to mají už nějakou dobu řešeno eletromechanicky, tlačítko vlevo od volantu pod spínači světel.
Avatar - Londonbridge
23. 1. 2020 13:12
Re: Cesta do elektronického pekla pokračuje
Nove modely E od roku 2016 maju uz elektronicku rucnu brzdu , predch. modely mali ako pises zatlacit pedal dole a uvolnit potiahnutim P madla pod pristrojovkou. Bol to divny system ale nastastie to pipalo a svietilo pokial si neuvolnil rucnu.
Avatar - Dinar
23. 1. 2020 13:10
Re: snížení podvozku?
Éčko před faceliftem s 4maticem, což je většina, pokud nebylo na vzduchu, mělo zvýšený podvozek, úplně stejně jako verze all terrain. Zvlášť u sedanu to vypadalo komicky, jak autíčko na chůdách, takže standardní snížení o 1,5 cm je spíše návrat k normálu.
23. 1. 2020 12:05
Re: Cesta do elektronického pekla pokračuje
Výš že ani nevím? Klasické Mercedesy (tedy samozřejmě vč. třídy E) měly vždy ovládání P brzdy mechanické, pomocí zvláštního pedálku zcela vlevo pod přístrojovou deskou. Jak je to u současné třídy E nevím...
Avatar - C30AMG
23. 1. 2020 11:54
Re: minimální změny?
V těchto dnech jezdí v Praze S-classe.