Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6: Výroba brutální šestikolky skončí v dubnu
Mercedes-Benz staví šestikolová géčka v rakouském Štýrském Hradci (Grazu) pro armádu. Před dvěma lety se však rozhodl vyrobit 5,88 m dlouhé monstrum použitelné i v civilu. A rovnou se spojil s divizí AMG v německém Affalterbachu. Výsledkem byla verze G 63 AMG 6x6 s vidlicovým osmiválcem 5,46 l/400 kW. Čtyřdveřová bestie korbou pro uložení základu zaujala hlavně arabské šejky, vždyť do nádrže se vejde 159 l benzinu.
Šestikolka s rozvorem 4,22 m se hodí hlavně do pouště, stálý pohon všech kol rozděluje točivý moment 760 N.m v poměru 30 : 40 : 30 a o přenos se stará sedmistupňový automat. K dispozici nejsou tři tlačítky uzamykatelné diferenciály, nýbrž pět. U nás byste na něj potřebovali řidičák skupiny C, protože tenhle brutální off-road váží sám o sobě 3850 kg. Legendární Geländewagen v této reinkarnaci mastodonta končí. Není známo, kolik kusů vlastně vzniklo, snad nám to sama automobilka v blízké budoucnosti prozradí. Původně jich plánovala stovku, ale vzhledem k vysoké poptávce jich jezdí určitě více. Ten poslední opustí továrnu ještě tento měsíc.
Ti, kdo neuspěli a svých v přepočtu zhruba 10 milionů korun (373 tisíc eur) nestihl investovat rychleji, mohou vzít zavděk novou verzí G 500 4x42. Má sice o dvě kola méně a postrádá písmena AMG, ale zase se chlubí světlou výškou 450 mm (jen o centimetr menší než excentrický velký bratr) a pod kapotou zážehovým vidlicovým osmiválcem 4,0 l se dvěma turby a výkonem 310 kW. Je, pravda, šílená o trochu méně a působí až konvenčně, také karoserie je tradičně uzavřená...
Případně, ctí-li i britskou konkurenci, obrátí se na Afzala Kahna a odvezou si z jeho dílen radikálně přestavěný Defender se třemi nápravami a také motorem V8, jenže z dílen General Motors o objemu 6,2 l. Určitě si pak postaví do garáže ještě o něco větší raritku.