Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GL dostane v roce 2018 dva rozdílné rozvory

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Na třetí generaci velkého SUV s trojcípou hvězdou si počkáme ještě čtyři roky. Může se však těšit na dva rozvory náprav.

Třetí vydání obřího crossoveru, který se ale neztratí ani v terénu, ponese interní kód X167. Dostane podvozkovou platformu MHA (Modular High Architecture) a dva rozvory náprav. Delší varianta by se měla nazývat... Pullman. Jméno zděděné po luxusních vagonech má automobilka zaregistrované, ale v moderní době jej uplatnila pouze u prodloužených limuzín třídy S. Nic není pochopitelně v tuto chvíli oficiální a do premiéry za čtyři, nejdříve však tři roky (jako model 2018) se toho ještě může změnit...

To ale není vše. GL třetí generace dostane ještě luxusnější dvojče od Aston Martinu, neboť britská společnost a divize Mercedes-AMG uzavřely dohodu o technické spolupráci. Velký crossover z Gaydonu se vzhledově odliší, to je vcelku jasné, ale technika bude stejná. I diesely? No, ty určitě ne, v případě ostrovní značky počítejme spíše s benzinovými motory. Vždyť smlouvou získali Britové přístup k samočinným převodovkám včetně devítistupňové a hlavně k německým agregátům V8.

Nejmenovaný člen představenstva Daimleru řekl serveru Automobile Magazine: „Dieter Zetsche je ochoten Astonu nechat X167. Peníze jsou nicméně velkým problémem. Plán na investice ve výši půl miliardy liber po následující čtyři léta není dost velký, abyste kompletně obměnili modelovou paletu a ještě přemýšleli o SUV.“ Aston Martin chce přitom do konce sezóny 2016 zdvojnásobit prodeje na 7 tisíc vozů ročně.

Pikantní na celé záležitosti je, že techniku tehdejšího Mercedesu GL (X164) mělo v útrobách už rozporuplně přijaté SUV Lagonda ze Ženevy 2009. Projekt přípravy sériové výroby byl několikrát přerušen a znovu odstartován. Jak je tedy vidět, nakonec se jej bohatí klienti dočkají, byť s největší pravděpodobností se znakem Astonu. Připravovaný vidlicový osmiválec M177 4,0 l se dvěma turby by měl v jeho případě dosáhnout výkonu přes 442 kW (600 k) a točivý moment kolem 1000 N.m bude přenášet vzpomínaný devítistupňový automat. Instalace pohonu všech kol 4Matic je samozřejmostí, zvažovaný vidlicový dvanáctiválec si určitě vyžádá větší zásahy do konstrukce auta a tudíž i více času na přípravu.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
25. 3. 2014 04:00
Re: GL
:-)))))
24. 3. 2014 23:22
Re: GL
Ako vidím, V-Klasse máš zmáknuté... 8-s
24. 3. 2014 23:21
Re: GL
Kde porovnávam? Tie autá sa porovnať nedajú. Iba ak vonkajším rozmermi. ;-)
Avatar - Bristol
24. 3. 2014 23:02
Re: GL
Jako sorry ale srovnat V s GL je jako porovnat šejka z SAE a Bořka stavitele...
24. 3. 2014 22:59
Re: GL
Jenze tohle je sice mozna hranicni, ale stale jeste osobak, zatimco Vcko je dodavka tedy auto urcene na presun lopat z ubytovny na stavbu a zpatky.