Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLC Coupé oficiálně: Dorazí také plug-in hybrid a AMG

Jan Mička
Diskuze (54)
Nový model GLC Coupé chce konkurovat například BMW X4, Range Roveru Evoque nebo Porsche Macan. Po několika upoutávkách nás však jeho tvary nepřekvapují.

Právě dnes začal první novinářský den autosalonu v New Yorku a s ním se dostávají na veřejnost první žhavé novinky. Mezi ně bezesporu patří nový Mercedes-Benz GLC Coupé, neboli další varianta středně velkého SUV vycházejícího z klasického GLC. Automobilka na něj použila stejný recept jako v případě většího modelu GLE Coupé, je to tak ale správně?

V podstatě až po sloupek B karoserie je nové kupé tvarově shodné s výchozím GLC, za ním se ale střecha výrazně svažuje, zmenšuje se prosklená plocha bočních oken a všechno končí miniaturní odtahovou hranou pátých dveří vzdáleně připomínající kachní ocas od Porsche. Alespoň na obrázcích vypadá auto hodně mohutně a ve skutečnosti snad možná i bude, rozeznat jej na dálku od GLE Coupé, S Coupé či C Coupé ale nebude snadné. Může za to shodný tvar zadních svítilen a stejně čisté linky víka kufru. Auto celkově působí velmi elegantně, avšak nikoliv originálně.

GLC Coupé na délku měří 4.730 milimetrů, je 1600 milimetrů vysoké a 1639 milimetrů široké. Rozvor 2873 milimetrů je totožný s výchozím modelem, kupé však narostlo do délky (o 74 milimetrů) a je o 39 milimetrů nižší. Podle Gordena Wagenera, šéfa designu koncernu Daimler, reflektuje nový model kultovní design kupé a zároveň bipolaritu značky. Je „hot" a zároveň „cool". Zajímavá slova, stejně jako fakt, že s přepracováním původní praktičtější karoserie nedošlo k výraznému omezení základní přepravní kapacity. Kufr má 491 litrů (u GLC je pouze o 14 litrů větší) a po sklopení zadních opěradel dostanete 1.205 litrů. Pravda, ve druhém případě je už rozdíl téměř 400 litrů.

Vůz dorazí na evropský trh během podzimu a v první fázi bude k dispozici s jedním benzinovým (GLC 250 4Matic/155 kW) a dvěma vznětovými motory (220 d 4Matic/125 kW a 250 d 4Matic/150 kW). Koncem roku přibude také plug-in hybrid GLC 350 e o kombinovaném výkonu 235 kW, který bude schopen ujet až 30 kilometrů pouze na elektřinu a v průměru by si měl říci zhruba o 2,6 litru na sto kilometrů, a milovníci rychlosti se zase mohou těšit na verzi AMG GLC 43 4Matic s 270 kilowatty – zrychlí z 0-100 km/h asi za 5 sekund. Hovoří se také o příchodu verze GLC 63 AMG s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem, současné oficiální informace se o ní však nezmiňují.

Mercedes-Benz GLC - technická data a české ceny
MotorGLC 250 4MaticGLC 220d 4MaticGLC 250d 4Matic
Zdvihový objem [cm3]199121432143
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]155/5500125/3000-4200150/3800
Točivý moment [N.m/min]350/1200-4000400/1400-2800500/1600-1800
Převodovka9A9A9A
Max. rychlost [km/h]222210222
Zrychlení 0-100 km/h [s]7.38.37.6
Komb. spotřeba [l/100 km]7.05.05.0

Jan Mička
Diskuze (54)
23. 3. 2016 18:59
Re: Soutěž
V osklivosti rozhodne vitezi BMW. Mercedesy naopak vypadaji docela dobre, akorat potrebuji jednoducha, 5 paprskova stribrna kola.
Avatar - manitou
23. 3. 2016 12:34
Re: Soutěž
woe :yes:
23. 3. 2016 11:46
ok
keď sa odosobním o sobného vzťahu k tejto kategórii, tak vyzerá dobre.
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2016 10:54
Re: no ja neviem
Zrovna jsem před pár dny v provozu koukal na X4 a říkal si, jak strašně nevkusné a pro BMW dehonestující auto to je (zlatá stará "dobrá" X6). A vida, přišel další takový...Ale zde bych snad i řekl, že by mohl M-B vypadat lépe.
23. 3. 2016 10:53
poruchovost motorů
Vážená redakce, toto asi neuveřejníte: 1. Renault, 10. Mercedes, 26. Škoda, 30. VW...

[odkaz]

to jsem zvědavý zda se o tom objeví samostatný článek...