Mercedes-Benz GLC Coupé oficiálně: Dorazí také plug-in hybrid a AMG
Právě dnes začal první novinářský den autosalonu v New Yorku a s ním se dostávají na veřejnost první žhavé novinky. Mezi ně bezesporu patří nový Mercedes-Benz GLC Coupé, neboli další varianta středně velkého SUV vycházejícího z klasického GLC. Automobilka na něj použila stejný recept jako v případě většího modelu GLE Coupé, je to tak ale správně?
V podstatě až po sloupek B karoserie je nové kupé tvarově shodné s výchozím GLC, za ním se ale střecha výrazně svažuje, zmenšuje se prosklená plocha bočních oken a všechno končí miniaturní odtahovou hranou pátých dveří vzdáleně připomínající kachní ocas od Porsche. Alespoň na obrázcích vypadá auto hodně mohutně a ve skutečnosti snad možná i bude, rozeznat jej na dálku od GLE Coupé, S Coupé či C Coupé ale nebude snadné. Může za to shodný tvar zadních svítilen a stejně čisté linky víka kufru. Auto celkově působí velmi elegantně, avšak nikoliv originálně.
GLC Coupé na délku měří 4.730 milimetrů, je 1600 milimetrů vysoké a 1639 milimetrů široké. Rozvor 2873 milimetrů je totožný s výchozím modelem, kupé však narostlo do délky (o 74 milimetrů) a je o 39 milimetrů nižší. Podle Gordena Wagenera, šéfa designu koncernu Daimler, reflektuje nový model kultovní design kupé a zároveň bipolaritu značky. Je „hot" a zároveň „cool". Zajímavá slova, stejně jako fakt, že s přepracováním původní praktičtější karoserie nedošlo k výraznému omezení základní přepravní kapacity. Kufr má 491 litrů (u GLC je pouze o 14 litrů větší) a po sklopení zadních opěradel dostanete 1.205 litrů. Pravda, ve druhém případě je už rozdíl téměř 400 litrů.
Vůz dorazí na evropský trh během podzimu a v první fázi bude k dispozici s jedním benzinovým (GLC 250 4Matic/155 kW) a dvěma vznětovými motory (220 d 4Matic/125 kW a 250 d 4Matic/150 kW). Koncem roku přibude také plug-in hybrid GLC 350 e o kombinovaném výkonu 235 kW, který bude schopen ujet až 30 kilometrů pouze na elektřinu a v průměru by si měl říci zhruba o 2,6 litru na sto kilometrů, a milovníci rychlosti se zase mohou těšit na verzi AMG GLC 43 4Matic s 270 kilowatty – zrychlí z 0-100 km/h asi za 5 sekund. Hovoří se také o příchodu verze GLC 63 AMG s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem, současné oficiální informace se o ní však nezmiňují.
Mercedes-Benz GLC - technická data a české ceny | |||
Motor | GLC 250 4Matic | GLC 220d 4Matic | GLC 250d 4Matic |
Zdvihový objem [cm3] | 1991 | 2143 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 155/5500 | 125/3000-4200 | 150/3800 |
Točivý moment [N.m/min] | 350/1200-4000 | 400/1400-2800 | 500/1600-1800 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 222 | 210 | 222 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7.3 | 8.3 | 7.6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7.0 | 5.0 | 5.0 |