Mercedes-Benz GLE Coupé: X6 ze Stuttgartu oficiálně
Nedávné zprávy o přejmenování modelů mohly některým docela zamotat hlavu. Jednoduché to nebude ani od této chvíle, kdy Mercedes-Benz přichází s novým modelem GLE Coupé. Ten se díky svým proporcím řadí ke třídě M, jeho úkolem je však nalákat zákazníky, kteří požadují robustní stavbu SUV, ale také atraktivní karoserii s pozvolně zkosenou linií střechy. Dosud jsme se s tímto receptem setkali u BMW, které aktuálně prodává modely X4 a X6.
Tvary vozu, především pak detaily karoserie, nedávají sebemenší šanci pochybnostem, že před námi stojí Mercedes-Benz. Charakteristické linie přídě s rozměrnými světlomety, maskou chladiče a mohutnými nasávacími otvory v nárazníku silně připomínají třídu S a nové „Véčko“, vzadu je to pak takřka dokonalé S Coupé se spoustou chromu, zdvojenými koncovkami výfuku a malými průduchy v bocích nárazníku.
Vůz na fotografiích nicméně nebudeme na ulicích potkávat tak často. Jedná se totiž o nejvýkonnější specifikaci GLE 450 s optickým AMG paketem, který tvoří právě zmíněné nárazníky nebo jednadvacetipalcová litá kola v designu, který najdeme také u třídy GLA. Uvnitř se pak tato konfigurace vyznačuje karbonovým obložením přístrojové desky a výplní dveří či sportovním tříramenným volantem se zkosenou spodní částí.
Samotný interiér se svou koncepcí nikterak neliší od ostatních nových modelů Mercedes-Benzu. Jednoduché středové konzole dominuje volně stojící displej multimediální systému Comand, ovládání probíhá skrze sdružený ovladač na středovém tunelu a nechybí ani charakteristický „by wire“ volič převodovky pod volantem.
Robustní SUV není žádný drobeček. Na délku totiž měří 4.900 milimetrů, je 2.003 milimetrů široké a 1.731 milimetrů vysoké. Rozchod kol pak dosahuje 1658 milimetrů vpředu a 1725 milimetrů vzadu. Pod zkoseným zadním víkem najdeme zavazadelník o objemu až 1650 litrů, a pokud si vůz pořídíte s tažným zařízením, utáhnete přívěs o hmotnosti až 3.500 kilogramů.
Podle současných informací se pod kapotou Mercedes-Benzu GLE Coupé objeví tři pohonné jednotky. Za základ považujme vznětový šestiválec GLE 350 Bluetec 4Matic s výkonem 190 kW a točivým momentem 620 N.m. Alternativou je dvakrát přeplňovaný třílitrový turbomotor (V6) GLE 400 4Matic s 245 kW a 480 newtonmetry, a dosavadním vrcholem GLE 450 AMG o výkonu 270 kW a točivém momentu 520 N.m.
Všechny výše zmíněné varianty nabízejí kombinaci pohonu všech kol 4Matic a nové automatické převodovky 9G Tronic. U motorizací GLE 350 Bluetec a GL4 400 jsou hnací síly mezi nápravy rozděleny rovnoměrně, vrcholné GLE 450 na zadní nápravu posílá 60 % výkonu. Standardem bude podvozek Agility Control s dvoustupňovými tlumiči a klasickými vinutými pružinami, nicméně v nabídce nepochybí ani vzduchový systém Airmatic. Světová premiéra vozu je plánována na lednový autosalon v Detroitu.