Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz ML 450 Hybrid: Ekologická hvězda newyorského autosalonu

15. 4. 2009 • 00:16
34
5
Zobrazit náhledy (34)
Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML
Mercedes S 400 BlueHybrid nebude jediným sériovým Mercedesem s tímto druhem pohonu. Téměř současně s ním přichází SUV ML 450 Hybrid, který má premiéru na autosalonu v New Yorku.

Vývoj hybridní varianty stuttgartského SUV byl srovnatelně náročný jako konstrukce zcela nového auta. Prototypy najezdily dohromady 4 miliony kilometrů, a to i v náročných podmínkách z polárním kruhem, v pouštích a vlhkém tropickém klimatu. Cílem bylo sladit jednotlivé komponenty pohonného ústrojí tak, aby fungovaly i v terénu.

Hybridní pohon ML 450 Hybrid přináší známé výhody podobných aut – jízdní výkony jsou srovnatelné s osmiválcovými SUV a spotřeba je nižší, v závislosti na jízdním režimu až o 60 %. Na severoamerickém trhu bude ML 450 Hybrid podle normy pro spotřebu paliva používané v USA dokonce nejúspornějším autem ve svém segmentu.

Jedná se o two-mode hybrid, jehož jádrem je převodová jednotka se dvěma kompaktními elektromotory, třemi planetovými převody a čtyřmi spojkami. Tento komplexní systém umožňuje připojovat spalovací motor a elektromotory v takové konfiguraci, aby byl celý systém co nejefektivnější. Úspory paliva se tak projeví nejen ve městě, ale i na dálnici, kde se jinak spotřeba konvenčního hybridu blíží běžným autům se spalovacím motorem.

První elektromotor umístěný blíže spalovacímu motoru dosahuje 62 kW a 235 Nm. Jeho konstrukce byla navržena tak, aby poskytoval vysoký výkon s malými ztrátami. Druhý elektromotor dodává 60 kW a 260 Nm, jeho funkce spočívá v čistě elektrickém pohonu a zvyšování momentu při akceleraci.

Spojky spojují elektromotory a spalovací motor s pohonem všech kol 4Matic prostřednictvím dvou elektrických převodovek s variabilním převodem (ECVT) a čtyř pevných převodů. Při rozjezdu a v nízkých rychlostech funguje systém v režimu ECVT1, po zařazení druhého pevného převodu se přepne na ECVT2. Na první a třetí převod fungují oba elektromotory současně, takže mohou účinně pomáhat při akceleraci nebo naopak rekuperovat brzdnou energii. Na druhý a čtvrtý převod je vždy jeden elektromotor odpojen, toto je využito ve chvílích, kdy by současná činnost obou elektromotorů nebyla efektivní.

Baterie jsou uloženy v zadní části auta. Jedná se o kapalinou chlazené NiMH akumulátory o hmotnosti 83 kg. Baterie je rozdělená do 24 modulů po deseti článcích. Jejich výkon je 45 kW a kapacita 2,4 kWh při napětí 288 Voltů. V nich uložená elektrická energie nemusí nutně sloužit jen k pohonu, elektřinu z nich může čerpat i 12V elektroinstalace.

Zatímco S 400 BlueHybrid se liší použitím jednoho méně výkonného elektromotoru, oba motory mají společný spalovací motor, kterým je šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW proti standardní verzi tohoto motoru, například z modelu ML 350.

Spalovací motor je vybaven funkcí start/stop. Při stání, pomalých rozjezdech a parkování je proto vypnutý. Za jízdy se také vypíná, pokud jeho činnost není právě vyžadována, například při dojezdu k semaforu na volnoběh. Momentální propojení jednotlivých částí hybridního ústrojí je možné zobrazit pomocí displeje infotainmentového systému Comand.

Nejvyšší výkon je 205 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí 350 Nm v rozmezí 3000 až 5500 min-1. Kombinovaný výkon systému je 250 kW, točivý moment 517 Nm. Prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky to stačí na zrychlení z klidu na 96 km/h za 7,8 s. S nádrží na 90 litrů benzinu je předpokládaný akční rádius 840 km, Mercedes tedy počítá s kombinovanou spotřebou 10,7 l/100 km. Jedná se ovšem o hodnotu odpovídající americkým normám, spotřeba v evropském kombinovaném cyklu zatím nebyla zveřejněna.

Témata
15. 4. 2009 12:44
Re: Hybridní USA
:yes: Být to Plug in oddechli by si ještě víc :-) Když MB oznámil, že první hybrid bude buď v S nebo ML, čekal jsem možnost dobíjet i doma ze zástrčky... :-(
Avatar - Ji/Ri
15. 4. 2009 11:57
TO JE HYBRID JAK NOHA....
10,7...no to mě pos....r
Avatar - Pierro
15. 4. 2009 11:36
Re: Hybridní USA
že by bioodpad??? >:D
15. 4. 2009 10:49
Hybridní USA
Konečně si pár ekologů odfrkne, že nebudou muset jezdit v tý ropuše z dálnýho východu :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud