Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 350 BlueTec (Euro 6) a další novinky pro třídu S

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Modernizovaný Mercedes-Benz S 350 BlueTec je dosud neúspornější a nejbezpečnější verze třídy S. Vznětový motor auta nyní nabízí lepší výkony při nižší spotřebě paliva. Mercedes-Benz rovněž pro třídu S připravil nové prvky aktivní bezpečnosti.

Nový Mercedes-Benz S 350 BlueTec nabídne úroveň bezpečnosti, pohodlí a výkonu srovnatelnou s osmiválcovými verzemi při spotřebě srovnatelné s menšími vozy, tvrdí výrobce. Provedené úpravy dovolily snížit spotřebu na úroveň 6,8 l/100 km v kombinovaném cyklu, což znamená úsporu o 0,8 l/100 km ve srovnání s dosavadním modelem. Emise CO2 se snížily ze 199 g/km na 177 g/km, vůz plní emisní normu Euro 6 platnou od roku 2014. Současně se díky použití technologie BlueTec, která do výfukového potrubí vstřikuje roztok močoviny AdBlue, podařilo eliminovat až 80 procent oxidů dusíků ve výfukových plynech. Pětadvacetilitrová nádrž na AdBlue je doplňována při pravidelných prohlídkách každých 25 000 kilometrů.

Provedené změny neměly negativní vliv na jízdní výkony auta. Právě naopak, podařilo se zvýšit výkon ze 173 na 190 kW, maximální točivý moment pak vrcholí na hodnotě 620 Nm. Takto vybavený Mercedes-Benz třídy S se z 0 na 100 km/h rozjede za 7,1 sekundy a může uhánět rychlostí až 250 km/h (elektronicky omezeno).

Nově se v nabídce třídy S objevují také dva aktivní bezpečnostní systémy. Jedná se o Active Lane Keeping Assist, tedy systém aktivního udržování auta v jízdním pruhu, a Active Blind Spot Assist monitorující pohyb vozidel ve slepých úhlech.

Active Lane Keeping Assist informuje řidiče o přejetí souvislé čáry prostřednictvím vibrací ve volantu. Monitoring slepých úhlů naopak rozsvítí kontrolku v pravém nebo levém vnějším zrcátku. V obou případech, pokud řidič na tyto signály nereaguje, dojde k přibrzdění protilehlého zadního kola, čímž dojde k navrácení auta do jízdního pruhu.

V rámci modernizace přibyly v nabídce příplatkové výbavy pakety koženého čalounění interiéru Passion a Exclusive Passion, stejně jako špičkový audiosystém Bang & Olufsen BeoSound AMG (standardně pro S 65 AMG) s patnácti reproduktory a dvěma zesilovači o celkovém výkonu 1200 W. Systém dokáže posílat zvuk přímo na řidiče, na zadní sedadla nebo doprostřed interiéru, stejně jako eliminovat nepříznivé akustické vlivy v členitém prostoru interiéru vozidla.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
9. 7. 2010 11:53
Re: Příjde krásná doba
Normovaná spotřeba se nevypočítává,ta se měří na zkušebně na konkrétním vozidle podle přesně daného cyklu/simulace městského a dálničního provozu/.
Jestli máš lepší nápad než ty přiblblý odborníci,tak s tím jdi
ven,přijdeš si na pěkný peníze
8. 7. 2010 19:21
Re: Příjde krásná doba
oktávka jezdí za 6 s lehkou nohou, doby kdy jezdila do 5l běžne je pryč s klasickym rotačnim TDI, dokud to nemelo 150 katiků.....

I kdyby jezdilo tohle S-ko za 8 nafty tak je to hzeký, an víc jak dvoutunovou obludu.
Avatar - Ricardo
8. 7. 2010 16:35
Re: Parametry motoru...
Hlavně to CO2, to je opravdu významné :-!
8. 7. 2010 14:42
Re: Příjde krásná doba
6l nafty nebo benzinu? u benzinu je to asi trochu pohádka ale oktávka snad běžně jezdí (s lehčí nohou) za 4,5 a mazda 6 i když se to trochu honí tak za 6.. u benzinu by to bylo za 10..
8. 7. 2010 12:16
Re: Příjde krásná doba
zrovna tady si myslim, že to bude jedno, 190kW a 620N.M pohatě stačí ke štěstí.

Horší je to u aut nižší střední třídy, kdy udávaná spotřeba 6l je z říše snů.....