Mercedes-Benz S Coupé oficiálně: Dvojice dveří a 503 centimetrů
Zatímco světovou premiéru si S Coupé odbude na autosalonu v Ženevě, již nyní vám jej můžeme oficiálně představit.
Rozměry sériové verze jsou téměř totožné s rozměry konceptu. Na délku měří S Coupé 5.027 mm, na šířku 1.899 mm a na výškou jen 1.411 milimetrů. Rozvor je dlouhý 2.945 mm, přičemž novinka obouvá pneumatiky o rozměru 18 až 20 palců. Zajímavostí je systém nuceného naklánění vozu do zatáček, jakožto součást balíčku techniky Mercedes-Benz Intelligent Drive. Thomas Weber, zodpovědný u Daimleru za vývoj, přirovnává chování vozu k motocyklistovi. Zlepšení jízdních vlastností by mělo být patrné hlavně při jízdě na okresní silnici, kde je kvůli malým poloměrům jízda s velkým a těžkým vozem často méně příjemná. Stejně jako třída S také S Coupé nabídne systém Magic Body Control, tedy adaptivní podvozek přizpůsobující se podmínkám v reálném čase, využívající navíc informací z kamery snímající vozovku před autem.
Majestátní silniční loď bude pohánět dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 335 kW a točivém momentu 700 N.m, kromě verze S 500 Coupé se v nabídce samozřejmě objeví i další motorizace, detaily si však Mercedes zatím nechává pro sebe. Rozhodně nepřijdeme například o silnou verzi z dílen AMG. Výfukový systém nepostrádá klapku, která ve spojení s daným jízdním režimem zajišťuje buď tichoučké ševelení nebo naopak hlasité hučení výfuku.
Mercedes popisuje S Coupé jako „nejúžasnější kupé všech dob“, což mají zvýraznit například také příplatkové světlomety se 47 krystaly Swarovski, doplňující standardní LED optiku. 17 krystalů v každém světlometu má na starost denní svícení, zbylých 30 pak upozorňuje na změnu směru jízdy. Dvojice dveří postrádá, v rámci tradice, rámy. Černou barvu najdeme na exteriérových doplňcích jako je zadní difuzor či mřížky pro vstup vzduchu v dolní část i nárazníku. Masku chladiče zdobí stříbrné „tečky“, známé třeba z modelu A.
Nemá asi smysl popisovat všechny systémy, které Mercedes v novém kupé nabízí: v drtivé většině je totiž známe ze sedanu S. Zajímavostí je například Magic Sky Control, tedy na přání posádky elektronicky zaclonitelná panoramatická střecha, která je o 2/3 větší než u předchozí verze. Posádka si dále může užívat nejen skvělých kůží a materiálů, ale také třeba prémiového audiosystému Burmester nebo masážních sedadel a ionizátoru vzduchu. Zmínit je ještě potřeba novou generaci plně barevného HUD, tedy průhledového displeje se zobrazovanou plochou 21 x 7 centimetrů a rozlišením 480 x 240 obrazových bodů. Zobrazování zajišťují světelné diody, což by mělo znamenat ostrý a výborně čitelný obraz.
První automobily by měly k dealerům dorazit ve druhé polovině tohoto roku.