Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S po faceliftu: Podrobná technická data, ceny v Německu, velká fotogalerie

Ondřej Láník
Diskuze (62)
Čtyři roky uplynuly od představení aktuální generace Mercedesu třídy S a právě taková doba je přibližně polovinou životního cyklu u pětimetrových sedanů.V případě limuzíny ze Stuttgartu to znamená nasazení hybridního pohonu a všech výdobytků nové třídy E.

Třída S je světově nejrozšířenějším luxusním sedanem posledních let. Od roku 2005 bylo vyrobeno 270 tisíc těchto vozů. S velkým přehledem (přes polovinu prodaných vozů) dominuje osmiválcový S 500, následovaný šestiválci S 350 a S 320 CDI.

Facelift přibližuje design exteriéru k nejnovějším modelům Mercedesu. Upravená maska chladiče je větší a je více zdůrazněn její šípovitý tvar, zakončený ostrou hranou uprostřed, která je typická pro všechny současné Mercedesy. Nový přední nárazník má přísně horizontální členění s chromovanými lištami v postranních nasávacích otvorech. Na těchto lištách jsou umístěna diodová světla pro denní svícení. Standardem jsou nově bi-xenonové čelní světlomety, u vyšších specifikací s pásem diod pro směrovky u spodní hrany.

Proměnou prošel také tvar vnějších zpětných zrcátek s integrovanými směrovkami, který se podobá třídám C a E. Další sblížení s novým sedanem třídy E je zřejmé u chromovaných lišt, které směřují šikmo vzhůru od předního nárazníku, přes spodní část bočních dveří až na zadní nárazník. Koncová světla mají nový design a využívají světelné diody. Celkem jich je v každé svítilně 52 a tvoří tvar dvojitého „C“. Úpravami prošel také zadní nárazník, který nově odkrývá výrazné koncovky výfuku.

S 400 BlueHybrid

Z technologického hlediska je nejzajímavější novinkou hybridní verze S 400 BlueHybrid. Jedná se o mild hybrid, který má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru z modelu S 350. V hybridní verzi bude mít nejvyšší výkon 205 kW a doplní ho 15kW elektromotor. Celkový výkon hybridního ústrojí tak je 220 kW, maximum točivého momentu 385 Nm. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.

Relativně malý elektromotor je kompaktní třífázový kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 Nm přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Benzinový motor je vybaven funkcí stop-start, takže úvodní fázi rozjezdu – na spotřebu nejnáročnější fázi provozu spalovacího motoru – obstarává elektromotor.

Elektrická energie je uložená ve speciální lithiové akumulátorové sadě vyvinuté a vyráběné firmou Continental přímo pro použití v hybridním autě. Jejich konstrukce je díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že velikost interiéru ani zavazadlového prostoru není jejich instalací dotčena. Své místo našla sada v motorovém prostoru, vzhledem k riziku přehřátí je napojena na klimatizační okruh. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.

Samotný spalovací motor byl výrazně upraven. Variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW.

S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Ve srovnání s výchozím S 350 je kombinovaná spotřeba o jen 7,9 l/100 km, tzn. je nižší o 21 %. Hybridní pohon přitom zvyšuje pohotovostní hmotnost jen o 75 kg.

Prodej S 400 BlueHybrid bude v západní Evropě zahájen v krátce po čínské premiéře, v Číně pak v srpnu a v USA na podzim. Cena pro německý trh je stanovena na 85 tisíc Euro (asi 2,250 milionu Kč).

Tento model bude prvním hybridem Mercedesu a další budou následovat. Hybridní ústrojí je modulární konstrukce a bude ho možné zkombinovat s různými motory v různých modelech, včetně „čistých“ dieselů BlueTec. Hodnota emisí CO2 186 g/km v kombinovaném cyklu je v současné chvíli v daném segmentu nejnižší.

BlueEfficiency po faceliftu u třídy S standardem

Vedle nového hybridu zahrnuje nabídka faceliftované třídy S bezkonkurenčních osm různých konvenčních motorizací – šest benzinových a dvě dieselové. Všechny podstoupily úpravy v duchu úsporného balíčku BlueEfficiency, což znamená mimo jiné optimalizaci aerodynamiky, instalaci vypínatelného palivového čerpadla a úpravu řídicího softwaru automatické převodovky.

Základní naftovou motorizací se stává S 350 CDI BlueEfficiency. Standardem u ní budou 17palcová kola z lehké slitiny, která obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem. Hydraulické čerpadlo posilovače řízení je navrženo tak, aby bylo v chodu, jen když řidič zatáčí. Pokud jede auto dlouho rovně (například na dálnici), posilovač není potřeba a odpojením čerpadla se tak dosáhne výrazné úspory paliva.

Automatická převodovka 7G-Tronic se při zastavení odpojuje. To znamená, že hydrodynamický měnič zasahuje při zastavení stejně jako spojka u manuální převodovky. Zmizí tak pro automaty typický jev, kdy se volnoběžné otáčky motoru přenáší na kola, při stání se otáčky z motoru nepřenáší do převodovky. Také tato úprava přispívá ke snížení spotřeby, navíc jsou potlačené vibrace a hluk motoru, když auto stojí.

Motor pochází původem z S 320 CDI a po faceliftu bude ekvivalentem stejně upraveného E 350 CDI BlueEfficiency. Z objemu 3 litry dává 176 kW při 3600 min-1 a maximum točivého momentu je 540 Nm při 1600-2400 min-1. Kombinovaná spotřeba S 320 CDI BlueEfficiency je 7,6 l/100 km, což znamená úsporu 0,7 l proti předchozímu modelu a emise CO2 na hranici 200 g/km. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h. V Německu se bude S 350 CDI BlueEfficiency prodávat za 73 tisíc Eur (zhruba 1,950 milionu Kč).

Stejný motor bude pohánět také S 350 CDI 4Matic, turbodiesely dále zastupuje S 450 CDI s motorem 4,0 V8 (235 kW). Bohatou paletu benzinových motorizací po faceliftu tvoří S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) a S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Divizi AMG tradičně zastupuje atmosférický osmiválec S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) a přeplňovaný dvanáctiválec S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).

Mercedes-Benz S 2009 - Základní technická data - Zážehové motory
Model S 350 S 400 Hybrid S 450 S 500 S 600 L
Motor V6 V6+el.motor V8 V8 V12
Zdvihový objem [cm³] 3498 3498 4663 5461 5513
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4 8/4 12/3
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] 200/6000 205+15/6000 250/6000 285/6000 380/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm při ot./min] 350/2400-5000 385/2400-5000 460/2700-5000 530/2800-4800 830/1800-3500
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 7,2 5,9 5,4 4,6
Průměrná spotřeba [l/100 km] 10 7,9 10,6 11 14,3
Pohotovostní hmotnost [kg] 1820 1880 1880 1880 2135
Cena v Německu [Euro] 76.160 85.323 84.609 96.509 155.354

Třída S od AMG

Změny na faceliftované třídě S od AMG samozřejmě sledují facelift výchozího modelu. K tomu dostávají ostré verze nový přední nárazník s pásem světelných diod pro denní svícení a trojicí rozměrných nasávacích otvorů. Úpravy dále zahrnují rozšířené nástavce prahů a nový agresivně tvarovaný zadní nárazník s mohutným difuzorem.

Oba modely lze od sebe navzájem rozlišit podle označení a podle kol. S 63 AMG nese na předních blatnících nápis „6.3 AMG“ a má titanová 19palcová litá kola s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Dvanáctiválcové S 65 AMG se pyšní nápisem „V12 Biturbo“ a kovanými 20palcovými koly, která obouvají vpředu pneumatiky 255/35 a vzadu 275/35.

O pohon S 63 AMG se stará známý osmiválec o objemu 6,2 litru, který dává nejvyšší výkon 386 kW a maximum točivého momentu je 630 Nm. Tato pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou Speedshift 7G-Tronic. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec má objem 6,0 litru. Dosahuje 450 kW a točivý moment vrcholí 1000 Nm. O přenos této mamutí porce točivého momentu se stará odolný pětistupňový automat. Rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, respektive 4,4 s. Konstruktéři Mercedesu se chlubí poklesem spotřeby paliva o 3 % při nezměněných výkonnostních parametrech.

Novinkou je dále přepracované sportovní zavěšení kol a bezpečnostní systémy z nové třídy E. Mezi ně patří hlídání řidičova mikrospánku Attention Assist, noční vidění Night View Assist, světla Adaptive Highbeam Assist nebo vylepšený adaptivní tempomat Distronic Plus.

Mercedes-Benz S 2010 - Základní technická data - Zážehové motory AMG
Model S 63 AMG S 65 AMG L
Motor V8 V12
Zdvihový objem [cm³] 6208 5980
Válce/ventily 8/4 12/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] 386/5800 450/4750-5100
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] 630/5200 1000/2000-4000
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6 4,4
Průměrná spotřeba [l/100 km] 14,4 14,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1995 2185
Cena v Německu [Euro] 137.583 221.221

Nové bezpečnostní systémy

Nová třída E přišla s několika novými bezpečnostními systémy, které vlajková loď Mercedesu okamžitě přebírá. Nejdůležitějším z nich je Attention Assist, který upozorňuje řidiče na únavu a tím hrozící nebezpečí mikrospánku. Systém vyhodnocuje reakce a chování řidiče, dohromady neustále porovnává 70 údajů. Varování probíhá pomocí nápisu na přístrojovém štítu a zvukového signálu.

Dále faceliftovaná třída S dostane Adaptive Highbeam Assist, který neustále mění nastavení čelních světel tak, aby byla osvětlena co největší plocha před autem, ale nedošlo k oslnění ostatních řidičů, a Speed Limit Assist, který „čte“ značky s rychlostním omezením. Novinkou je i vylepšená Night View Assist s infračervenou kamerou, která umí rozpoznávat chodce, a systémy Distronic Plus (adaptivní tempomat), Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake s výkonnějším radarem, který má větší dosah a pokrývá širší úhel.

Specialitou vrcholné verze S 600 bude Crosswind Stabilisation – propojení ESP a adaptivního podvozku Active Body Control. Tato funkce porovnává údaje o podélném a příčném zrychlení, ze kterých vyhodnocuje intenzitu bočního větru. Charakteristika podvozku je pak upravena tak, aby vliv bočního větru na řízení byl co nejmenší.

Mercedes-Benz S 2010 - Základní technická data - Vznětové motory
Model S 350 CDI S 450 CDI
Motor V6 V8
Zdvihový objem [cm³] 2987 3996
Válce/ventily 6/4 8/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] 173/3600 235/3600
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] 540/1600-2400 730/2200
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,8 6,6
Průměrná spotřeba [l/100 km] 7,6 9,1
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880 2015
Cena v Německu [Euro] 73.006 91.987
Ondřej Láník
Diskuze (62)
Avatar - white label
19. 5. 2009 00:04
Re: Neoklasa...
Já měl Gin Fizz (5x) a pak i Jagra bez vesty...,
...na ostro, přímo z flašky... >:D
Takže teď dobrou...woody...
Avatar - woody-alien
18. 5. 2009 22:04
Re: Neoklasa...
Já měl Philips Fizz, váha cca 5 kg...Jágr by čuměl i s jeho tréninkovou vestou.. >:D
Avatar - positivemind
18. 5. 2009 12:02
Re: Zpráva z tisku
Že se na to ten šejk vysere a koupí si radši BMW >:D
Avatar - white label
18. 5. 2009 11:07
Re: Neoklasa...
ale tebe "rozpalia" ...pokud nejsi 4procentní >:D
zapalí ti lýtka...
Např němci si u nás velmi oblíbili svíčky typu "Jiskra E55"... :yes: ;-)
Avatar - Johny.Rico
18. 5. 2009 09:22
Re: Zpráva z tisku
Co to má být jako??? >:D