Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S - první informace o faceliftu

Vitek
Diskuze (16)
Aby Mercedes-Benz udržel konkurenceschopnost své luxusní řady S na té nejvyšší úrovni, uvede na trh letos na podzim její inovovanou verzi.

Kosmetické změny viditelné zvenčí se omezí na několik drobností, které mají vylepšit vzhled vozu a dodat mu ještě více šarmu. Vůz tedy dostane inovované světlomety, změněné spoilery a nový design kol.

V interiéru pak zákazníci naleznou větší obrazovku navigačního systému a kvalitnější materiály. Celkově se vzhled interiéru přiblíží tomu, který má Maybach.

Mnohem výraznější jsou ovšem změny v použité technice a motorech. V nabídce budou například nově sedadla s plynulým přifukováním opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Světovou novinkou bude inteligentní crash-management systém, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujícího a inteligentní airbag se nafoukne v závislosti na síle nárazu a váze cestujícího.

Výraznou novinkou, která se doposud v třídě S nikdy neobjevila, je možnost si za tučný příplatek pořídit si pro šesti- a osmiválcové modely vyspělý systém pohonu všech kol 4 MATIC. Mercedes nejvyšší řady je tak dobře vybaven i na souboj s novým Audi A8.

Nejvýraznějšího osvěžení se bezesporu dostane nabídce motorů. Známý 3.2 V6 povyroste na 3.7 V6, tudíž výkon vzroste na 245k (180 kW) namísto dosavadních 224k (163kW). Točivý moment stoupne z 315 Nm na slušných 350 Nm při 3000 ot/min. Dieselový šestiválec z S320 CDI dostane nejnovější vývojový stupeň technologie Common Rail a jeho výkon se dostane až na 204 k (dříve 197k) a točivý moment dosáhne drtivých 500 Nm při 1800 ot/min (dříve 470 Nm).

Pro ostré nátury má Mercedes třídy S v rukávu hned dvě esa. Model S 55 AMG sice nezmění název, ale motor bude zcela nový. Osmiválec s objemem 5,5 litru dostane kompresor, což jeho výkon ve vyladění pro řadu S vyžene až na 500 k (368 kW) a točivý moment na 700 Nm při 2750 ot/min. Stejný motor se používá již dnes v modelu SL 55 AMG, kde je ovšem vyladěn „pouze“ na 476k.

Pověstnou třešničkou na dortu je nový S600. Tento špičkový model dostane agregát převzatý z modelu Maybach. Jedná se o masivní 5.5 V12 vybavený dvojitým turbodmychadlem, který dává výkon rovných 500 k (368kW) a točivý moment neuvěřitelných 800 Nm při 1800 (!) ot/min. Takový motor potom katapultuje těžkou limuzínu z 0 na 100 km/h za 4,8 s(!)

Vitek
Diskuze (16)