Mercedes-Benz SL 350 a 500 (2012): Oficiální data i ceny
Výstavní premiéra nové generace Mercedesu SL je sice naplánována na lednový autosalon v Detroitu, ale německá automobilka již polovině prosince zveřejňuje první technická data evropských verzí.
Karoserie
Mezi první oficiální informace patřily podrobnosti o hliníkové konstrukci karoserie s integrací rezonančních komor do podélných nosníků v přední části vozidla.
Samotná hliníková karoserie nového SL má vážit 254 kg, pokud by byla ocelová, vážila by podle Mercedesu o 110 kg více. Hmotnost nové generace SL se podařilo výrazně snížit díky rozsáhlému využití hliníku, z hliníkových slitin bude vyrobena většina karoserie, pouze rám čelního okna bude z vysokopevnostní oceli, část zádě pak z hořčíku, který je ještě lehčí než hliník.
Nová generace Mercedesu SL 500 má pohotovostní hmotnost 1785 kg, což je o 125 kg méně než u předchůdce. U nového SL 350 automobilka uvádí pohotovostní hmotnost 1685 kg a snížení hmotnosti oproti předchozí generaci o 140 kg.
Motory
Při uvedení na trh bude vrcholnou motorizací již zmiňovaný SL 500. Pod jeho kapotou je umístěn přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4663 cm3, jehož objem je o 0,8 litru menší než u dosavadního SL 500. Nová pohonná jednotka disponuje výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 700 Nm, což ve srovnání s předchozímu 530 Nm nárůst o 32 %.
Mercedes-Benz SL 500 standardně vybavený sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC PLUS má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s, což je o 0,8 s rychlejší čas než u končícího SL 500. Automobilka uvádí, že spotřeba paliva má být u tohoto modelu nové generace o 22 % nižší.
Základní motorizaci bude při uvedení na trh představovat model SL 350 s vidlicovým šestiválcem o objemu 3499 cm3 s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 370 Nm. Z 0 na 100 km/h tento model zrychlí za 5,9 s, což je o 0,3 s rychleji než u předchůdce. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má být 6,8 litru benzinu na 100 km. Na tomto výsledku se mimo jiné podílí i start/stop systém, který je standardem pro obě motorizace.
Podvozek
Podvozek se zcela nově navrženým zavěšením kol bude standardně vybaven polo-aktivními tlumiči a na přání bude k dispozici systém Active Body Control (ABC). Ten používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě.
Podvozek v obou verzích doplňuje řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu. Pokud je blíže středové poloze, posilovač je méně účinný a naopak. Mercedes v tomto případě zůstává u klasické hydrauliky. Elektricky nastavitelný je pouze sloupek řízení, který se navíc posune automaticky nahoru, když řidič opouští vůz.
Interiér
Mercedes-Benz vedle výkonnější a zároveň hospodárnějších pohonných jednotek nebo nové konstrukce karoserie vyzdvihuje i prostornější interiér. Mercedes-Benz SL se v nové generaci oproti svému předchůdci prodloužil o 50 mm na 4612 mm a rozšířil o 57 mm na 1877 mm. I díky tomu nyní interiér nabídne na šířku o 37 mm více v oblasti ramen a o 28 mm více pro lokty.
Stejně jako u předchozí generace SL i u té nejnovější je standardem pevná skládací střecha. Ta má nyní hořčíkový rám a elektrohydraulický systém ji ukryje v zádí nebo naopak slouží nad hlavy cestujících za 20 sekund. Za příplatek bude k dispozici střecha Magic Sky Control, která měla premiéru v nové generaci SLK a po nabízí posádce možnost pouhým stiskem tlačítka proměnit tmavou střechu v průhlednou.
Komfort na palubě může vedle špičkových materiálů a dokonalého dílenského zpracování zvyšovat i multimediální systému Comand se sedmipalcovým TFT displejem, přehrávačem DVD a audio systém značky Bang & Olufsen.
Mercedes-Benz již dříve uvedl, že chystané SL bude mít stěrače se zabudovanými ostřikovači, jejichž obchodní označení bude Magic Vision Control.
Bezpečnost
Naprostou samozřejmostí je pro nový Mercedes-Benz SL řada moderních systému zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost. Zmiňme například systém Pre-Safe, který aktivuje bezpečnostní pásy i airbagy při nebezpečí nárazu a byl doplněn o další možnosti. Automaticky se také zapne vnitřní osvětlení, boční okna sjedou dolů o 50 mm, aby byl uvnitř zajištěn dostatek vzduchu a konečně elektricky stavitelný volant naopak vyjede sám nahoru tak, aby neohrozil řidičova stehna.
Aktivní opěrky hlavy Neck-Pro snižují riziko zranění krční páteře. Standardem je i automatické rozpoznání dětské sedačky nainstalované na místě spolujezdce.
Edition 1
Při uvedení na trh bude nová generace SL nabízena ve speciálním provedení s již tradičním označením Edition 1. Vozy z této limitované série budou vybaveny karosářským paketem AMG, sportovním podvozkem, 19palcovými koly AMG, čalouněním kůží designo nappa s kontrastními švy, systém Airscarf, vyhřívajícím horkým vzduchem prostor kolem krku cestujících a audio systémem Harman/Kardon Logic7. V závislosti na výchozím modelu bude příplatek za toto provedení od 19.028,10 Euro do 22.598,10 Euro.
Uvedení na trh
Nový Mercedes-Benz SL je možné objednávat od 15. prosince 2011. Ceny začínají u SL 350 BlueEFFICIENCY na 93.534 Euro (zhruba 2.400.000,- Kč) a u SL 500 BlueEFFICIENCY na 117.096 Euro (okolo 3.000.000,- Kč). Všechny částky jsou uvedeny včetně 19% DPH.