Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL 600 - pět set koní pod kapotou!!

Ondřej Láník
Diskuze (51)
Nový vrcholný model řady SL, který přebírá štafetu nejsilnějšího es-elka od SL 55 AMG bude představen na lednovém autosalonu v Detroitu. Jeho dvanáctiválcový zážehový motor je přeplňován dvěma turbodmychadly...

Nový vrcholný model řady SL, který přebírá štafetu nejsilnějšího es-elka od SL 55 AMG (také 500 k, ale nižší točivý moment - 700 Nm) bude představen na lednovém autosalonu v Detroitu. Jeho dvanáctiválcový zážehový motor je přeplňován dvěma turbodmychadly a v každém válci najdeme 2 zapalovací svíčky a 3 ventily. Motor Mercedesu SL 600 je podle výrobce jedním z technologicky nejmodernějších agregátů dneška. Jaká je realita můžeme usuzovat zatím jen ze zveřejněných technických dat. Vlajková loď páté generace řady SL má výkon 368 kW (500 k) a mamutí točivý moment 800 Nm, který je navíc k dispozici v rozmezí otáček 1800 ot/min až 3600 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá SL 600 za 4,7 s a nebýt omezovače maximální rychlosti nastaveném na hranici 250 km/h, jel by přes 300 km/h. Vynikající pružnost motoru nabízí atraktivní akceleraci také při předjíždění, když vás šestistovka z rychlosti 60 km/h na 120 km/h „urychlí“ za 4,9 s.

Výbava SL 600 vychází z nejvyšší výbavy současného SL 500. Je doplněna emblémem V12 na opěrkách sedadel, volantem a voličem automatické převodovky v kombinaci kůže/dřevo. Na karosérii přibyly symboly V12, decentní chromování masky chladiče a stříbrně lakované třmeny brzd. Supersportovní image dotváří pneumatiky o rozměru 255/40 R18 vpředu a 285/35 R18 vzadu.

U vrcholného modelu luxusní značky je samozřejmá velmi rozsáhlá výbava, u Mercedesu doplněná nejnovějšími technickými detaily a high-tech systémy. Standardem jsou elektrohydraulické brzdy, ABC (Active Body Control), parkovací pomocník Parktronic a nejmodernější automatická klimatizace.

Přestože ceny nejsou dosud zveřejněny je zřejmé, že první zákazníky najde SL 600 hned v dubnu roku 2003, kdy přijde do prodeje.

Ondřej Láník
Diskuze (51)