Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes E 63 AMG s 5,5 V8 biturbo: Proti nové M5

26. 4. 2011 • 06:33
13
9
Zobrazit náhledy (13)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Mercedes zbrojí před příchodem nového BMW M5. Nová motorizace pod kapotou E 63 AMG dosahuje 410 kW, v segmentu vyšší střední třídy je to momentálně maximum.

Mohli jsme si myslet, že nový motor 63 AMG o objemu 5,5 litru zůstane nějakou dobu specialitou modelů CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG. Zvlášť poté, co model střední třídy C 63 AMG zůstal i po faceliftu věrný velkoobjemovému atmosférickému osmiválci.

V případě třídy E ale nastoupí downsizing jen pár měsíců po zahájení výroby nové motorizace. Menší objem a dvojice turbodmychadel se plně shoduje se změnou, která se za půl roku odehraje při generační výměně BMW M5. Důvod je zřejmý – zvýšení výkonu při současném snížení kombinované spotřeby.

Mercedes nabídne dvě výkonnostní verze, stejně jako v případě třídy CLS.

Ta základní zachovává 386 kW (525 k), jako měl původní 6,2litrový agregát. Díky přeplňovaní ale poskočí točivý moment z 630 na 700 Nm. Výkonnější verze s AMG Performance paketem pak dává 410 kW (557 k) a 800 Nm. S ní E 63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a nekompromisně jej zastaví omezovač na 250 km/h.

S příplatkem za AMG Driver paket získá zákazník kurz AMG Driver Academy a zvýšení maximální rychlosti na 300 km/h.

Kromě vyššího točivého momentu se nový motor vyznačuje také nižší kombinovanou spotřebou. Díky přeplňování a instalaci systému Start/Stop se snížila o 2,8 litru na 9,8 l/100 km (kombi 10,0 l/100 km). Tomu odpovídají emise CO2 230 g/km.

Vliv na snížení spotřeby má také nová generace sedmistupňové převodovky AMG Speedshift MCT-7. Hydrodynamický měnič nahrazuje spojkou v olejové lázni a navíc přidává úsporný jízdní režim C. V něm je funkční Start/Stop, auto se rozjíždí vždy na druhý převodový stupeň a řadí dříve, aby se motor nedostal do vysokých otáček.

Kromě toho má řidič k dispozici režimy Sport, Sport plus a Manual. U nich je funkce Start/Stop deaktivována, motor se víc vytáčí a změna převodů je rychlejší. Řídící jednotka se proto při přeřazení odpojuje zapalování a vstřikování. Vedlejším efektem jsou zvukové efekty.

Další úspora pramení z elektromechanického posilovače řízení se strmým převodem 14:1. Charakteristika řízení se mění společně s adaptivním podvozkem a ESP v režimech Comfort, Sport a Sport plus.

Novinkou jsou také volant z perforované kůže s hliníkovými pádly pro řazení, přístrojový štít inspirovaný CLS 63 AMG, nový design kol, nápisy V8 Biturbo nebo vylepšené příplatkové brzdy s karbonovými kotouči vpředu. K tomu se přidávají nové bezpečnostní systémy, v prvé řadě Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist.

Cena pro Německo je u sedanu stanovena na 105.791 euro (2,56 milionu Kč), příplatek za kombi je 2618 euro (63 tisíc Kč) a za AMG Performance paket 8307 euro (200 tisíc Kč).

Témata
26. 4. 2011 22:31
Re: turbo vs. atmosféra
Zkušenost s 220 CDI, 320 CDI a 350 v benzínu. Všechno skvělé motory. Hlavně na 320 CDI vzpomínám pouze v dobrém.
Avatar - CHerokee
26. 4. 2011 20:36
Re: turbo vs. atmosféra
Já osobní jak s diesly tak s benzínem a oba super. Jen kdyby palivo bylo levnější...ale to asi už moc nehrozí... 8-s
26. 4. 2011 20:06
Re: turbo vs. atmosféra
Na druhou stranu znám pár lidí, kteří neměnili (nebo velmi neradi) strarý kompressorový osmiválec 55AMG za atmosféru 63AMG :-)

Já mám bohužel u mercedesu zkušenost pouze s diesely.
26. 4. 2011 18:24
Re: v segmentu vyšší střední třídy je to momentálně maximum.
No jo, ale CTS - V má 6.2 l LSA V-8, který je osazen kompresorem. Z atmosfér je 63 AMG podle mě taktéž špička.
Avatar - CHerokee
26. 4. 2011 17:47
Re: v segmentu vyšší střední třídy je to momentálně maximum.
Tak hlavně u nás si k ceně Cadillacu musíš připočíst clo + daň = 30% , přestavbu na evropu, přepravu a vyřízení dokladů a jsi v tu chvíli výše než Mercedes. Nemluvě o záruce...auta v USA 1 rok, Mercedes 6 let. Servis atp. A že by bylo rychlejší...v testu tvrdí něco jiného. Ale jinak nic proti té Americe! Supr auto, ale myslím, že to nejsou soupeři.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud