Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes EQC vs. GLE 350 de: Porovnali jsme spotřebu elektřiny ve městě i na dálnici

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 10. 2021 • 01:32
92
45
Zobrazit náhledy (92)
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic

Kolik elektřiny spotřebuje elektrický Mercedes jízdou po městě, na okreskách a dálnici? A jak je na tom v porovnání se sourozeneckým plug-in hybridem? Zjišťovali jsme v novém videu.

Z našich článků už jistě dobře víte, že nám teď v redakci dělají dlouhodobou společnost hned dva Mercedesy. Tím prvním je čistě elektrické SUV EQC, druhým plug-in hybridní GLE 350 de. O obou vozech jste si u nás mohli přečíst sólo, v dnešním videu se však objeví společně.

S Martinem jsme se totiž rozhodli vyzkoušet, jak jsou na tom oba vozy se spotřebou při jízdě jen a pouze na elektřinu. Také plug-in hybrid kombinující turbodiesel s elektromotorem totiž umí jet bez kapky nafty i v dálničním tempu a za ideálních podmínek může takto cestovat klidně 100 kilometrů.

Oba vozy jsme vzali nejen do pražských uliček, ale i na dálnici a okresky. Pro každý úsek jsme spotřebu resetovali a zároveň měřili průměrnou hodnotu za celý test. Jak tohle netradiční srovnání dopadlo už se můžete podívat ve videu přiloženém výše. Níže ještě přikládám náš nedávný test toho, jak rychle lze GLE do zásuvky nabít:

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
4. 4. 2022 00:24
test
Pan kolega, který testoval GLE 350 de několikrát haněl automatickou rekuperaci s tím, že nejde vypnout. Proboha, proč si testující řidič nepřečte návod? Stačí v el. režimu zmáčknout pravou páku pod volantem a rekuperujete jen brzdovým pedálem. Mám toto auto už 1,5 roků.
Jediné objektivní testy tohoto auta mají na Slovensku.
25. 1. 2022 12:09
Re: Video jsem tedy pretrpel
Mám toto auto již 15 měsíců. Mám úplně jiné zkušenosti, než jsou zde předkládány. Čelní plocha ve městě nehraje takovou roli. Spotřebu zvyšuje ale hmotnost (moje váží 2655 kg) Pochopitelně rozjet tuto hmotnost na nějakou rychlost znamená mnohem vyšší spotřebu než třeba u Fabie. Jenže potom mám mnohem větší kynetickou energii. A stačí jen se jí naučit využívat. Řidič musí změnit svůj styl jízdy. Potom nebude jezdit po městě za víc než 30 KWh, ale okolo 25 KWh. (pochopitelně při běžné teplotě 16-20 st.C.)
25. 1. 2022 11:57
Re: Skutečná spotřeba
Rozdíl závisí na rychlosti nabíjení. Při nabíjení v noci jednofázově 2,2 KW nebo dvoufázově 3,7 KW se aku skoro nemusí chladit. Takže se skoro žádná energie neproměňuje v teplo a čerpadlo chladícího systému nic nebere. Naopak při rychlonabíjení je ohřev aku značný a ztráty z nabíjení mohou přesáhnout i 10%.
25. 1. 2022 11:50
Re: To je fakt úpadek.
Mám s tímto autem najeto 30 tis.km. Pokud dobíjím doma přes noc v rozmezí 3,7- 7,4 KW, jsou ztráty při dobíjení zanedbatelné. Příklad: spotřeboval jsem 25,5 KWh a dobil jsem 26 KWh.
25. 1. 2022 11:46
GLE De spotřeba
Vlastním GLE De už 15 měsíců a mám najeto přes 30 tis. km. Panu redaktorovi bych doporučil si řádně přečíst návod. Jeho kritika na to, že v el. režimu nejde vypnout rekuperace je mylná. Stačí jen pohnout pravou páčkou pod volantem. Nejen, že auto přestane rekuperovat, ale umí i plachtit.Potom se ovšem ve městě při správném používání lze dostat dokonce i pod 25 KWh/100 km.
Na čistě el. režim ujedu v optimálních podmínkách (18-20 st, nesvítí sluníčko a jedu po okreskách) až 120 km se spotřebou okolo 20 KWh/100 km. Naopak při teplotách pod -10 st,C, ujedu pouze 65 km se spotřebou 40 KWh/100 km. Poměr ujetých km na el. ku km na naftu mám 3/1. Diesel hybrid je výhodnější používat se spalovacím motorem na dálnici. Proto je celkem k ničemu porovnání spotřeby s čistým elektromobilem. Při 130 km/hod mám spotřsbu okolo 7 l nafty. Takže náklady na energii při dálničním temtu a ceně za KWh u rychlonabíječek je skoro stejný.