Mercedes-Maybach GLS je opulentní SUV pro bohaté lidi. Se zvláštním vkusem
Velké SUV Mercedes GLS se dočkalo luxusního provedení Maybach, které si na silnici s klasickou verzí rozhodně nespletete.
Počátkem minulého roku se světu představila modernizovaná verze Mercedesu-Maybach S, tedy vlajkového luxusního sedanu stříbrných šípů, která se od klasického mercedesu ještě více odlišila. Hodně jiná se snaží být i poslední novinka, opulentní verze SUV GLS, která se dnes oficiálně představila světu.
Zcela jiná je příď s obrovskou maskou chladiče (stále vám vadí ledvinky BMW?), které u Maybachu chybí obrovská třícípá hvězda, o poznání menší řešení najdeme až na kapotě. Nešetřilo se chromem, který kromě samotné masky najdeme i v nárazníku, na bočních sloupcích či zádi. Unikátní je rovněž dvoubarevné provedení karoserie.
Při pohledu z boku si můžeme všimnout dvaadvacetipalcových kol, i když se dá předpokládat, že většina kupců už si připlatí z o palec větší kola s větším počtem paprsků, jejichž design se inspiruje přední maskou.
A protože nejdůležitější lidé nebudou tohle auto řídit, ale nechají se vozit vzadu, tato část kabiny se rovněž dočkala rozsáhlých úprav. Pryč šla třetí řada sedadel, rozvor GLS 3135 milimetrů však zůstal zachován, aby posádce vzadu poskytl co největší komfort. Sedačky lze samozřejmě uzpůsobit do různých poloh včetně té spací. Masážní funkce jsou samozřejmostí, stejně jako nové, ještě kvalitnější materiály napříč celou kabinou.

V základu je Maybach GLS pětimístným vozem, nejluxusnější verze sveze čtyři cestující, protože mezi sedadly vzadu je ukotvena středová konzola se stolečky a vestavěnou ledničkou na vychlazení šampaňského. To si budete vychutnávat třeba při sledování noční oblohy skrz rozsáhlou panoramatickou střechu.
Maybach GLS se od počátku bude nabízet v jediné konfiguraci 600 4Matic. Jde o mild-hybrid se základem v zážehovém osmiválci twin-turbo o objemu 4,0 litru, jemuž vypomáhá 48V palubní síť. Pohonná jednotka disponuje výkonem 410 kW v 6000 otáčkách a 730 newtonmetry točivého momentu od 2500 do 5000 otáček. Motor se pojí s devítistupňovou samočinnou převodovkou, která vše distribuuje na všechna čtyři kola prostřednictvím systému 4Matic. I když auto váží přes 2,7 tuny, stovku zvládne pod pět sekund a pokračovat může na maximální rychlost 209 km/h.
Ceny zatím zůstávají tajemstvím, první vozy se mají u zákazníků objevit ve druhé polovině příštího roku.