Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach ukázal svůj první elektromobil. EQS 680 SUV má 658 koní

Ondřej Mára
Diskuze (13)

První čistě elektrický model značky Maybach nabízí výrazný vzhled, působivou dynamiku a patřičný komfort i luxus na cestách.

Divize Maybach, která se v rámci automobilky Mercedes-Benz soustřeďuje na nejluxusnější modely, dnes představila svůj první čistě elektrický model. Jeho základem se stalo vrcholné čistě elektrické SUV Mercedes-Benz EQS SUV, které však prošlo poměrně zásadnímu úpravami v duchu značky.

Stačí se podívat na výrazný dekor uzavřené masky chladiče, decentní dvoubarevné lakování, stylová 22“ litá kola s aerodynamickým designem nebo logo Maybach na C sloupku. Tohle auto si s klasickým Mercedesem EQS SUV zkrátka nemáte šanci splést.

Video se připravuje ...

Pohonné ústrojí s označením EQS 680 slibuje kombinovaný výkon 484 kW (658 k) a nejvyšší točivý moment 950 Nm. Poháněna jsou tradičně všechna kola, což je kombinace, která dokáže vůz vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Tedy o 0,2 sekundy rychleji, než to zvládá jinak vrcholný Mercedes EQS 580.

Automobilka sice nespecifikovala velikost baterie, s největší pravděpodobností však půjde o stejnou 107,8kWh baterii, která napájí ostatní EQS SUV modely. Maybach EQS 680 přitom podle automobilky slibuje dojezd okolo 600 kilometrů dle WLTP, což je o pouhých 13 km méně než nabízí slabší Mercedes-Benz EQS 580 SUV.

U vozů značky Maybach ovšem nejde ani tak o výkon či design exteriéru, jako spíš komfort interiéru. A ten je opět dotažen do posledního detailu. Posádka se může těšit například na upravený systém volby jízdních režimů Dynamic Select, kde volbu Comfort nahradila volba Maybach. Vůz pak využívá data ze snímače otřesů pod zadními sedadly, podle kterých upravuje nastavení tlumičů.

Jak už jsme tedy u vozů Maybach zvyklí, na prvním místě je komfort cestujících na zadních sedadlech. Ti se kromě specificky naladěného podvozku mohou těšit i na parfémovaný vzduch díky Air Balance, skvělé audio ze systému Burmester 4D s 15 reproduktory, držák nápojů s funkcí ohřívače, speciální skleničky nebo unikátní lampičky s 253 individuálně ovládanými LEDkami, které jsou umístěny do C-sloupku.

Samotné zadní sedačky jsou čalouněny kůží, činěnou ekologičtějším rostlinným olejem, a nechybí jim ani ventilace, masážní funkce nebo vyhřívání krku a ramen. S paketem Chauffer Package je možné odsunout sedadlo předního spolujezdce, čímž vzadu vznikne ještě více prostoru pro nohy.

Maximální komfort slibuje volitelný paket First Class, který protahuje středovou konzolu od předních sedadel až mezi zadní sedadla. Konzole je navíc zdobená lesklým dřevem, které se objevuje i na jiných místech v kabině. V zadní části je pevně umístěná přepážka, která by měla omezovat hluk pronikající do kabiny.

Video se připravuje ...

V palubní desce vidíme digitální přístrojovou desku MBUX Hyperscreen, která v sobě kombinuje 3 velké displeje, ukryté pod jedním sklem. Na zadní straně předních sedadel pak vidíme dvojici 11,6palcových obrazovek, které umožní přehrávat obsah, sledovat trasu nebo zadávat nové trasy do navigace.

Ceny nového vozu Mercedes-Maybach EQS 680 SUV zatím nebyly zveřejněny, mnozí však předpokládají, že cena oproti Mercedesu EQS 580 SUV vzroste až dvojnásobně.  Vrcholný Mercedes-EQ EQS 580 4Matic SUV přitom nyní startuje na českém trhu od ceny cca 4.279.770 korun - bez jakýchkoliv příplatků. Cena za prémiově vybavený Maybach EQS 680 SUV tak jistě bude závratná.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

19. 4. 2023 08:49
Re: Maybach
Nic o pohonu nepíšu, jen o designu a ten se mi moc nelíbí. Nic víc ;-) Asi si ten můj příspěvek moc nečetl a nejspíš ani nepochopil… V téhle kategorii mi je pohon asi volný, není to můj rank..
18. 4. 2023 14:29
Re: Maybach
No tak športové auto to nie je, toto je noblesa na plavbu krajinou. Voči tým nechutným, neforemným a vyšklebeným príšerám, ktoré dnes po cestách jazdia, je to elegán par excellece a moje oko teší. ;-) Samozrejme, na elegánov spred troch desaťročí (a starších) nemá.
Avatar - speedfred
18. 4. 2023 12:33
Re: Maybach
Ta prístrojovka vypadá fajn a displeje tdo toho celkom vkusne zakomponovali keď už musia byť.
A zvonku sa nepáči ani keby malo V12.
Avatar - posledni_skaut
18. 4. 2023 10:39
Dokonalé auto:)
Nedovedu si představit, že by existovalo lepší auto. Prostorné, bezpečné, i díky el provozu neskutečně pohodlné a s velkým dojezdem. Člověk který si toto auto koupí, tak jezdí na dovolenou dejme tomu na francouzskou riviéru. Není ale masochista a tak si dá po pár hodinách v autě přestávku na oběd a během 30 minut si auto nabije. Pak si dejme tomu někde v Itálii dá výlet a přespí v hotelu a přes noc si auto nabije. Takto třeba cestuji já a to mám diesel. Dojezd nad 500km podle mě smysl nedává a jen auto prodražuje a zvyšuje hmotnost, což je mimochodem názor více automobilek, například BMW, Tesla a MB. Před pár lety jsem jel kvůli mé sestřičce do Chorvatska na jeden zátah a ačkoliv jsem jel kvalitním a pohodlným autem s automatickou převodovkou, tak to bylo takové peklo, že už to nikdy absolvovat nechci. Dovolená je o odpočinku a ne vyčerpání řidiče/řidičů na další tři dny.
18. 4. 2023 10:03
Re: Maybach
Keby v tom bol osemvalec, spieval by si tu ódy. :'-(