Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes oslavuje, výroba třídy G dosáhla již 400.000 kusů

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Jeden z nejluxusnějších a nejschopnějších terénních automobilů na světě se vyrábí již od roku 1979. Výrobní čísla by přitom mohla být i vyšší, produkce ale zdaleka nestačí poptávce.

Mercedes-Benz třídy G začínal v roce 1979 jako čistokrevný offroad, který se nezalekl žádné výzvy. Postupem let se z gečka začala stávat spíše luxusní záležitost, přesto si uchovává své charakteristické rysy a díky působivé technice se snadno popasuje s většinou nástrah divoké přírody. Jakkoliv už se tam s většinou majitelů spíš nepodívá.

Zájem o model přitom neustále roste, jak ostatně dokládá i dnešní tisková zpráva automobilky. Zatímco oslava 300.000 vyrobených kusů probíhala v rakouském závodu Magna Steyr poblíž Grazu, kde se třída G již dlouhá desetiletí vyrábí, v srpnu 2017, koncem tohoto týdne se slavilo již 400.000 vyrobených kusů.

Jak je tedy patrné, kombinace retro vzhledu, luxusní výbavy, silných i úsporných motorů a působivých terénních dovedností dokáže stále oslovit širokou paletu zákazníků. Představitelé závodu Magna Steyr navíc dodávají, že ani současná produkční kapacita nedokáže uspokojit silnou poptávku ze strany zákazníků.

Třída G je zkrátka legendou, kterou navíc čekají světlé zítřky. Automobilka již v minulosti naznačila vznik čistě elektrické verze, díky které přežije třída G i emisní modelové čistky. Milovníci extrémů ale spíše ocení spekulace o vývoji extrémní offroadové verze s označením 4x42, která by opět měla dostat portálové nápravy. Milovníci vysokého výkonu pak mohou sáhnout po verzi G35 od AMG, nebo ještě výkonnější úpravě od Brabusu.

Video se připravuje ...

Mercedes-Benz třídy G zkrátka nabízí téměř nekonečně mnoho možností. Ostatně v minulosti automobilka nabízela i divokou úpravu s pohonem 6x6. Té se zatím nová generace, vyráběná od roku 2018, nedočkala. Pro zákazníky má však připravený působivý individualizační program G Manufaktur, ve kterém prý v současnosti až 60 % zákazníků ochotně utrácí za speciální úpravy na míru.

A nejspíš se ani není příliš čemu divit. Mercedes-Benz třídy G totiž vytváří úžasný dojem zevnitř i navenek, díky čemuž si buduje věrnou komunitu. To ostatně potvrzuje i budoucí majitel třídy G s pořadovým číslem 400.000, který už má prý ve své sbírce zhruba 20 vozů tohoto typu. Nejedná se přitom o arabského šejka, ale zákazníka z Rhinelandu na západě Německa.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

7. 12. 2020 08:17
Re: jedine Gecko
Z Lega?
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2020 22:57
Re: Gecko
Gecko je topka suhlas ... ale nepohrdol by som ani Range Roverom.... je to tam hodne tesne... ale
Gecko je proste Gecko... je absolutne dokonale vo vsetkom :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2020 22:51
jedine Gecko
u mna jednoznacne auto snov.... teda ziadny aventador... ziadne ferrarko.. ani bentley a podobne ... a ak ma aj o polnoci zobudite a spytate sa na jedno jedine auto ktore by som si vybral bude to prave Gecko... neskutocna masina... uplna supa... a jej uspechu sa vobec nedivim... navyse za tie prachy aj skutocne stoji a to do posledneho centu :yes:
6. 12. 2020 20:54
Kopu rečí okolo tohto predraženého auta...
V Afrike, Južnej Amerike... vládne Toyota a Nissan.
A v USA si môžu vyberať4x4 koľko hrdlo ráči!
Len modifikácií Fordu F-150 tam predajú za rok 900 tisíc!
6. 12. 2020 20:23
Re: Kéž by takto chytře jako MB u G-Classe...
teď jsem ho viděl naživo na cestě a má to něco do sebe.
ale s koncepcí souhlas...