Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes SLK - facelift po čtyřech letech

Pavel Tilšer
Diskuze (0)
Když byl automobilkou Mercedes na podzim roku 1996 představen nový roadster s označením SLK nikdo nepředpokládal tak výborné prodejní výsledky. Za první rok bylo v továrnách Mercedesu vyrobeno 55.000 vozů s označením SLK, což bylo o 50 (více, než byl...

Jmenovat můžeme pouze "Car of the Year 1997" (USA), "Golden Steering Wheel" (Německo 1996), nebo "Most Beautiful Car in the World" (Itálie 1996). Čas je ale neúprosný a Mercedesu každým rokem přibývají nový soupeři, kteří mají výhodu mladšího data vzniku a řady technických vylepšení. Proto v roce 2000 přišla automobilka s přepracovaným modelem SLK, který se kromě bohaté standardní výbavy může také chlubit novou pohonnou jednotkou, kterou je šestiválec o objemu 3,2 litru.

Vzhledové úpravy se dotkly pouze dílčích částí karoserie. Změněn byl tvar předního a zadního nárazníku, stejně jako boční prahy. Nové jsou také kliky dveří a přední maska v barvě vozu, stejně jako přepracované zadní svítily a koncovka výfuku z nerezové oceli. Stejně jako řada S a E má nyní model SLK boční blikače umístěny ve zpětných zrcátkách.

Změny se dotkly také vnitřku vozidla. Původní obložení karbonovou imitací bylo nahrazeno panely z hliníku. Jako příplatková výbava je možno dodat také obložení dřevem ve dvou barevných odstínech. V závislosti na zvolené barvě textilních potahů, nebo kůže si může zákazník vybrat z pěti barev interiéru. Na výběr jsou černá, modrá, béžová, červená a žlutá barva. Další změnou je nový volant obložený kombinací dřevo-kůže, stejně tomu je i v případě řadící páky.

Bez povšimnutí nezůstaly ani stávající pohonné jednotky. Základní pohonnou jednotkou i nadále zůstává motor o objemu 2.0 litru, který ovšem dostal mechanický kompresor. Motor nyní dosahuje maximálního výkonu 120 kW/163koní. Hlavní zbraní tohoto motoru je především vysoký točivý moment, který díky kompresoru dosahuje maximální hodnoty 230 Nm již při 2.500 ot/min a neklesá až do dosažení 4.800 ot/min. S tímto motorem zvládá sprint z klidu na 100 km/h za 8,2 sekundy a dosahuje max. rychlosti 223 km/h.

Přepracován byl také druhý motor o objemu 2,3 litru, který je také přeplňovaný mechanickým kompresorem. Výkon se zvýšil na 145 kW/197 koní ze stávajících 142 kW/193 koní. Stejně jako menší agregát se může i tento motor chlubit velice příznivým průběhem točivého momentu, který má maximum 280 Nm při 2.500 ot/min. Model SLK 230 KOMPRESSOR zrychluje z 0-100 km/h za 7,2 sekundy a dále zrychluje až na 240 km/h. Oba motory splňují emisní limity EU-4, které budou v platnosti od roku 2005.

Novinkou pod kapotou je nový šestiválcový motor o objemu 3,2 litru. Jedná se o stejný motor, který již delší dobu slouží v modelech E, M, S a CLK. Motor má tři ventily na válec, které doplňují dvě zapalovací svíčky. Motor V6 dosahuje maximálního výkonu 160 kW/218 koní. Nejvyšší hodnota točivého momentu je 310 Nm při 3000 ot/min. Rychlosti 100 km/h dosáhne SLK 320 za 7,0 sekund a je schopen jet až 245 km/h. Stejně jako čtyřválcové motory i motor V6 splňuje emisní limit EU-4. Palivová nádrž vozu byla zvětšena o 7 litrů na 60 litrů.

Výkon všech motorů bude nyní přenášen novou, manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou. Jako zvláštní výbava může být model SLK dodán také s automatickou převodovkou s možností manuální volby všech pěti rychlostních stupňů.

Jako standardní výbava nového vozu je dodáván systém ESP (elektronický systém jízdní stability), který omezuje riziko smyku za ztížených podmínek. Spolu se sníženým podvozkem o 5 mm a novou torní tyčí na zadní nápravě získal roadster SLK ještě sportovnější jízdní vlastnosti než dosud.

Standardní model bude jezdit na 15 palcových kolech s pneumatikami 205/60 R 15. Modely 230 KOMPRESOR a 320 V6 budou mít v sériové výbavě 16 palcová kola, spolu s pneumatikami 205/55 R 16 vpředu a 225/50 R 16 vzadu. Model 320 V6 bude mít jiný design litých kol, než model 230 KOMPRESOR. Za příplatek bude moci zákazník dokoupit 17 palcová kola (7,5 x 17) s novým designem, nebo s designem AMG. Tyto 17 palcová kola umožňují montáž pneumatik o rozměru 225/45 R 17 vpředu a 245/40 R 17 vzadu.

Karosérie byla pro případ nehody více vyztužena, což zaručuje spolu s sériově montovanými bočními airbagy vyšší bezpečnost posádky.



Pavel Tilšer
Diskuze (0)